Airbus обмисля да прекрати производството на Superjumbo А380
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbus обмисля да прекрати производството на Superjumbo А380

Airbus планира да сглоби 12 самолета Superjumbo A380 през 2018 г.

Airbus обмисля да прекрати производството на Superjumbo А380

Бъдещето на най-големия пътнически самолет Superjumbo A380 зависи от потенциална сделка с Emirates

5825 прочитания

Airbus планира да сглоби 12 самолета Superjumbo A380 през 2018 г.

© Reuters


"Ако няма сделка с Emirates, не ни остава друг избор, освен да прекратим програмата за производство на Superjumbo A380."

Джон Лийхи, изпълнителен директор на Airbus

Европейският производител на самолети Airbus може да прекрати производството на най-големия пътнически самолет в света Superjumbo A380. Програмата за производство на тази версия самолети започна преди близо 10 години и към момента са продадени 220. От компанията уточниха, че производствотo на Superjumbo ще бъде спряно, ако не се договорят за поръчка на над 30 самолетa от модела за 15 млрд. долара с най-голямата авиокомпания в Близкия изток Emirates. Това потвърди и изпълнителният директор на Airbus Джон Лийхи, който ще се оттегли от поста си до края на януари след 30-годишно управление, пише Financial Times.

Несигурно бъдеще

Дългоочакваната сделка на Airbus с Emirates за 36 самолета Superjumbo A380 се провали на 12-ото годишно авиошоу в Дубай през ноември. Арабската авиолиния предпочете основния ѝ конкурент Boeing в последния момент. Групата не е получавала поръчка за модела от около 2 години. Въпреки това от ръководството ѝ твърдят, че преговарят с потенциален купувач, чиято анонимност пожелаха да запазят. Лийхи изрази надежда, че ще се споразумеят до 2 месеца.

Разходите за програмата за производство на най-големия пътнически самолет, който разполага с максимум 853 седящи места, са на стойност 18 млрд. евро. За да продължи да съществува, е необходимо производство на поне 6 самолета годишно, обясняват от консорциума. Оперативният директор в Airbus Фабрис Брежие коментира, че ще сглобят 12 самолета през 2018 г., докато през следващата броят им ще е 8. За сравнение - през изминалата година те са били 15.

Ситуацията в Airbus

Въпреки това европейският авиопроизводител завърши годината по възможно най-добрия начин, като надмина своите очаквания и изпълни 1109 поръчки за периода. По този начин групата задмина по годишни поръчки основния си конкурент – американската компания Boeing. От своя страна Boeing е по-напред от Airbus по доставки за предходната година със 763 срещу 718.

Брежие прогнозира, че Airbus ще получи над 800 поръчки през 2018 г. Той коментира, че рекордните нива от изминалата година му вдъхват увереност за прогнозата. Той допълни, че европейският производител на самолети ще изпревари Boeing и по производство до 2020 г.

Брежие ще се оттегли от длъжността си в компанията през февруари. Освен той и Лийхи и други, които заемат ръководни постове в компанията, ще бъдат освободени. Лийхи определи рокадите в мениджмънта като "намерение да се даде път на по-младото поколение".

"Ако няма сделка с Emirates, не ни остава друг избор, освен да прекратим програмата за производство на Superjumbo A380."

Джон Лийхи, изпълнителен директор на Airbus

Европейският производител на самолети Airbus може да прекрати производството на най-големия пътнически самолет в света Superjumbo A380. Програмата за производство на тази версия самолети започна преди близо 10 години и към момента са продадени 220. От компанията уточниха, че производствотo на Superjumbo ще бъде спряно, ако не се договорят за поръчка на над 30 самолетa от модела за 15 млрд. долара с най-голямата авиокомпания в Близкия изток Emirates. Това потвърди и изпълнителният директор на Airbus Джон Лийхи, който ще се оттегли от поста си до края на януари след 30-годишно управление, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK