Новият брой: Да си посееш бъдеще

Lidl и Aldi са най-бързо растящите търговски вериги във Великобритания

Reuters

Lidl и Aldi са най-бързо растящите търговски вериги във Великобритания

Продажбите на германските компании в страната са нараснали със 17% през последното тримесечие

Кирил Кирчев
7253 прочитания

Reuters

© Reuters


Пазарни дялове на водещите вериги на Острова (в %)

Tesco 28

Sainsbury 16.4

Asda 15.3

Morrisons 10.7

Aldi 6.8

Waitrose 5.2

Lidl 5

Източник: Kantar Worldpanel

Германските търговски вериги Lidl и Aldi са най-бързо растящите във Великобритания през последното тримесечие на миналата година. Двете са регистрирали рекорден ръст на продажбите на годишна база от 17%, съобщава агенция DPA. Британците са изхарчили през последните три месеца с 3.8% повече средства, което е осигурило на супермаркетите в страната 1 млрд. паунда по-големи приходи, показват данните на анализаторската компания Kantar Worldpanel.

Голямото пазаруване

По-време на коледните празници потребителите са изхарчили 747 млн. паунда само на 22 декември, което го прави най-натоварения ден за пазаруване в историята, казва Фрейзър Маккевит от анализаторската компания. Според него в някои отношения Коледа е трудно време за дискаунтърите, защото пазарният им дял малко е намалял в сравнение с началото на годината, тъй като много купувачи се връщат към по-традиционните супермаркети.

Маккевит обяснява, че въпреки предизвикателството двете германски вериги са успели да привлекат общо близо 1 млн. допълнителни клиенти през последните три месеца.

Пазарният дял на Aldi е нараснал с 0.8 процентни пункта до 6.8%, докато този на Lidl се е повишил до 5%, което е с 0.6 пр. пункта повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година.

Как се представят другите

Най-голямата британска търговска верига - Tesco, отчете повишение на продажбите за коледните празници от 1.9% в магазините, които са работили и по същото време преди година. Очакванията на специалистите бяха за ръст в диапазона 2.4-3.2% за шестте седмици до 6 януари, съобщава Reuters. Въпреки това компанията е сигурна, че е изпълнила целите си за годишните резултати.

Според данните на Kantar Worldpanel през последното тримесечие продажбите на Tesco са нараснали с 3.1%, като това е най-големият ръст за веригата от юни. Въпреки това пазарният й дял намалява с 0.2 процентни пункта до 28%.

В същото време продажбите на друга германска верига – Asda, са нараснали с 2.2% на годишна база, подпомогнати от силното представяне при онлайн пазаруването. Пазарният дял на компанията също леко е намалял – до 15.3%.

Другите британски вериги също отчитат по-добри продажби в края на годината. При Morrisons повишението е 2.1%, покачването при Sainsbury е 2%, при Waitrose – 2.3%, а при Iceland – 2.9%.

Пазарни дялове на водещите вериги на Острова (в %)

Tesco 28

Sainsbury 16.4

Asda 15.3

Morrisons 10.7

Aldi 6.8

Waitrose 5.2

Lidl 5

Източник: Kantar Worldpanel

Германските търговски вериги Lidl и Aldi са най-бързо растящите във Великобритания през последното тримесечие на миналата година. Двете са регистрирали рекорден ръст на продажбите на годишна база от 17%, съобщава агенция DPA. Британците са изхарчили през последните три месеца с 3.8% повече средства, което е осигурило на супермаркетите в страната 1 млрд. паунда по-големи приходи, показват данните на анализаторската компания Kantar Worldpanel.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал