Ferrero е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на Nestle в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ferrero е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на Nestle в САЩ

Главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер има амбицията да промени облика на компанията.

Ferrero е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на Nestle в САЩ

Цената на сделката се очаква да бъде 2.8 млрд. долара

Кирил Кирчев
7851 прочитания

Главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер има амбицията да промени облика на компанията.

© Denis Balibouse


Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар.

Италианският производител на Nutella – Ferrero, е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на швейцарския хранителен гигант Nestle в САЩ срещу 2.8 млрд. долара. Това съобщава Bloomberg, като се позовава запознат източник. Сделката може да бъде подписана още до края на седмицата, твърди той. Бизнесът, който включва брандовете шоколадови барчета Butterfinger и Baby Ruth, изпитва затруднения, като приходите от продажби са намалели до 915 млн. долара през 2016 г.

Ferrero, която обикновено не прави придобивания, разширява портфолиото си, в което влизат течният шоколад Nutella, бонбоните Tic Tac и Ferrero Rocher. Това може да се окаже първата по-голяма сделка за новия главен изпълнителен директор на най-голямата световна хранителна компания Марк Шнайдер. И от двете компании са отказали коментар.

Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар, след като италианската компания купи Ferrara Candy през декември. Тази сделка увеличи пазарния й дял до 4.8% на пазара в САЩ. През миналия месец за един от потенциалните купувачи на шоколадовия бизнес на швейцарската компания се сочеше Hershey Co.

Преструктуриране на Nestle

Марк Шнайдер, който през миналия януари пое поста на главен изпълнителен директор, обеща в края на миналата година на акционерите, че ще засили растежа, като компанията се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари за кафе, грижи за домашни любимци, храни за деца и бутилирани води.

Швейцарската компания ще продължи да развива производството на готови храни, сладолед и сладкарски изделия. Тези продуктови категории формират около 40% от общите приходи от продажби миналата година.

През юни компанията обяви, че обмисля варианти за дивизията за производство на десертите KitKat, а през декември заяви, че очаква да продаде бизнеса през първото тримесечие на 2018 г. По-рано през миналата година Nestle продаде два бранда за производство на чай в Северна Америка.

А в четвъртък швейцарската група обяви, че е продала шоколадовия си бранд Violet Crumble в Австралия на местния конкурент Robern Menz, като цената на сделката не беше обявена.

Предвиждания за по-слаб ръст на продажбите

През октомври Nestlе обяви, че ускорява програмата си за преструктуриране и поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността. Заради по-високите разходи за преструктуриране мениджмънтът очаква оперативният марж да спаднe с между 40 и 60 базисни пункта през 2017 г.

Очакваният ръст на продажбите за изминалата година ще бъде на нивото от 2016 г. - 3.2%, което е най-слабият резултат през последните две десетилетия.

Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар.

Италианският производител на Nutella – Ferrero, е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на швейцарския хранителен гигант Nestle в САЩ срещу 2.8 млрд. долара. Това съобщава Bloomberg, като се позовава запознат източник. Сделката може да бъде подписана още до края на седмицата, твърди той. Бизнесът, който включва брандовете шоколадови барчета Butterfinger и Baby Ruth, изпитва затруднения, като приходите от продажби са намалели до 915 млн. долара през 2016 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Книгите се завръщат

Книгите се завръщат

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK