С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 14 яну 2018, 12:50, 4881 прочитания

Бумът на онлайн продажбите допринася за замърсяването на въздуха и влошаването на трафика

Доставчиците в големите градове взимат мерки, с които се опитват да намалят негативния ефект от тази тенденция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Онлайн платформата Farmhopping вече прави доставки до адрес в цялата страна

Компанията планира да излезе на печалба през септември тази година

7 яну 2018

Amazon революция

Как компанията, основана от Джеф Безос през 1994 г., се превръща във все по-важен играч на много пазари

21 дек 2017
Интернет продажбите нарастват главоломно през последните години, като потребителите все повече предпочитат да закупуват стоки онлайн, а компаниите затварят физическите си магазини, за да инвестират в новите технологии.

По данни на компанията Pitney Bowes в периода 2014-2016 г. пратките в онлайн търговията са се повишили с близо 50% в глобален мащаб, а до 2021 г. растежът ще е между 17 и 28% на година. Тази тенденция е показателна за редица проблеми, които очакват високо урбанизираните райони - замърсяване на околната среда и усложняване на трафика в пиковите часове. Това засяга и доставчиците, като посочените усложнения влияят отрицателно на продуктивността и приходите им и изискват мерки, които да подобрят положението едновременно и на двете засегнати страни – онлайн търговците и спедиторите, съобщава BBC.

Нож с две остриета

Онлайн пазаруването се превръща в навик на потребителите, който ще продължава да взима превес над останалите форми на пазаруване. Това води до използването на повече автомобили от компаниите, за да изпълнят в срок доставките.

По отношение на екологичното замърсяване The Guardian твърди, че автомобилите за доставки допринасят за увеличаването на фините прахови частици PM 2.5 във въздуха, които създават една от сериозните опасности за човешкото здраве. Според изданието Vox за 2016 г. в САЩ транспортният сектор взема връх над електроцентралите по отношение отделяне на въглероден диоксид за пръв път от 1979 г., като близо четвърт от този въглероден "отпечатък" е дело на средно и тежкотоварни автомобили – същите, които се използват от спедиторите за доставка на пратките до потребителите.



Отделяните вредни емисии са пряко свързани с нарастващия трафик, който представлява вторият проблем за разрешаване. Бич за модерното общество още преди ерата на онлайн пазаруването, днес задръстванията допринасят за изменения в околната среда в допълнение към завишаване на нивата на шума. В контекста на електронното пазаруване, отличаващо се със засилено търсене, изисквания за скоростни доставки и различните крайни дестинации, автомобилите за доставки правят многократни превози с непълен капацитет и по този начин още повече стимулират разрастването на проблемите със задръстванията и мръсния въздух в градовете.

Нужда от мерки

С цел намаляване на разходите си и повишаване на продуктивността си редица спедиторски компании започват да налагат нови идеи, които, ако бъдат правилно въведени, ще намалят и нивата на замърсяване и трафика. От специални отделения за временното съхраняване на стоки през използването на компактното превозно средство тип eBike, до убеждаването на клиентите сами да прибират поръчките си, компаниите се опитват да наклонят везните в своя полза.

Amazon дори представи и изобретението smart lock, което осигурява достъп на куриерите до всеки един от адресите за доставки. Всичко това се прави с идеята за намаляване броя на провалените и/или непълни превози, което, ако се постигне, ще помогне както на фирмите, така и на градовете.

От своя страна различни градове и дори страни също повеждат свой "кръстоносен поход", за да подобрят положението си. Големи градове в Азия и Европа забраняват доставките по домовете в определени часови интервали, строят складове, за да централизират дистрибуцията. В Ню Йорк също взимат мерки, като кметът на града Бил де Блазио наложи вето на доставките по време на час пик по най-натоварените булеварди, а Департаментът на транспорта се опитва да накара 900 фирми да преместят доставките си в ненатоварените часове на деня, като до този момент има успех с 400 от тях.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

(Хипер)Наука за офиси (Хипер)Наука за офиси

Българско-американската компания HyperScience прави софтуер за оптимизация на документацията в големи компании

20 юли 2018, 1590 прочитания

Краят на една ера Краят на една ера

36-годишният Роджър Федерер прекъсна дългогодишното си партньорство с Nike и сключи 10-годишен договор с японската Uniqlo

20 юли 2018, 1853 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Как да изберете правилното образование за успешна кариера

Няколко съвета за всеки ученик, студент или търсещ кариерно преориентиране

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

Пет минути с ... Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова

На "Кариери" гостуват създателките на сайта maikomila.bg и онлайн платформата olemale.bg, чрез която популяризират продукти на майки на деца с увреждания, за да им осигурят финансова независимост

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Кауфланд" започва строителство на хипермаркет във Велико Търново за 20 млн. лв.

Търговският обект ще отвори врати през февруари 2019 г.

Триадата бизнес, политика и медии в Румъния

Най-влиятелните медии в Румъния се контролират от някои от най-богатите хора в страната и често се използват като политически оръжия и за обслужване на интереси

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "Хралупата"

През последните месеци "Хралупата" стана едно от основните места за българската литературна сцена

Естествен романс

Олафур Елиасон в Китай

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 21.07.2018 Прочетете