Българска фирма предлага на франчайз бизнес с ръчнo правени белгийски бонбони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска фирма предлага на франчайз бизнес с ръчнo правени белгийски бонбони

Valentino Chocolatier

Българска фирма предлага на франчайз бизнес с ръчнo правени белгийски бонбони

Необходимият минимален първоначален капитал за партньорство е около 10 000 евро

Мара Георгиева
18606 прочитания

Valentino Chocolatier

© Valentino Chocolatier


Софийската фирма "Енивел", която е официален представител за България на белгийския производител на ръчно направени шоколадови бонбони Valentino Chocolatier, търси франчайз партньори в страната. Това съобщи за "Капитал" Веселина Йорданова – управител на бизнес частта "Шоколадова къща" в българската компания.

Веселина Йорданова
Фотограф: Анелия Николова

Без такси

"Търсим не просто фирма, която да представлява марката, а хора, които обичат шоколада. Договорните ни отношения с производителите в Белгия са на базата на ексклузивно представителство, а не на франчайз, което ни дава свободата да бъдем гъвкави в изискванията към партньорите", обясни Веселина Йорданова.

"Енивел" ще предостави обучение, корпоративни материали, първоначална маркетингова и рекламна подкрепа, за да подкрепи старта на получателите на франчайз права.

Задължение на партньорите ще бъде да купуват шоколадовите изделия от "Енивел", като минималното количество през първата година е 200 кг, а след това - над 400 кг. Не се изисква първоначална такса. Получателите на франчайз права няма да плащат и отчисления (роялти) от продажбите, не се предвиждат и такси за общ фонд за реклама.

"Най-важното е нашите партньори да се съобразяват с философията на марката.

Valentino Chocolatier не залага на агресивни маркетингови и рекламни стратегии, които целят постигане на високи обороти на всяка цена. Основната посока на развитие е откриването на постоянни клиенти - както корпоративни, така и индивидуални", коментира Веселина Йорданова. "По света брандът позиционира обектите си на малки, не централни улички, като залага на визия, която създава усещане за дом и семейство. Това драстично отличава марката от останалите конкуренти в бранша", обясни още тя.

От фирмата са направили изчисления, според които необходимият минимален първоначален капитал за франчайз партньорство е около 10 000 евро – за доставка на стока, персонал, материали, реклама, опаковки (също внос от Белгия). Сумата не включва разходите за евентуален ремонт на помещението и за наем. Магазинът трябва да е с минимална площ 30 кв.м. "Целта е през тази година да бъдат отворени поне два магазина на франчайз в някоя от основните за нас дестинации - Варна, Бургас, Пловдив, Русе", обобщи Йорданова.

Два тона на година

Бонбоните на Valentino Chocolatier са на българския пазар от 2005 г. По това време те се предлагат от "Шоколадова къща", която през 2007 г. отваря първия си магазин в столицата. През 2013 г. обаче собствениците й заминават в чужбина и продават бизнеса си на "Енивел", чийто основен предмет на дейност е електрообзавеждане и строителство.

Днес компанията има три магазина в столицата, като последният беше открит през през октомври 2017 г. В тях се предлагат над 120 вида ръчно произведени белгийски бонбони на цена 7.80 лв. за 100 грама.

През 2015 и 2016 г. новите собственици продават по около 1.2 тона продукти годишно, а през 2017 г. достигат два тона. Приходите от шоколадовия бизнес растат и за 2017 г. са около 100 хил. лв. (около 60 хил. през 2015 г.), но той все още не отчита печалба, отбелязва Веселина Йорданова. Обяснението е в продължаващите инвестиции, които през миналата година са за около 60 хил. лева - в нов магазин, в персонал (заетите вече са седем), в стоки, в маркетинг и реклама.

Около 40% от продажбите на шоколадови бонбони са за корпоративни клиенти. Плановете за 2018 г. са за 50% ръст на оборотите от собствените магазини на фирмата.

Когато бирата срещне шоколада

Производството на ръчни шоколадови изделия е много тясна ниша, но интересът към нея се засилва. "В Белгия тези производители са над 100, но в България освен нас има още две фирми, които са ексклузивни представители като нас. Има и около десетина български производители на ръчен шоколад", обобщава Веселина Йорданова. По думите й това, което ги обединява, са усилията им да образоват и увеличават почитателите на качествената храна.

Продажбите на шоколадови изделия имат своите пикове и спадове. Консумацията им е най-приятна при температура 15-18 градуса, уточнява Йорданова. Затова търсенето е най-голямо през февруари, октомври, ноември и декември. Компанията отчита 73% увеличение на продадените количества през зимния сезон на 2017 в сравнение със същия период на предходната година.

"Всеки втори, който влезе в магазините ни, пита за черен шоколад", обобщава Йорданова. Увеличава се и броят на информираните ценители, отворени към експерименти, които търсят нетрадиционни вкусове и нетипични комбинации – например лют шоколад, комбинация от карамел със сол, ягода с черен пипер, ганаш и чили, с хмел. В магазините на компанията се продава и бира, произведена специално за белгийската компания и предназначена за консумация с шоколад.

