Придобиванията - новата стратегия за развитие на Ferrero
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Придобиванията - новата стратегия за развитие на Ferrero

За последните три години четвъртата по големина компания в сектора придоби шест фирми, половината от които в САЩ

Придобиванията - новата стратегия за развитие на Ferrero

Италианската компания купи американския бизнес на Nestle и смята да продължи да се разширява извън Европа

5937 прочитания

За последните три години четвъртата по големина компания в сектора придоби шест фирми, половината от които в САЩ

© Reuters


В продължение на почти 70 години италианската семейна шоколадова компания Ferrero избягва придобиванията и се развива самостоятелно, като създава нови продукти. Това време обаче вече отмина. С Джовани Фереро начело производителят на течния шоколад Nutella вече се разраства извън Европа. За последните три години четвъртата по големина компания в сектора придоби шест фирми, половината от които в САЩ.

Рискована ли е сделката

Последната голяма сделка на компанията беше обявеното през миналата седмица придобиване на американския бизнес със захарни изделия на швейцарския хранителен гигант Nestle за 2.8 млрд долара. Марк Шнайдер, който през миналия януари пое поста главен изпълнителен директор, обеща в края на миналата година на акционерите, че ще засили растежа, като Nestle ще се съсредоточи върху бързо развиващите се пазари за кафе, грижи за домашни любимци, храни за деца и бутилирани води. Компанията, чиито конкуренти се насочват към по-здравословните продукти, отчита най-слабия си ръст на продажбите за последните две десетилетия.

Рискът, който поема 53-годишният Джовани Фереро с тази сделка, изцяло променя досегашния подход на управление на компанията, собственост на най-богатата италианска фамилия. Според запознати се очаква компанията да продължи придобиванията си извън Стария континент и през следващите няколко години, като в плановете й влизат и американският, и китайският пазар, пише Reuters. От компанията не са били открити за коментар за бъдещите си намерения.

Повечето от придобитите компании оперират на пазара на захарни изделия, а не конкретно на шоколадови, традиционен за Ferrero.Такава е и купената миналата година американска компания Ferrara Candy, благодарение на която пазарният дял на италианския производител в САЩ стана 4.8%.

Придобиването на компания за захарни изделия никога не би било одобрено от създателя и баща на Джовани – Микеле Фереро, който почина през 2015 г., коментира пред агенцията запознат със семейните традиции.

Според друг източник Ferrero смята да присъедини шоколадовите изделия на Nestle към традиционния си бизнес, докато производството на бонбони ще бъде прехвърлено към Ferrara Candy и така ще бъде създаден център за производство на бонбони в Северна Америка. Според същия източник разделянето на нешоколадовите операции от традиционния бизнес ще намали риска, ако в едно от двете производства възникне проблем. Той добавя още, че стратегията е била одобрена от цялото семейство.

Промяна на традициите

След като поема управлението на компанията, Джовани Фереро започва да променя бизнеса, създаден от баща му и базиран на основния й продукт - течния шоколад Nutella. Първото придобиване е на британската Thorntons, след което продължава с още 5 компании, разширявайки продуктовия асортимент с други видове захарни изделия. Миналата година той дори назначи за пръв път в историята на компанията главен изпълнителен директор, който не е част от фамилията.

Микеле Фереро от своя страна винаги е бил против придобиванията и е разчитал на иновациите вътре в компанията. Запознат източник твърди, че е отказал предложение за придобиването от Nestle. "Микеле е бил убеден, че неговите продукти са по-добри от конкурентните. Заради това общи проекти просто не са се случили. Той просто не е бил заинтересован", заявява източникът.

В продължение на почти 70 години италианската семейна шоколадова компания Ferrero избягва придобиванията и се развива самостоятелно, като създава нови продукти. Това време обаче вече отмина. С Джовани Фереро начело производителят на течния шоколад Nutella вече се разраства извън Европа. За последните три години четвъртата по големина компания в сектора придоби шест фирми, половината от които в САЩ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK