С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 21 яну 2018, 12:00, 15525 прочитания

Българска фирма предлага на франчайз бизнес с ръчнo правени белгийски бонбони

Необходимият минимален първоначален капитал за партньорство е около 10 000 евро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Софийската фирма "Енивел", която е официален представител за България на белгийския производител на ръчно направени шоколадови бонбони Valentino Chocolatier, търси франчайз партньори в страната. Това съобщи за "Капитал" Веселина Йорданова – управител на бизнес частта "Шоколадова къща" в българската компания.

Веселина Йорданова

Фотограф: Анелия Николова
Без такси


"Търсим не просто фирма, която да представлява марката, а хора, които обичат шоколада. Договорните ни отношения с производителите в Белгия са на базата на ексклузивно представителство, а не на франчайз, което ни дава свободата да бъдем гъвкави в изискванията към партньорите", обясни Веселина Йорданова.

"Енивел" ще предостави обучение, корпоративни материали, първоначална маркетингова и рекламна подкрепа, за да подкрепи старта на получателите на франчайз права.

Задължение на партньорите ще бъде да купуват шоколадовите изделия от "Енивел", като минималното количество през първата година е 200 кг, а след това - над 400 кг. Не се изисква първоначална такса. Получателите на франчайз права няма да плащат и отчисления (роялти) от продажбите, не се предвиждат и такси за общ фонд за реклама.



"Най-важното е нашите партньори да се съобразяват с философията на марката.
Valentino Chocolatier не залага на агресивни маркетингови и рекламни стратегии, които целят постигане на високи обороти на всяка цена. Основната посока на развитие е откриването на постоянни клиенти - както корпоративни, така и индивидуални", коментира Веселина Йорданова. "По света брандът позиционира обектите си на малки, не централни улички, като залага на визия, която създава усещане за дом и семейство. Това драстично отличава марката от останалите конкуренти в бранша", обясни още тя.

От фирмата са направили изчисления, според които необходимият минимален първоначален капитал за франчайз партньорство е около 10 000 евро – за доставка на стока, персонал, материали, реклама, опаковки (също внос от Белгия). Сумата не включва разходите за евентуален ремонт на помещението и за наем. Магазинът трябва да е с минимална площ 30 кв.м. "Целта е през тази година да бъдат отворени поне два магазина на франчайз в някоя от основните за нас дестинации - Варна, Бургас, Пловдив, Русе", обобщи Йорданова.

Два тона на година

Бонбоните на Valentino Chocolatier са на българския пазар от 2005 г. По това време те се предлагат от "Шоколадова къща", която през 2007 г. отваря първия си магазин в столицата. През 2013 г. обаче собствениците й заминават в чужбина и продават бизнеса си на "Енивел", чийто основен предмет на дейност е електрообзавеждане и строителство.

Днес компанията има три магазина в столицата, като последният беше открит през през октомври 2017 г. В тях се предлагат над 120 вида ръчно произведени белгийски бонбони на цена 7.80 лв. за 100 грама.

През 2015 и 2016 г. новите собственици продават по около 1.2 тона продукти годишно, а през 2017 г. достигат два тона. Приходите от шоколадовия бизнес растат и за 2017 г. са около 100 хил. лв. (около 60 хил. през 2015 г.), но той все още не отчита печалба, отбелязва Веселина Йорданова. Обяснението е в продължаващите инвестиции, които през миналата година са за около 60 хил. лева - в нов магазин, в персонал (заетите вече са седем), в стоки, в маркетинг и реклама.

Около 40% от продажбите на шоколадови бонбони са за корпоративни клиенти. Плановете за 2018 г. са за 50% ръст на оборотите от собствените магазини на фирмата.

Когато бирата срещне шоколада

Производството на ръчни шоколадови изделия е много тясна ниша, но интересът към нея се засилва. "В Белгия тези производители са над 100, но в България освен нас има още две фирми, които са ексклузивни представители като нас. Има и около десетина български производители на ръчен шоколад", обобщава Веселина Йорданова. По думите й това, което ги обединява, са усилията им да образоват и увеличават почитателите на качествената храна.

Продажбите на шоколадови изделия имат своите пикове и спадове. Консумацията им е най-приятна при температура 15-18 градуса, уточнява Йорданова. Затова търсенето е най-голямо през февруари, октомври, ноември и декември. Компанията отчита 73% увеличение на продадените количества през зимния сезон на 2017 в сравнение със същия период на предходната година.

"Всеки втори, който влезе в магазините ни, пита за черен шоколад", обобщава Йорданова. Увеличава се и броят на информираните ценители, отворени към експерименти, които търсят нетрадиционни вкусове и нетипични комбинации – например лют шоколад, комбинация от карамел със сол, ягода с черен пипер, ганаш и чили, с хмел. В магазините на компанията се продава и бира, произведена специално за белгийската компания и предназначена за консумация с шоколад.
Семейната белгийска компания
Valentino Chocolatier е белгийска семейна компания, създадена през 1978 г. от сем. Роулъндс. В началото те отварят малка работилница за ръчно изработвани шоколадови бонбони и ги предоставят за продажба в сладкарници и пекарни. През 1986 г. преместват производството си в по-голямо помещение и започват износ, а през 1988 г. откриват първия си собствен магазин Valentino. Няколко години по-късно откриват цех с площ 2500 кв.м на 5 км от Брюксел с 20 души персонал. Днес Valentino Chocolatier разполагат с 6 магазина в Белгия, осигуряват работни места на над 40 души и изнасят в над 20 страни на 5 континента.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари Как регулаторите застанаха между Formula 1 и цигарените пари

Компаниите от сектора може да се оттеглят от дългогодишни мултимилионни сделки

19 окт 2019, 647 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 1273 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Американските банки подобриха финансовите си резултати

Въпреки корекциите в стойността на отсрочените данъчни активи инвестиционните банки не промениха прогнозите си за 2018 г.

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10