Семейната белгийска компания

Valentino Chocolatier е белгийска семейна компания, създадена през 1978 г. от сем. Роулъндс. В началото те отварят малка работилница за ръчно изработвани шоколадови бонбони и ги предоставят за продажба в сладкарници и пекарни. През 1986 г. преместват производството си в по-голямо помещение и започват износ, а през 1988 г. откриват първия си собствен магазин Valentino. Няколко години по-късно откриват цех с площ 2500 кв.м на 5 км от Брюксел с 20 души персонал. Днес Valentino Chocolatier разполагат с 6 магазина в Белгия, осигуряват работни места на над 40 души и изнасят в над 20 страни на 5 континента.

Софийската фирма "Енивел", която е официален представител за България на белгийския производител на ръчно направени шоколадови бонбони Valentino Chocolatier, търси франчайз партньори в страната. Това съобщи за "Капитал" Веселина Йорданова – управител на бизнес частта "Шоколадова къща" в българската компания.

Веселина Йорданова
Фотограф: Анелия Николова

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    sauronb avatar :-|
    Boris Bachvarov

    Не знам защо хората дават толкова пари за много вреден продукт. Всички така наречени ръчни производители в Белгия, купуват индустриален шоколад на едро от cote d'or. Ръчната част се състои предимно в добавяне на различни видове Ета или други много вредни съставки като палмово масло и глюкозо фруктозен сироп. Който иска добър шоколад трябва да купува само био и произведен от нерафинирана захар, какао и какаово масло и нищо друго.

  • 2
    bai_toz avatar :-P
    Без коз

    Щом има "ръчни" има ли и "крачни"?

  • 3
    zmuz avatar :-|
    zmuz

    До коментар [#2] от "Без коз":

    Съгласен. Извинявай, Мара, обаче няма такъв звяр в българския език, "ръчни бонбони", има "ръчно направени" или по-добре "приготвени".

  • 4
    Bramasole avatar :-|
    Bramasole

    През 2017 г. от "Енивел" са продали 2 тона шоколадови изделия, а са получили приходи от 100 хил. лв при цена от 7.80 лв/ 100 г бонбони. Колко бонбони са продали, на каква цена се продават останалите изделия и в какви количества? Май някои от числата не са точни.
    Харесвам вкуса на натуралния шоколад с чили или с кафе. Не си представям този с хрян, доколкото преди време пробвах "Линдт" с уасаби... не повторих. :)

  • 5
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    До коментар [#4] от "Bramasole":

    нещо не разбрах какво не е точно : това не е счетоводен отчет. 2 тона шоколад по 78 лева килото прави 156 000 лева. Дребен бизнес (ако сравним с лифта в Банско).

  • 6
    Bramasole avatar :-|
    Bramasole

    До коментар [#5] от "gavrilov":

    Разбира се, че не търся счетоводни данни. Разбирането ми е, че, когато някой търси бизнес партньор, е нормално да даде повече инфо за предлаганите асортименти. Нищо повече.
    В случай, че иде реч единствено за ръчно изработени бонбони, неточността в изнесените данни е над 50 %, пресметната и от Вас.
    Но да не правим буря в чаша вода. Желая им успех!

  • 7
    wav1516608239549318 avatar :-|
    Veselina Yordanova


    До коментар [#6] от "
    Bramasole
    ":

    Здравейте, много се радвам, че има хора, които четат и коментират. Неточностите идват, защото когато говорим за приходи, то ние ги коментираме без ДДС. Тъй като при нас само така се коментират, а по време на интервюто допуснах пропуск да го уточня, извинявам се за неточността! Отделно, доста от клиентите ни се възползват от отстъпки, особено корпоративните, а голяма част от усилията ни досега бяха насочени точно към тях. С отварянето на новия ни магазин, предприемаме вече повече действия насочени към индивидуалните клиенти.
    Всеки, който има интерес да разбере повече за нас и бизнеса ни е добре дошъл на среща, на която да коментираме както инвестиции и финансови цели, така и да разбере за асортимента от първа ръка.

  • 8
    bai_toz avatar :-|
    Без коз

    ".... през 2007 г. отваря първия си магазин в столицата. През 2013 г. обаче собствениците й заминават в чужбина и продават бизнеса си..."

    След 6 години садо-мазохизъм с българската икономическа действителност, собствениците си тръгват с облекчение.

    Фирма за електрообзавеждане и строителство произвежда шоколадови бонбони :) "Фикосота" правят сирене :) Бизнесмени с диагоналки и чехли!
    Капитализъм по български!

  • 9
    Bramasole avatar :-|
    Bramasole

    До коментар [#7] от "Veselina Yordanova":

    Здравейте! Надявам се да не съм оставила у Вас грешното впечатление, че имам негативни нагласи спрямо бизнеса Ви. Просто коментирах неща, които се набиват на очи от първи прочит.
    Желая Ви да намерите баланса м/у по-високия оборот от продажби на корпорат. клиенти /но на по-ниски цени/ и тези на гражданите!

  • 10
    wav1516608239549318 avatar :-|
    Veselina Yordanova


    До коментар [#9] от "
    Bramasole
    ":

    Разбира се, че не! :) Сметнах, че тук мога да внеса малко "светлинка", особено когато и други читатели си задават подобни въпроси. Все пак статията е само информативна, а има още много, какво да се каже. Много Ви благодарим за пожеланията и сте добре дошли в който и да е от обектите ни и да опитате от нашите сладости!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK