С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 яну 2018, 11:29, 7168 прочитания

Ferrero е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на Nestle в САЩ

Цената на сделката се очаква да бъде 2.8 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар.
Италианският производител на Nutella – Ferrero, е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на швейцарския хранителен гигант Nestle в САЩ срещу 2.8 млрд. долара. Това съобщава Bloomberg, като се позовава запознат източник. Сделката може да бъде подписана още до края на седмицата, твърди той. Бизнесът, който включва брандовете шоколадови барчета Butterfinger и Baby Ruth, изпитва затруднения, като приходите от продажби са намалели до 915 млн. долара през 2016 г.

Ferrero, която обикновено не прави придобивания, разширява портфолиото си, в което влизат течният шоколад Nutella, бонбоните Tic Tac и Ferrero Rocher. Това може да се окаже първата по-голяма сделка за новия главен изпълнителен директор на най-голямата световна хранителна компания Марк Шнайдер. И от двете компании са отказали коментар.


Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар, след като италианската компания купи Ferrara Candy през декември. Тази сделка увеличи пазарния й дял до 4.8% на пазара в САЩ. През миналия месец за един от потенциалните купувачи на шоколадовия бизнес на швейцарската компания се сочеше Hershey Co.

Преструктуриране на Nestle

Марк Шнайдер, който през миналия януари пое поста на главен изпълнителен директор, обеща в края на миналата година на акционерите, че ще засили растежа, като компанията се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари за кафе, грижи за домашни любимци, храни за деца и бутилирани води.



Швейцарската компания ще продължи да развива производството на готови храни, сладолед и сладкарски изделия. Тези продуктови категории формират около 40% от общите приходи от продажби миналата година.

През юни компанията обяви, че обмисля варианти за дивизията за производство на десертите KitKat, а през декември заяви, че очаква да продаде бизнеса през първото тримесечие на 2018 г. По-рано през миналата година Nestle продаде два бранда за производство на чай в Северна Америка.

А в четвъртък швейцарската група обяви, че е продала шоколадовия си бранд Violet Crumble в Австралия на местния конкурент Robern Menz, като цената на сделката не беше обявена.

Предвиждания за по-слаб ръст на продажбите

През октомври Nestlе обяви, че ускорява програмата си за преструктуриране и поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността. Заради по-високите разходи за преструктуриране мениджмънтът очаква оперативният марж да спаднe с между 40 и 60 базисни пункта през 2017 г.

Очакваният ръст на продажбите за изминалата година ще бъде на нивото от 2016 г. - 3.2%, което е най-слабият резултат през последните две десетилетия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 427 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 450 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки на седмицата

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Дунав не ни вълнува

България не се възползва от реката и регионите там са сред най-бедните в цяла Европа

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото