С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 13 яну 2018, 10:10, 7625 прочитания

Facebook ще показва повече новини от приятели, отколкото от медии и компании

Този преход най-вероятно ще намали времето, което хората прекарват в социалната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Twitter за пръв път отчете тримесечна печалба

Платформата е изправена пред нарастваща конкуренция от Instagram и Snap

11 фев 2018

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

18 яну 2018

Британският Guardian вече е във формат таблоид

Промяната e част от мерките, които трябва да спестят средства на влиятелното издание

15 яну 2018

Народът срещу Facebook

15% от американците във Facebook не харесват социалната мрежа

5 яну 2018

Зукърбърг: Глобализацията и технологиите отварят дълбока бездна на разделение в САЩ

Според съоснователя на Facebook епидемията от опиоиди е не само проблем на общественото здраве, но и променя поведението на хората по отношение на политиката

13 ное 2017
Facebook планира съществени промени по отношение на информацията, която потребителите ще виждат в новинарския си поток. Публикациите на приятелите ни ще бъдат с предимство спрямо тези на медиите и бизнеса. Този преход най-вероятно ще намали времето, което хората прекарват в социалната мрежа, съобщава Bloomberg

Промените в показваното съдържание са "добри за хората"


В публикация вчера главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг заяви, че обратната връзка от потребителите показва, че "публичното съдържание изтласква личните моменти, които ни карат да се свързваме помежду си". Той каза, че екипът му ще работи по посока на това двата милиарда потребители на социалната мрежа да намират съдържание, което ще доведе до по-значими социални взаимодействия между тях.

"Чрез тези промени очаквам, че времето, което хората прекарват Facebook, ще намалее", пише Зукърбърг. "Но също така очаквам, че времето, което прекарват във Facebook, ще бъде много по-ценно. И ако направим нещата правилно, вярвам, че това ще бъде добре за общността и бизнеса ни в дългосрочен план."

От компанията твърдят, че целта на промените е хората да се чувстват по-добре, след като са посетили социалната мрежа, което ще бъде постигнато чрез насърчаване на взаимодейсвията с близките.



Facebook vs Fake news

Миналата седмица Зукърбърг заяви, че новогодишното му обещание за 2018 г. е да "поправи" социалната мрежа, която е основал. През 2017 г. Facebook беше подложен на остра критика по отношение на разпространението на фалшиви новини и засилването на възгледите на потребителите си по социални и политически въпроси. Компанията беше обвинена, че алгоритмите ѝ за подбор на информация може да са отдали приоритет на фалшиви новини и по този начин да са повлияли на президентските избори в САЩ през 2016 г.

През миналата година Facebook разкри кампания, финансирана от Русия, за популяризиране на дразнещи и крайни социални и политически послания в мрежата. Според социалната мрежа рекламите не подкрепяли определени политически фигури, а по-скоро съдържанието им било на различни теми, включително миграцията, расовата дискриминация и проблемите с правата на различни маргинални групи.

"Това е признание за проблемите, пред които са изправени социалните мрежи относно токсичното съдържание", каза Брайън Вийзър, анализатор в Pivotal Research Group. "Хората са разочаровани от разкритията за Русия и фалшивите новини и вече не се ангажират."

Какво ще се случи с рекламите?

Facebook продължава да увеличава приходите си от реклама, като социалната мрежа остава предпочитана платформа от рекламните агенции. Последните промени по отношение на съдържанието няма да окажат влияние върху рекламите. Те засягат само бизнес и медийно ориентираното съдържание публикувано от страници и други хора.

В бележка по-рано тази седмица Вийзър съобщи данните на Nielsen, показващи, че през септември - последния месец, за който има информация, потреблението на социалната мрежа не е показало ръст за втори пореден месец.

"Facebook вече изпитва спад в потреблението и компанията реагира на този спад с последните промени", каза Вийзър. "Това, което правят, може да не се отрази добре на бизнеса в краткосрочен план, но е правилното нещо в дългосрочен."

Популярността и потребителският ръст на Facebook се покачиха от създаването на мрежата през 2004 г., когато тя представляваше онлайн албум и бюлетин за студенти. В ранните години на компанията, новинарският поток беше превърнат в актуализация за личните дейности на приятелите ни. Месеци преди компанията да стане публична през 2012 г., Facebook започна да предлага "спонсорирани реклами" в емисиите на потребителите и през същата година пусна реклами и на мобилните устройства. Оттогава годишните приходи от продажби са се увеличили от 5.1 млрд. долара през 2012 г. до 40.2 млрд. долара през 2017 г.

Не толкова нови промени

Промените, съобщени сега, не са съвсем нови - Facebook пренасочва съдържанието от новинарския поток към публикации на приятели и далеч от тези на медии и бизнеси в продължение на повече от година. С последната промяна алгоритъмът на Facebook ще даде приоритет на публикациите, които предизвикват дискусии или вдъхновяват хората да споделят и реагират.

Голяма част от стратегиите на марките и медийните компании е да публикуват статии и видеоклипове от страниците си, за да ангажират потребителите - неща, които не се считат за "смислени взаимодействия" между хората. Ограничавайки тези постове от брандове и фирми, може да изложи на риск приходите, каза Джеймс Чакмак, анализатор в Monness Crespi Hardt & Co.

Въпреки че връщането към личното взаимодействие между потребителите може да не означава по-малко платени реклами в новинарския поток на потребителите, всяко намаляване на ангажираността и вниманието все пак може да доведе до по-малко приходи от реклами. Травис Паркър Мартин е съосновател на Bootkik, базиран в Калгари стартъп, който приписва по-голямата част от растежа на бизнеса си на присъствието си в мрежата. Повече от 90% от маркетинговия бюджет на стартъпа e изразходван за реклами във Facebook. Предвид съобщението на Зукърбърг от четвъртък Мартин каза, че смята да намали значително този процент.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

24 октомври 2018 г.
Sofia Event Center

capital.bg/hrforum

HR and Leadership Forum: Management 4.0



  • Как да привлечем точните таланти с помощта на креативни подходи, нови технологии и изкуствен интелект?
  • Как да развиваме хората в екипа си “в крак” с новите тенденции и подходи в сферата на обученията?
  • Кои са факторите, които правят хората щастливи на работното им място и какво и как да направим, за да ги осигурим?
  • Какво прави лидерите лидери?
  • Как да развием култура на иновативност и предприемачество и кои от новите стартъп модели (не) работят?

capital.bg/hrforum

Прочетете и това

Лекторите на Retail in Detail: Андрей Петров Лекторите на Retail in Detail: Андрей Петров

Председателят на бодра на управителите на dm България ще участва в дискусионен панел за готовността на бизнес средата в България да посрещне ритейла на бъдещето

23 окт 2018, 277 прочитания

Office 1 Superstore отвoри нов логистичен център в с. Равно поле за 7 млн. евро Office 1 Superstore отвoри нов логистичен център в с. Равно поле за 7 млн. евро

Складът е с площ 8600 кв.м и ще обработва 12 хил. артикула

23 окт 2018, 451 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българско приложение улеснява запаметяването на думи от чужд език

Worddio предлага над 7000 думи и фрази на 34 езика

Тихата здравна реформа

Докато обещава диалог за нов модел, здравното министерство прокарва драстични мерки за промяна в сектора

Превъоръжаването на армията взе първата си жертва

Ключова фигура по поръчката за бронирани машини тихомълком е отстранена от военното министерство

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Албания - балканска приказка

Красота и изненада отвъд клишетата на 600 км от София

20 въпроса: Йордан Дъбов

Тази есен кафе брандът Dabov отбелязва 10-годишнината си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: "Патриотите" не искат оставката на Симеонов, Ердоган обяви убийството на Хашоги за планирано

Емисия

DAILY @7PM // 23.10.2018 Прочетете