С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 11 яну 2018, 14:11, 4650 прочитания

Lidl и Aldi са най-бързо растящите търговски вериги във Великобритания

Продажбите на германските компании в страната са нараснали със 17% през последното тримесечие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Британските ритейл гиганти Sainsbury и Asda се сливат

Сделката е на стойност 7.3 млрд. паунда, новата компания ще измести Tesco като пазарен лидер

30 апр 2018

Tesco подготвя нова верига с отстъпки, за да се конкурира с Aldi и Lidl

Британският ритейлър опитва да намали влиянието на германските си конкуренти на Острова

13 фев 2018

Търговците на храни: Нови магазини и продължаващ растеж

Мениджърите на шестте най-големи вериги в сектора представят своите планове за 2018 г.

5 яну 2018

Търговия: Годината на разцвета

Ръстът на икономиката и раздвиженото потребление се виждат чрез все повече ниши в търговския сегмент

9 дек 2017

Веригите Carrefour и Fnac Darty се обединяват при покупката на техника

Целта на партньорсвото е да договарят по-добри условия при доставките на домакински уреди и потребителска електроника във Франция

5 дек 2017
Пазарни дялове на водещите вериги на Острова (в %)
Tesco 28
Sainsbury 16.4
Asda 15.3
Morrisons 10.7
Aldi 6.8
Waitrose 5.2
Lidl 5

Източник: Kantar Worldpanel
Германските търговски вериги Lidl и Aldi са най-бързо растящите във Великобритания през последното тримесечие на миналата година. Двете са регистрирали рекорден ръст на продажбите на годишна база от 17%, съобщава агенция DPA. Британците са изхарчили през последните три месеца с 3.8% повече средства, което е осигурило на супермаркетите в страната 1 млрд. паунда по-големи приходи, показват данните на анализаторската компания Kantar Worldpanel.

Голямото пазаруване

По-време на коледните празници потребителите са изхарчили 747 млн. паунда само на 22 декември, което го прави най-натоварения ден за пазаруване в историята, казва Фрейзър Маккевит от анализаторската компания. Според него в някои отношения Коледа е трудно време за дискаунтърите, защото пазарният им дял малко е намалял в сравнение с началото на годината, тъй като много купувачи се връщат към по-традиционните супермаркети.

Маккевит обяснява, че въпреки предизвикателството двете германски вериги са успели да привлекат общо близо 1 млн. допълнителни клиенти през последните три месеца.
Пазарният дял на Aldi е нараснал с 0.8 процентни пункта до 6.8%, докато този на Lidl се е повишил до 5%, което е с 0.6 пр. пункта повече в сравнение със същото тримесечие на предходната година.

Как се представят другите



Най-голямата британска търговска верига - Tesco, отчете повишение на продажбите за коледните празници от 1.9% в магазините, които са работили и по същото време преди година. Очакванията на специалистите бяха за ръст в диапазона 2.4-3.2% за шестте седмици до 6 януари, съобщава Reuters. Въпреки това компанията е сигурна, че е изпълнила целите си за годишните резултати.
Според данните на Kantar Worldpanel през последното тримесечие продажбите на Tesco са нараснали с 3.1%, като това е най-големият ръст за веригата от юни. Въпреки това пазарният й дял намалява с 0.2 процентни пункта до 28%.

В същото време продажбите на друга германска верига – Asda, са нараснали с 2.2% на годишна база, подпомогнати от силното представяне при онлайн пазаруването. Пазарният дял на компанията също леко е намалял – до 15.3%.

Другите британски вериги също отчитат по-добри продажби в края на годината. При Morrisons повишението е 2.1%, покачването при Sainsbury е 2%, при Waitrose – 2.3%, а при Iceland – 2.9%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара Adobe купува софтуерната компания Marketo за 4.75 млрд. долара

Това е най-голямата сделка за създателя на Рhоtоѕhор от десетилетие насам

23 сеп 2018, 1151 прочитания

Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10% 1 Wells Fargo ще съкрати персонала с до 10%

Четвъртата най-голяма американска банка предприема мерките поради финансови затруднения

22 сеп 2018, 1007 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Няма дим без огън

Защо двама журналисти бяха задържани в полето край Радомир

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

10 Corso Como в Ню Йорк

Концептуалният милански магазин на Карла Соцани вече стъпи и в Америка

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Капитал Градове: Приказка за два града

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.09.2018 Прочетете