Bacardi купува производителя на текилата Patron за 5.1 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Bacardi купува производителя на текилата Patron за 5.1 млрд. долара

Пазарът на твърд алкохол в САЩ през 2016 г. се е свил с 1.3%, докато този на текила е нараснал с 5.2%

Bacardi купува производителя на текилата Patron за 5.1 млрд. долара

Целта на новия изпълнителен директор на Bacardi Махеш Мадхаван е да се издигне Patron сред премиум брандовете

4743 прочитания

Пазарът на твърд алкохол в САЩ през 2016 г. се е свил с 1.3%, докато този на текила е нараснал с 5.2%

© Reuters


Bacardi, която притежава едноименния бранд ром и стотици други алкохолни марки, се споразумя да купи компанията за висококачествена текила Patron Spirits International срещу 5.1 млрд. долара, съобщава Reuters. Това е първата голяма сделка за Махеш Мадхаван, който беше назначен за главен изпълнителен директор на Bacardi през октомври. Според анализаторите от Jefferies целта на Мадхаван е да се издигне Patron сред премиум брандовете и да увеличи глобалните продажби.

Придобивания

Новината за сделката идва дни след придобиването на производителя на текила Avion от Pernod Ricard и месеци след придобиването на друга такава компания - Casamigos на Джордж Клуни, за 1 млрд. долара. Цената за придобиването на Patron е 7.5 пъти стойността на прогнозните й продажби, докато тази, която плати Diageo за Casamigos, е 20 пъти по-голяма от прогнозните продажби. Голямата разлика при този показател се получава заради предвижданията за много по-големи продажби на Patron, отколкото на Casamigos.

Patron е основана преди повече от 25 години и вече се конкурира с брандове като Avion, Diageo’s Don Julio и Brown-Forman’s Herradura. Основаната през 1862 г. компания Bacardi, притежаваща марки като рома Bacardi, водката Grey Goose, джина Bombay Sapphire, е имала миноритарно участие в Patron през последните десет години.

Възход на пазара

Продажбите на текила се увеличават по-бързо, отколкото тези на целия алкохолен пазар. По данни на IWSR пазарът на твърд алкохол в САЩ през 2016 г. се е свил с 1.3%, докато този на текила е нараснал с 5.2%.

Потребителите се насочват към по-скъпите алкохолни напитки, което прави премиум брандовете все по-предпочитани.

Сделката между Bacardi и Patron се очаква да приключи през първата половина на 2018 г., след като бъде одобрена от регулаторите.

Bacardi, която притежава едноименния бранд ром и стотици други алкохолни марки, се споразумя да купи компанията за висококачествена текила Patron Spirits International срещу 5.1 млрд. долара, съобщава Reuters. Това е първата голяма сделка за Махеш Мадхаван, който беше назначен за главен изпълнителен директор на Bacardi през октомври. Според анализаторите от Jefferies целта на Мадхаван е да се издигне Patron сред премиум брандовете и да увеличи глобалните продажби.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK