Нискотарифните авиокомпании държат почти половината от пазара в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нискотарифните авиокомпании държат почти половината от пазара в България

Главния изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади обяви, че е възможно в скоро време да бъде открита и линия между София и Виена

Нискотарифните авиокомпании държат почти половината от пазара в България

Националният превозвач "България ер" остава на трето място с 14.6%

Калина Горанова
7704 прочитания

Главния изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади обяви, че е възможно в скоро време да бъде открита и линия между София и Виена

© Николай Дойчинов


Двете големи нискотарифни авиокомпании на българския пазар Wizz Air и Ryanair през 2018 г. ще държат близо половината от пазара на база капацитет в самолетите. Данните бяха представени от главния изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади. Унгарската авиокомпания е първа по този показател с 31.3%. На второ място е конкурентът й Ryanair с 16.1%. На трето остава националният авиопревозвач "България ер" с 14.6%, следвана от Lufthansa, която държи 7.2% от капацитета на местата. Останалите 30.8% се падат на всички други авиопревозвачи.

Така на Wizz Air и Ryanair през 2018 г. се падат над 47% от пазара по показател - капацитет в самолетите. На тях основно се дължи и големия ръст на пътниците на летище София, които надхвърлиха 6 млн. в края на миналата година.

В цялата страна

Wizz Air представи и данните си за 2017 г. Превозвачът отчита ръст на база на превозените пътници на българския пазар от 47%. През 2017 г. превозените пътници на компанията са били 2.5 млн., а година по-рано - 1.7 млн. Това включва дейността й на трите летища - София, Бургас и Варна, като през миналата година авиокомпанията откри и база в морската столица.

През настоящата 2018 г. Wizz Air трябва да започне да оперира по 5 нови линии, които вече бяха обявени от компанията. Капацитетът на местата в самолетите пък ще се увеличи от 2.6 млн. на 3.3 млн.

Компанията въвежда и нови услуги, като опция за "заключване" на цената на билета за 48 часа, ако клиентът се колебае, както и при резервации за група пътници да има възможност това да става без посочване на конкретни имена.

И в София

От въпросните общо 2.5 млн. пътници за 2017 г. за българския пазар 2.1 млн. са преминали през летище София, където ръстът на компанията е 40%. Това е и около една - трета от общия пътникопоток на летището. Отношенията между мениджмънта на столичната аерогара и Wizz Air се обтегнаха, като авиокомпанията обжалва решението на летището да изравни таксите на стария и на новия терминал и така постави унгарската компания в по-неблагоприятна позиция спрямо конкурентите й.

Преди няколко дни Wizz Air обяви нов полет от Виена до Варна, въпреки че линията Виена - София е една от най-натоварените на летище София. Причините обаче се дължат по-скоро на технически, отколкото на стратегически причини, като самолетът, който ще изпълнява полетите, е базиран във Варна, а не във Виена. Възможно е обаче в скоро време да бъде открита и линия между австрийската столица и българската, допълни главният изпълнителен директор на превозвача Йозеф Варади.

Двете големи нискотарифни авиокомпании на българския пазар Wizz Air и Ryanair през 2018 г. ще държат близо половината от пазара на база капацитет в самолетите. Данните бяха представени от главния изпълнителен директор на Wizz Air Йозеф Варади. Унгарската авиокомпания е първа по този показател с 31.3%. На второ място е конкурентът й Ryanair с 16.1%. На трето остава националният авиопревозвач "България ер" с 14.6%, следвана от Lufthansa, която държи 7.2% от капацитета на местата. Останалите 30.8% се падат на всички други авиопревозвачи.

Така на Wizz Air и Ryanair през 2018 г. се падат над 47% от пазара по показател - капацитет в самолетите. На тях основно се дължи и големия ръст на пътниците на летище София, които надхвърлиха 6 млн. в края на миналата година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK