Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 13 яну 2018, 10:10, 4052 прочитания

Facebook ще показва повече новини от приятели, отколкото от медии и компании

Този преход най-вероятно ще намали времето, което хората прекарват в социалната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

18 яну 2018

Британският Guardian вече е във формат таблоид

Промяната e част от мерките, които трябва да спестят средства на влиятелното издание

15 яну 2018

Народът срещу Facebook

15% от американците във Facebook не харесват социалната мрежа

5 яну 2018

Зукърбърг: Глобализацията и технологиите отварят дълбока бездна на разделение в САЩ

Според съоснователя на Facebook епидемията от опиоиди е не само проблем на общественото здраве, но и променя поведението на хората по отношение на политиката

13 ное 2017
Facebook планира съществени промени по отношение на информацията, която потребителите ще виждат в новинарския си поток. Публикациите на приятелите ни ще бъдат с предимство спрямо тези на медиите и бизнеса. Този преход най-вероятно ще намали времето, което хората прекарват в социалната мрежа, съобщава Bloomberg

Промените в показваното съдържание са "добри за хората"

В публикация вчера главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг заяви, че обратната връзка от потребителите показва, че "публичното съдържание изтласква личните моменти, които ни карат да се свързваме помежду си". Той каза, че екипът му ще работи по посока на това двата милиарда потребители на социалната мрежа да намират съдържание, което ще доведе до по-значими социални взаимодействия между тях.

"Чрез тези промени очаквам, че времето, което хората прекарват Facebook, ще намалее", пише Зукърбърг. "Но също така очаквам, че времето, което прекарват във Facebook, ще бъде много по-ценно. И ако направим нещата правилно, вярвам, че това ще бъде добре за общността и бизнеса ни в дългосрочен план."

От компанията твърдят, че целта на промените е хората да се чувстват по-добре, след като са посетили социалната мрежа, което ще бъде постигнато чрез насърчаване на взаимодейсвията с близките.



Facebook vs Fake news

Миналата седмица Зукърбърг заяви, че новогодишното му обещание за 2018 г. е да "поправи" социалната мрежа, която е основал. През 2017 г. Facebook беше подложен на остра критика по отношение на разпространението на фалшиви новини и засилването на възгледите на потребителите си по социални и политически въпроси. Компанията беше обвинена, че алгоритмите ѝ за подбор на информация може да са отдали приоритет на фалшиви новини и по този начин да са повлияли на президентските избори в САЩ през 2016 г.

През миналата година Facebook разкри кампания, финансирана от Русия, за популяризиране на дразнещи и крайни социални и политически послания в мрежата. Според социалната мрежа рекламите не подкрепяли определени политически фигури, а по-скоро съдържанието им било на различни теми, включително миграцията, расовата дискриминация и проблемите с правата на различни маргинални групи.

"Това е признание за проблемите, пред които са изправени социалните мрежи относно токсичното съдържание", каза Брайън Вийзър, анализатор в Pivotal Research Group. "Хората са разочаровани от разкритията за Русия и фалшивите новини и вече не се ангажират."

Какво ще се случи с рекламите?

Facebook продължава да увеличава приходите си от реклама, като социалната мрежа остава предпочитана платформа от рекламните агенции. Последните промени по отношение на съдържанието няма да окажат влияние върху рекламите. Те засягат само бизнес и медийно ориентираното съдържание публикувано от страници и други хора.

В бележка по-рано тази седмица Вийзър съобщи данните на Nielsen, показващи, че през септември - последния месец, за който има информация, потреблението на социалната мрежа не е показало ръст за втори пореден месец.

"Facebook вече изпитва спад в потреблението и компанията реагира на този спад с последните промени", каза Вийзър. "Това, което правят, може да не се отрази добре на бизнеса в краткосрочен план, но е правилното нещо в дългосрочен."

Популярността и потребителският ръст на Facebook се покачиха от създаването на мрежата през 2004 г., когато тя представляваше онлайн албум и бюлетин за студенти. В ранните години на компанията, новинарският поток беше превърнат в актуализация за личните дейности на приятелите ни. Месеци преди компанията да стане публична през 2012 г., Facebook започна да предлага "спонсорирани реклами" в емисиите на потребителите и през същата година пусна реклами и на мобилните устройства. Оттогава годишните приходи от продажби са се увеличили от 5.1 млрд. долара през 2012 г. до 40.2 млрд. долара през 2017 г.

Не толкова нови промени

Промените, съобщени сега, не са съвсем нови - Facebook пренасочва съдържанието от новинарския поток към публикации на приятели и далеч от тези на медии и бизнеси в продължение на повече от година. С последната промяна алгоритъмът на Facebook ще даде приоритет на публикациите, които предизвикват дискусии или вдъхновяват хората да споделят и реагират.

Голяма част от стратегиите на марките и медийните компании е да публикуват статии и видеоклипове от страниците си, за да ангажират потребителите - неща, които не се считат за "смислени взаимодействия" между хората. Ограничавайки тези постове от брандове и фирми, може да изложи на риск приходите, каза Джеймс Чакмак, анализатор в Monness Crespi Hardt & Co.

Въпреки че връщането към личното взаимодействие между потребителите може да не означава по-малко платени реклами в новинарския поток на потребителите, всяко намаляване на ангажираността и вниманието все пак може да доведе до по-малко приходи от реклами. Травис Паркър Мартин е съосновател на Bootkik, базиран в Калгари стартъп, който приписва по-голямата част от растежа на бизнеса си на присъствието си в мрежата. Повече от 90% от маркетинговия бюджет на стартъпа e изразходван за реклами във Facebook. Предвид съобщението на Зукърбърг от четвъртък Мартин каза, че смята да намали значително този процент.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Високоскоростни амбиции 1 Високоскоростни амбиции

Свръхбързите влакове все по-често се оказват конкурентна алтернатива на самолетния транспорт

19 яну 2018, 854 прочитания

Бавни Държавни Железници Бавни Държавни Железници

До началото на март 80 жп гари, или 1/3 от всички, трябва да продават билети в реално време. Системата обаче напредва изключително бавно

19 яну 2018, 845 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Българско приложение улеснява запаметяването на думи от чужд език

Worddio предлага над 7000 думи и фрази на 34 езика

Учебната година на Румен Радев

Къде успя и в какво сбърка в първите месеци от мандата си президентът

Прозрачност с граници

Било по регулаторни причини или по желание на компаниите, не винаги се може да знаем в какво се инвестират парите ни

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Ibeco

Ibeco е шоурум, посветен на кафето, чая и виното

Портрет на художника като номад

Борис Праматаров за това как различните градове променят артиста

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сделката за Общинска банка и още от по-важните теми в седмичния "Капитал"

Емисия

DAILY @7PM // 19.01.2018 Прочетете