С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2018, 11:29, 7383 прочитания

Ferrero е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на Nestle в САЩ

Цената на сделката се очаква да бъде 2.8 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар.
Италианският производител на Nutella – Ferrero, е близо до придобиването на бизнеса със захарни изделия на швейцарския хранителен гигант Nestle в САЩ срещу 2.8 млрд. долара. Това съобщава Bloomberg, като се позовава запознат източник. Сделката може да бъде подписана още до края на седмицата, твърди той. Бизнесът, който включва брандовете шоколадови барчета Butterfinger и Baby Ruth, изпитва затруднения, като приходите от продажби са намалели до 915 млн. долара през 2016 г.

Ferrero, която обикновено не прави придобивания, разширява портфолиото си, в което влизат течният шоколад Nutella, бонбоните Tic Tac и Ferrero Rocher. Това може да се окаже първата по-голяма сделка за новия главен изпълнителен директор на най-голямата световна хранителна компания Марк Шнайдер. И от двете компании са отказали коментар.


Потенциалното споразумение затвърждава намерението на Ferrero да увеличи присъствието си на американския пазар, след като италианската компания купи Ferrara Candy през декември. Тази сделка увеличи пазарния й дял до 4.8% на пазара в САЩ. През миналия месец за един от потенциалните купувачи на шоколадовия бизнес на швейцарската компания се сочеше Hershey Co.

Преструктуриране на Nestle

Марк Шнайдер, който през миналия януари пое поста на главен изпълнителен директор, обеща в края на миналата година на акционерите, че ще засили растежа, като компанията се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари за кафе, грижи за домашни любимци, храни за деца и бутилирани води.



Швейцарската компания ще продължи да развива производството на готови храни, сладолед и сладкарски изделия. Тези продуктови категории формират около 40% от общите приходи от продажби миналата година.

През юни компанията обяви, че обмисля варианти за дивизията за производство на десертите KitKat, а през декември заяви, че очаква да продаде бизнеса през първото тримесечие на 2018 г. По-рано през миналата година Nestle продаде два бранда за производство на чай в Северна Америка.

А в четвъртък швейцарската група обяви, че е продала шоколадовия си бранд Violet Crumble в Австралия на местния конкурент Robern Menz, като цената на сделката не беше обявена.

Предвиждания за по-слаб ръст на продажбите

През октомври Nestlе обяви, че ускорява програмата си за преструктуриране и поставя по-голям акцент върху повишаването на рентабилността. Заради по-високите разходи за преструктуриране мениджмънтът очаква оперативният марж да спаднe с между 40 и 60 базисни пункта през 2017 г.

Очакваният ръст на продажбите за изминалата година ще бъде на нивото от 2016 г. - 3.2%, което е най-слабият резултат през последните две десетилетия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 1 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 2239 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 472 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки на седмицата

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10