Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 22 яну 2018, 14:58, 12438 прочитания

Amazon отваря първия си безкасов магазин на бъдещето

След година тестове компанията на Джеф Безос открива обекта в Сиатъл

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако експериментът е успешен, новият тип обекти може да промени драстично търговията на дребно с хранителни стоки.
Без опашки, без гишета, без касови апарати. Това обещава американският технологичен концерн Amazon на потребителите в първия си безкасов магазин за хранителни стоки. Той отваря врати в Сиатъл в понеделник. Компанията е работила върху проекта в продължение на 4 години, а на 5 декември 2016 г. е започнал тестов период, през който служителите са могли да пазаруват от него, съобщава Reuters. Ако експериментът е успешен, новият тип обекти може да промени драстично търговията на дребно с хранителни стоки.

Ще промени ли модела


Amazon Go отваря врати за широката публика една година по-късно, като засега компанията на Джеф Безос не дава информация дали и кога се очаква да увеличи броя на този тип магазини, но потвърди, че няма намерение да добавя технологията към по-големите магазини за хранителни стоки на веригата Whole Foods, която придоби за 13.7 млрд. долара.

Експериментът може да промени драстично търговията на дребно с храни. За търговците на храни новия тип магазин дава друго потенциално "оръжие" в ръцете на най-големия онлайн търговец на дребно в света. Дългите опашки в магазините могат да възпират потребителите от покупка, така че компания, която знае как да намали времето за пазаруване, ще има предимство пред останалите конкуренти в сектора, коментира агенцията.

Как работи Amazon Go





Магазинът от 167 кв. метра се намира в офис сграда на компанията. Клиентите трябва само да сканират приложение за смартофни на Amazon Go и да влязат в магазина. Камерите и сензорите за тегло по рафтовете помагат на Amazon да определи точно това, което хората взимат. Извършването на покупката става автоматично чрез зареждане на акаунта на потребителя при излизане от магазина. При този процес касовите апарати и опашките стават излишни - клиентите се таксуват, след като напуснат магазина използвайки кредитни карти. Ако някой премине през вратата с дадена стока, свързаният с него профил е таксуван. При условие че купувачът върне даден продукт обратно на рафта, Amazon го премахва от неговата виртуална количка.

В голяма степен магазинът ще изглежда познато на потребителите с изключение на процеса по плащането. Amazon, която е известна с динамичното ценообразуване онлайн, вече е започнала да слага принтирани цени по подобие на "нормалните" магазини.

Илюстрация


Тестов период

Според запознат източник е имало и някои предизвикателства по време на тестовия период, свързани с правилното идентифициране на хора с подобна структура на тялото. Децата, водени в магазина, също са причинили поражения, местейки продуктите на неправилни места.

Джиана Пурини, вицепрезидент на Amazon Go, споделя в интервю за агенцията, че магазинът работи много добре по време на тестовия период благодарение на предишните тестове в продължение на 4 години. Тази технология нямаше да съществува, ако го нямаше машинното обучение, допълва тя.

"Ако погледнете тези продукти, може да видите, че те са много сходни", обяснява Пурини за два почти еднакви напитки Starbucks, една до друга на рафта в магазина. "Единият е с лека сметана, а другият - без, а технологията на Amazon се е научила да ги разграничава."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1248 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1403 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германският концерн Siemens открива два нови хъба в България

Единият ще обслужва автомобилната индустрия, а през другия ще минават клиентските поръчки за региона

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10