Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
8 14 яну 2018, 12:50, 2741 прочитания

Бумът на онлайн продажбите допринася за замърсяването на въздуха и влошаването на трафика

Доставчиците в големите градове взимат мерки, с които се опитват да намалят негативния ефект от тази тенденция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн платформата Farmhopping вече прави доставки до адрес в цялата страна

Компанията планира да излезе на печалба през септември тази година

7 яну 2018

Amazon революция

Как компанията, основана от Джеф Безос през 1994 г., се превръща във все по-важен играч на много пазари

21 дек 2017
Интернет продажбите нарастват главоломно през последните години, като потребителите все повече предпочитат да закупуват стоки онлайн, а компаниите затварят физическите си магазини, за да инвестират в новите технологии.

По данни на компанията Pitney Bowes в периода 2014-2016 г. пратките в онлайн търговията са се повишили с близо 50% в глобален мащаб, а до 2021 г. растежът ще е между 17 и 28% на година. Тази тенденция е показателна за редица проблеми, които очакват високо урбанизираните райони - замърсяване на околната среда и усложняване на трафика в пиковите часове. Това засяга и доставчиците, като посочените усложнения влияят отрицателно на продуктивността и приходите им и изискват мерки, които да подобрят положението едновременно и на двете засегнати страни – онлайн търговците и спедиторите, съобщава BBC.

Нож с две остриета

Онлайн пазаруването се превръща в навик на потребителите, който ще продължава да взима превес над останалите форми на пазаруване. Това води до използването на повече автомобили от компаниите, за да изпълнят в срок доставките.

По отношение на екологичното замърсяване The Guardian твърди, че автомобилите за доставки допринасят за увеличаването на фините прахови частици PM 2.5 във въздуха, които създават една от сериозните опасности за човешкото здраве. Според изданието Vox за 2016 г. в САЩ транспортният сектор взема връх над електроцентралите по отношение отделяне на въглероден диоксид за пръв път от 1979 г., като близо четвърт от този въглероден "отпечатък" е дело на средно и тежкотоварни автомобили – същите, които се използват от спедиторите за доставка на пратките до потребителите.



Отделяните вредни емисии са пряко свързани с нарастващия трафик, който представлява вторият проблем за разрешаване. Бич за модерното общество още преди ерата на онлайн пазаруването, днес задръстванията допринасят за изменения в околната среда в допълнение към завишаване на нивата на шума. В контекста на електронното пазаруване, отличаващо се със засилено търсене, изисквания за скоростни доставки и различните крайни дестинации, автомобилите за доставки правят многократни превози с непълен капацитет и по този начин още повече стимулират разрастването на проблемите със задръстванията и мръсния въздух в градовете.

Нужда от мерки

С цел намаляване на разходите си и повишаване на продуктивността си редица спедиторски компании започват да налагат нови идеи, които, ако бъдат правилно въведени, ще намалят и нивата на замърсяване и трафика. От специални отделения за временното съхраняване на стоки през използването на компактното превозно средство тип eBike, до убеждаването на клиентите сами да прибират поръчките си, компаниите се опитват да наклонят везните в своя полза.

Amazon дори представи и изобретението smart lock, което осигурява достъп на куриерите до всеки един от адресите за доставки. Всичко това се прави с идеята за намаляване броя на провалените и/или непълни превози, което, ако се постигне, ще помогне както на фирмите, така и на градовете.

От своя страна различни градове и дори страни също повеждат свой "кръстоносен поход", за да подобрят положението си. Големи градове в Азия и Европа забраняват доставките по домовете в определени часови интервали, строят складове, за да централизират дистрибуцията. В Ню Йорк също взимат мерки, като кметът на града Бил де Блазио наложи вето на доставките по време на час пик по най-натоварените булеварди, а Департаментът на транспорта се опитва да накара 900 фирми да преместят доставките си в ненатоварените часове на деня, като до този момент има успех с 400 от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор 1 Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Сделката за Total TV отпушва продажбата на цялата CME, собственик на "БТВ медиа груп"

15 яну 2018, 2982 прочитания

Мината в Челопеч отчете рекоден добив на злато през 2017 г. Мината в Челопеч отчете рекоден добив на злато през 2017 г.

Собственикът DPM очаква значителен ръст на производството тази година с откриването на комплекса в Крумовград

15 яну 2018, 1371 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд" започва строителство на хипермаркет във Велико Търново за 20 млн. лв.

Търговският обект ще отвори врати през февруари 2019 г.

Как да се решат проблемите на българските медии

Съюзът на издателите представи Бяла книга за натиска върху свободната журналистика и предложи мерки за излизане от тази ситуация

Убийственото начало на европредседателството

Стрелбата по близък до управляващите бизнесмен показва напреженията в модела "ГЕРБ"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Комунизмът (не) си отива

Най-обемният труд за социалистическия концлагер в Белене и други проекти, свързани с близкото минало

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бизнесменът Любомир Минчев купи хърватски сателитен оператор

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2018 Прочетете