С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 14 яну 2018, 12:50, 5264 прочитания

Бумът на онлайн продажбите допринася за замърсяването на въздуха и влошаването на трафика

Доставчиците в големите градове взимат мерки, с които се опитват да намалят негативния ефект от тази тенденция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн платформата Farmhopping вече прави доставки до адрес в цялата страна

Компанията планира да излезе на печалба през септември тази година

7 яну 2018

Amazon революция

Как компанията, основана от Джеф Безос през 1994 г., се превръща във все по-важен играч на много пазари

21 дек 2017
Интернет продажбите нарастват главоломно през последните години, като потребителите все повече предпочитат да закупуват стоки онлайн, а компаниите затварят физическите си магазини, за да инвестират в новите технологии.

По данни на компанията Pitney Bowes в периода 2014-2016 г. пратките в онлайн търговията са се повишили с близо 50% в глобален мащаб, а до 2021 г. растежът ще е между 17 и 28% на година. Тази тенденция е показателна за редица проблеми, които очакват високо урбанизираните райони - замърсяване на околната среда и усложняване на трафика в пиковите часове. Това засяга и доставчиците, като посочените усложнения влияят отрицателно на продуктивността и приходите им и изискват мерки, които да подобрят положението едновременно и на двете засегнати страни – онлайн търговците и спедиторите, съобщава BBC.

Нож с две остриета

Онлайн пазаруването се превръща в навик на потребителите, който ще продължава да взима превес над останалите форми на пазаруване. Това води до използването на повече автомобили от компаниите, за да изпълнят в срок доставките.

По отношение на екологичното замърсяване The Guardian твърди, че автомобилите за доставки допринасят за увеличаването на фините прахови частици PM 2.5 във въздуха, които създават една от сериозните опасности за човешкото здраве. Според изданието Vox за 2016 г. в САЩ транспортният сектор взема връх над електроцентралите по отношение отделяне на въглероден диоксид за пръв път от 1979 г., като близо четвърт от този въглероден "отпечатък" е дело на средно и тежкотоварни автомобили – същите, които се използват от спедиторите за доставка на пратките до потребителите.



Отделяните вредни емисии са пряко свързани с нарастващия трафик, който представлява вторият проблем за разрешаване. Бич за модерното общество още преди ерата на онлайн пазаруването, днес задръстванията допринасят за изменения в околната среда в допълнение към завишаване на нивата на шума. В контекста на електронното пазаруване, отличаващо се със засилено търсене, изисквания за скоростни доставки и различните крайни дестинации, автомобилите за доставки правят многократни превози с непълен капацитет и по този начин още повече стимулират разрастването на проблемите със задръстванията и мръсния въздух в градовете.

Нужда от мерки

С цел намаляване на разходите си и повишаване на продуктивността си редица спедиторски компании започват да налагат нови идеи, които, ако бъдат правилно въведени, ще намалят и нивата на замърсяване и трафика. От специални отделения за временното съхраняване на стоки през използването на компактното превозно средство тип eBike, до убеждаването на клиентите сами да прибират поръчките си, компаниите се опитват да наклонят везните в своя полза.

Amazon дори представи и изобретението smart lock, което осигурява достъп на куриерите до всеки един от адресите за доставки. Всичко това се прави с идеята за намаляване броя на провалените и/или непълни превози, което, ако се постигне, ще помогне както на фирмите, така и на градовете.

От своя страна различни градове и дори страни също повеждат свой "кръстоносен поход", за да подобрят положението си. Големи градове в Азия и Европа забраняват доставките по домовете в определени часови интервали, строят складове, за да централизират дистрибуцията. В Ню Йорк също взимат мерки, като кметът на града Бил де Блазио наложи вето на доставките по време на час пик по най-натоварените булеварди, а Департаментът на транспорта се опитва да накара 900 фирми да преместят доставките си в ненатоварените часове на деня, като до този момент има успех с 400 от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

6 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/healthforum

Иновации и добри практики в здравния сектор



Акценти в програмата:


  • Промени в здравноосигурителния модел
  • Тенденции в плащанията за здраве
  • Нови терапевтични хоризонти - бъдещите генни терапии
  • Иновации в здравеопазването в Норвегия
  • Болнична помощ и проблемите в управлението на лечебни заведения

Повече подробности на capital.bg/healthforum

Прочетете и това

DHL откри новия си логистичен център в София DHL откри новия си логистичен център в София

Той е разположен в непосредствена близост до Терминал 2 на летището, като инвестицията е 10 млн. евро

21 окт 2018, 1526 прочитания

Walmart ще заложи на иновации, за да се конкурира успешно с Amazon Walmart ще заложи на иновации, за да се конкурира успешно с Amazon

Най-голямата верига в света смята да преосмисли бизнес модела си

21 окт 2018, 750 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд" започва строителство на хипермаркет във Велико Търново за 20 млн. лв.

Търговският обект ще отвори врати през февруари 2019 г.

Превъоръжаването на армията взе първата си жертва

Ключова фигура по поръчката за бронирани машини тихомълком е отстранена от военното министерство

Пируетите на Сидеров

Въпреки труса в "Обединените патриоти" до разпад на мнозинството едва ли ще се стигне

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Албания в Демос версия

Гръцкият фотограф Джон Демос за революционните промени в Албания между 1990-1991 г.

Ново място: Simple

Менюто съдържа вече отдавна превърналите се в световна класика италиански специалитети

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 42

Капитал

Брой 42 // 20.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, DHL откри нов логистичен център за 10 млн. евро, чуждите инвестиции намаляват през август, bTV с 85% ръст на печалбата за тримесечието

Емисия

DAILY @7AM // 22.10.2018 Прочетете