С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 яну 2018, 13:34, 5652 прочитания

Придобиванията - новата стратегия за развитие на Ferrero

Италианската компания купи американския бизнес на Nestle и смята да продължи да се разширява извън Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В продължение на почти 70 години италианската семейна шоколадова компания Ferrero избягва придобиванията и се развива самостоятелно, като създава нови продукти. Това време обаче вече отмина. С Джовани Фереро начело производителят на течния шоколад Nutella вече се разраства извън Европа. За последните три години четвъртата по големина компания в сектора придоби шест фирми, половината от които в САЩ.

Рискована ли е сделката


Последната голяма сделка на компанията беше обявеното през миналата седмица придобиване на американския бизнес със захарни изделия на швейцарския хранителен гигант Nestle за 2.8 млрд долара. Марк Шнайдер, който през миналия януари пое поста главен изпълнителен директор, обеща в края на миналата година на акционерите, че ще засили растежа, като Nestle ще се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари за кафе, грижи за домашни любимци, храни за деца и бутилирани води. Компанията, чиито конкуренти се насочват към по-здравословните продукти, отчита най-слабия си ръст на продажбите за последните две десетилетия.

Рискът, който поема 53-годишният Джовани Фереро с тази сделка, изцяло променя досегашния подход на управление на компанията, собственост на най-богатата италианска фамилия. Според запознати се очаква компанията да продължи придобиванията си извън Стария континент и през следващите няколко години, като в плановете й влизат и американският, и китайският пазар, пише Reuters. От компанията не са били открити за коментар за бъдещите си намерения.

Повечето от придобитите компании оперират на пазара на захарни изделия, а не конкретно на шоколадови, традиционен за Ferrero.Такава е и купената миналата година американска компания Ferrara Candy, благодарение на която пазарният дял на италианския производител в САЩ стана 4.8%.



Придобиването на компания за захарни изделия никога не би било одобрено от създателя и баща на Джовани – Микеле Фереро, който почина през 2015 г., коментира пред агенцията запознат със семейните традиции.

Според друг източник Ferrero смята да присъедини шоколадовите изделия на Nestle към традиционния си бизнес, докато производството на бонбони ще бъде прехвърлено към Ferrara Candy и така ще бъде създаден център за производство на бонбони в Северна Америка. Според същия източник разделянето на нешоколадовите операции от традиционния бизнес ще намали риска, ако в едно от двете производства възникне проблем. Той добавя още, че стратегията е била одобрена от цялото семейство.

Промяна на традициите

След като поема управлението на компанията, Джовани Фереро започва да променя бизнеса, създаден от баща му и базиран на основния й продукт - течния шоколад Nutella. Първото придобиване е на британската Thorntons, след което продължава с още 5 компании, разширявайки продуктовия асортимент с други видове захарни изделия. Миналата година той дори назначи за пръв път в историята на компанията главен изпълнителен директор, който не е част от фамилията.

Микеле Фереро от своя страна винаги е бил против придобиванията и е разчитал на иновациите вътре в компанията. Запознат източник твърди, че е отказал предложение за придобиването от Nestle. "Микеле е бил убеден, че неговите продукти са по-добри от конкурентните. Заради това общи проекти просто не са се случили. Той просто не е бил заинтересован", заявява източникът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

16 дек 2019, 554 прочитания

Nespresso отвори първия си магазин в България 6 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 4923 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дилемата пред стартъпите - ICO или венчър капитал?

Предприемачите са изправени пред ново предизвикателство за финансирането

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

Зеленият вятър на промяната

Брюксел предлага най-мащабната реформа след въвеждането на еврото, за да стане ЕС въглеродно неутрален до 2050 г.

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10