Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 14 яну 2018, 12:50, 4499 прочитания

Бумът на онлайн продажбите допринася за замърсяването на въздуха и влошаването на трафика

Доставчиците в големите градове взимат мерки, с които се опитват да намалят негативния ефект от тази тенденция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн платформата Farmhopping вече прави доставки до адрес в цялата страна

Компанията планира да излезе на печалба през септември тази година

7 яну 2018

Amazon революция

Как компанията, основана от Джеф Безос през 1994 г., се превръща във все по-важен играч на много пазари

21 дек 2017
Интернет продажбите нарастват главоломно през последните години, като потребителите все повече предпочитат да закупуват стоки онлайн, а компаниите затварят физическите си магазини, за да инвестират в новите технологии.

По данни на компанията Pitney Bowes в периода 2014-2016 г. пратките в онлайн търговията са се повишили с близо 50% в глобален мащаб, а до 2021 г. растежът ще е между 17 и 28% на година. Тази тенденция е показателна за редица проблеми, които очакват високо урбанизираните райони - замърсяване на околната среда и усложняване на трафика в пиковите часове. Това засяга и доставчиците, като посочените усложнения влияят отрицателно на продуктивността и приходите им и изискват мерки, които да подобрят положението едновременно и на двете засегнати страни – онлайн търговците и спедиторите, съобщава BBC.

Нож с две остриета

Онлайн пазаруването се превръща в навик на потребителите, който ще продължава да взима превес над останалите форми на пазаруване. Това води до използването на повече автомобили от компаниите, за да изпълнят в срок доставките.

По отношение на екологичното замърсяване The Guardian твърди, че автомобилите за доставки допринасят за увеличаването на фините прахови частици PM 2.5 във въздуха, които създават една от сериозните опасности за човешкото здраве. Според изданието Vox за 2016 г. в САЩ транспортният сектор взема връх над електроцентралите по отношение отделяне на въглероден диоксид за пръв път от 1979 г., като близо четвърт от този въглероден "отпечатък" е дело на средно и тежкотоварни автомобили – същите, които се използват от спедиторите за доставка на пратките до потребителите.



Отделяните вредни емисии са пряко свързани с нарастващия трафик, който представлява вторият проблем за разрешаване. Бич за модерното общество още преди ерата на онлайн пазаруването, днес задръстванията допринасят за изменения в околната среда в допълнение към завишаване на нивата на шума. В контекста на електронното пазаруване, отличаващо се със засилено търсене, изисквания за скоростни доставки и различните крайни дестинации, автомобилите за доставки правят многократни превози с непълен капацитет и по този начин още повече стимулират разрастването на проблемите със задръстванията и мръсния въздух в градовете.

Нужда от мерки

С цел намаляване на разходите си и повишаване на продуктивността си редица спедиторски компании започват да налагат нови идеи, които, ако бъдат правилно въведени, ще намалят и нивата на замърсяване и трафика. От специални отделения за временното съхраняване на стоки през използването на компактното превозно средство тип eBike, до убеждаването на клиентите сами да прибират поръчките си, компаниите се опитват да наклонят везните в своя полза.

Amazon дори представи и изобретението smart lock, което осигурява достъп на куриерите до всеки един от адресите за доставки. Всичко това се прави с идеята за намаляване броя на провалените и/или непълни превози, което, ако се постигне, ще помогне както на фирмите, така и на градовете.

От своя страна различни градове и дори страни също повеждат свой "кръстоносен поход", за да подобрят положението си. Големи градове в Азия и Европа забраняват доставките по домовете в определени часови интервали, строят складове, за да централизират дистрибуцията. В Ню Йорк също взимат мерки, като кметът на града Бил де Блазио наложи вето на доставките по време на час пик по най-натоварените булеварди, а Департаментът на транспорта се опитва да накара 900 фирми да преместят доставките си в ненатоварените часове на деня, като до този момент има успех с 400 от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глобални IT компании пострадаха от забраната на Telegram в Русия Глобални IT компании пострадаха от забраната на Telegram в Русия

Телекомуникационният регулатор "Роскомнадзор" блокира плафтормата заради отказа на компанията да предаде данните на потребителите й

21 апр 2018, 794 прочитания

Латинска Америка се опитва да привлече чужди компании в добива на петрол и газ Латинска Америка се опитва да привлече чужди компании в добива на петрол и газ

Редица правителства от региона се стремят да превърнат страните си в предпочитана дестинация за инвестиции

21 апр 2018, 661 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие

Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза

Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

"Лидл" отваря 300 работни места за касиери в София със заплащане от 1260 лв.

Компанията предоставя и ваучери за храна, гъвкаво работно време и допълнително здравно осигуряване

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд" започва строителство на хипермаркет във Велико Търново за 20 млн. лв.

Търговският обект ще отвори врати през февруари 2019 г.

Защо поскъпнаха SMS-ите на едро

Нарасналата употреба на известявания от банки, онлайн търговци, куриери разрасна бизнеса с кратки съобщения

Пионерът в новите тех регулации

GDPR - регламентът на ЕС за личните данни изглежда като лесно решение на кризата с Facebook, но тепърва предстоят трудности

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Люксембург – Европа на тепсия

Великото херцогство предлага красиви маршрути, разнообразна кухня, качествен шопинг

"Квадратът" на неудобните истини

Филмът на Рубен Йостлунд е смешна до плач сатира на политическата коректност

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 21.04.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.04.2018 Прочетете