Emirates купува до 36 самолета А380 Superjumbo от Airbus
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Emirates купува до 36 самолета А380 Superjumbo от Airbus

Emirates се сдоби със стотния си А380 Superjumbo през ноември

Emirates купува до 36 самолета А380 Superjumbo от Airbus

Сделката удължава живота на програмата за производство на най-големия пътнически самолет с поне 10 години

5976 прочитания

Emirates се сдоби със стотния си А380 Superjumbo през ноември

© Reuters


Emirates е най-големият клиент на А380 Superjumbo, като към момента оперира 101 машини от модела.

Най-голямата авиокомпания в Близкия изток Emirates сключи сделка с европейския авиопроизводител Airbus за 16 млрд. долара за покупката на максимум 36 самолета от модела Superjumbo A380. Споразумението е спасително за бъдещето на най-големия пътнически самолет в света, като по този начин програмата за продукцията на версията ще продължи още поне 10 години, пише Reuters.

Спасителна сделка

Компанията за производство на самолети обяви преди дни, че оцеляването на емблематичния модел за авиоиндустрията зависи именно от арабския авиопревозвач. Тогава изпълнителният директор на дивизията по продажби в Airbus Джон Лийхи потвърди, че ще прекратят производството на двупалубния A380, ако сделката с Emirates се провали.

След повече от 2 месеца преговори двете страни се договориха за доставката на 20 самолета, която трябва да започне през 2020 г. Споразумението е с опция за сглобяването и на още 16 броя, потвърдиха от базираната в Дубай група. Това е под очакванията на европейския консорциум за поне 36. Цената на акциите на Airbus се повиши с 3% и достигна до рекордно високи нива след обявяването на сделката.

Моделът носи успехи на Emirates

Изпълнителният директор и президент на Emirates Ахмед бин Саид ал Мактум коментира, че поръчката им ще осигури стабилност на програмата на Airbus за продукция на A380. Той добави, че авиолинията продължава да се стреми да създава удобства за клиентите си и новите самолети ще им предоставят възможност за въвеждането на полети до нови дестинации. Ал Мактум припомни, че от години използват успешно версията на Superjumbo.

Emirates е най-големият оператор на A380 в света, като компанията използва 101 броя към момента. За сравнение - вторият най-голям клиент на версията е Singapore Airlines с поръчани 24 самолета до момента. Последната поръчка за А380 от друг превозвач беше направена в края на 2015 г. от японската All Nippon. Тогава групата се договори за доставката на 3 самолета. Анализатори прогнозират, че сделката ще привлече вниманието и на други авиокомпании към A380 Superjumbo.

Реакции

Лийхи, който се оттегля от поста след седмица, заяви, че от Emirates са напълно отдадени на програмата и планират да получават по 6 самолета A380 годишно през следващите 10 години. Преди дни той обясни, че е необходима продукцията на поне 6 машини на година, за да не прекратят програмата.

Санди Морис, авиационен анализатор в инвестиционната банка Jefferies, коментира, че важното за Airbus е, че Emirates все още изпитва необходимост от A380 за разрастването си. "A380 е успешен вариант за авиокомпанията и поради тази причина тя винаги ще го ползва за замяна на част от машините си", твърди Морис.

Emirates е най-големият клиент на А380 Superjumbo, като към момента оперира 101 машини от модела.

Най-голямата авиокомпания в Близкия изток Emirates сключи сделка с европейския авиопроизводител Airbus за 16 млрд. долара за покупката на максимум 36 самолета от модела Superjumbo A380. Споразумението е спасително за бъдещето на най-големия пътнически самолет в света, като по този начин програмата за продукцията на версията ще продължи още поне 10 години, пише Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Каквото и да говорят злите езици, А380 е тримф на европейските технологии. САЩ са неспособни да произведат такъв самолет без държавна помощ. Истинска нужда от такъв тип самолети тепърва ще се появи, с увеличаването на трафика и екологичните изисквания.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "gavrilov":

    Не може да се каже, че А380 е бил лишен от държавна помощ.

    И все пак, големите самолети са бъдещето. Колкото повече хора се возят, толкова повече ползи ще има и за компаниите (печалба) и за пътниците (по-ниски цени).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK