Lego и Tencent ще си партнират при разработването на продукти в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Lego и Tencent ще си партнират при разработването на продукти в Китай

Lego се стреми да задмине основния си конкурент и лидер в бранша - американската компания Mattel.

Lego и Tencent ще си партнират при разработването на продукти в Китай

Сътрудничеството предвижда съвместно разработване на игри, онлайн видеа и социална мрежа за деца

3061 прочитания

Lego се стреми да задмине основния си конкурент и лидер в бранша - американската компания Mattel.

© Reuters


Двете компании ще създадат "видеозона" за деца на стрийминг платформата на Tencent.

Най-голямата технологична компания в Азия Tencent и вторият най-голям производител на играчки в света Lego ще си партнират в Китай при разработването на игри, онлайн видеа и социална мрежа за деца. По този начин Lego ще се опита да подобри финансовите си резултати, тъй като датската група изпитва трудности в сферата на дигиталните проекти. От Lego не крият надеждите си към разрастващия се пазар в Китай, където продажбите на играчки през 2016 г. са се увеличили с близо 30%, съобщава Financial Times

Партньорството

Съвместните дигитални инициативи ще са готови до няколко месеца, твърдят от двете групи. Една от тях е онлайн игра, която ще е предназначена единствено за потребители в Китай. Партньорството предвижда игрите на Lego да са достъпни на онлайн платформите за игри на Tencent в Китай. От производителя на играчки настояват да се създадат ограничения, които да не позволяват видеа от тяхната продукция да бъдат публикувани в YouTube. Двете страни са се договорили и за изпълнението на проект, чрез който детската социална мрежа LEGO Life да бъде достъпна в Китай. LEGO Life е отворена за ползване в 26 страни.

В Lego бяха извършени ключови рокади през октомври. Бали Пада беше сменен от поста изпълнителен директор в компанията след само 8 месеца, като на нейно място беше назначен по-младият Нийлс Кристиансен.

Lego отвори предприятие в китайския град Дзясин през 2016 г., като към момента очакванията на датската компания са три четвърти от продукцията им в Азия да идва оттам.

Реакции

Якоб Крах, главен директор на Lego в Китай, коментира, че ще се възползват успешно от пазара в Китай, тъй като все повече деца предпочитат дигиталното общуване. Според него реализирането на проектите ще помогне на децата да развиват въображението си.

Вицепрезидентът на дивизията за игри в Tencent - Ана Гао, смята, че сътрудничеството с Lego ще се гради на определени норми, които ще допринесат за утвърждаването на здравословна онлайн среда за децата.

Специалисти са на мнение, че Lego е изправена пред най-голямото си предизвикателство от 2003 г. насам, когато групата беше на път да обяви несъстоятелност. Продажбите ѝ са се понижили с 5% през първата половина на 2017 г. заради слабо представяне на пазарите в САЩ и Европа. Поради това вторият най-голям производител на играчки в света беше принуден да съкрати около 10% от служителите си.

Конкурентите от Mattel

Един от основните конкуренти на Lego – световният лидер по продажби на играчки Mattel, сключи споразумение през 2016 г. с китайския интернет гигант Alibaba и производителя на онлайн съдържание BabyTree за продажбата на интерактивни играчки, които са базирани на нейните Fisher-Price проукти. Пазарният дял на Lego в Китай е малко над 3%, докато на Matell е около 2%.

Двете компании ще създадат "видеозона" за деца на стрийминг платформата на Tencent.

Най-голямата технологична компания в Азия Tencent и вторият най-голям производител на играчки в света Lego ще си партнират в Китай при разработването на игри, онлайн видеа и социална мрежа за деца. По този начин Lego ще се опита да подобри финансовите си резултати, тъй като датската група изпитва трудности в сферата на дигиталните проекти. От Lego не крият надеждите си към разрастващия се пазар в Китай, където продажбите на играчки през 2016 г. са се увеличили с близо 30%, съобщава Financial Times


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK