Заводът на Latecoere в Пловдив получи 6 млн. евро по плана "Юнкер"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Заводът на Latecoere в Пловдив получи 6 млн. евро по плана "Юнкер"

Визуализация Latecoere

Заводът на Latecoere в Пловдив получи 6 млн. евро по плана "Юнкер"

Българският проект на френската компания ще бъде финансиран от Европейската инвестиционна банка

14619 прочитания

Визуализация Latecoere


Заводът за самолетни части, който Latecoere започна да строи през есента край Пловдив, ще получи 6 млн. евро по плана "Юнкер". Финансирането е част от договор за общо 55 млн. евро, които Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) отпуска на френската група. Повечето от средствата са за научно-развойна дейност и иновации, но пари са предвидени и за новите производства в България и френския град Тулуза.

Първоначалната инвестиция в Пловдив е 11 млн. евро и включва изграждане и оборудване на предприятието, което се очаква да заработи до края на март. Основният клиент на продукцията ще бъде самолетният гигант Airbus.

Основно за иновации

Проектът на Latecoere е на обща стойност 110 млн. евро и срок на изпълнение до края на 2020 г., като ЕИБ осигурява половината от средствата. Той предвижда разработване и внедряване на иновации в производството на врати, оптични мрежи, бордови съоръжения и видеосистеми. Проектът включва също изграждането на високо дигитализиран "завод на бъдещето" от поколение 4.0 в Тулуза, както и предприятие за производство на компоненти в Пловдив. И двете фабрики са част от плана за трансформация на Latecoere до 2020 г., който предвижда автоматизация и оптимизация на разходите.

Българското производство

Предприятието в "Тракия икономическа зона" ще е разположено на 5000 кв.м , от които 4000 кв.м производствена площ и 1000 кв. м административна. След откриването на завода през пролетта френската група предвижда и допълнителни инвестиции, като общата сума трябва да достигне 15 млн. евро в рамките на три години. В предприятието ще се произвеждат авиационни възли за вратите на самолети Airbus A320 и A330, както и шкафове за авионика, но без кабелите и електронното оборудване. Очаква се заетите да бъдат 200 души, повечето от тях работници. Проектът се изпълнява от местното дъщерно дружество "Латекоер България ".

Визуализация Latecoere

Групата

Latecoere е доставчик от първо ниво на най-големите авиационни производители. Основният й клиент е Airubus (над 50% от продажбите), следван от Embraer, Boeing, Dessault, Bombarier и др. Работи в две основни сфери - корпусни елементи и врати (65% от общите приходи) и електрически шкафове и кабелни системи (35%). Има производства във Франция, Германия, Чехия, Мароко, Тунис, Мексико и Бразилия, като стратегията й е заводите да са разположени близо до клиентите. Към края на 2016 г. за групата работят над 4300 души, а оборотът й е 655 млн. евро.

Строителството край Пловдив започна миналата есен. Очаква се заводът да заработи до края на март
Фотограф: Цветелина Белутова

Заводът за самолетни части, който Latecoere започна да строи през есента край Пловдив, ще получи 6 млн. евро по плана "Юнкер". Финансирането е част от договор за общо 55 млн. евро, които Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) отпуска на френската група. Повечето от средствата са за научно-развойна дейност и иновации, но пари са предвидени и за новите производства в България и френския град Тулуза.

Първоначалната инвестиция в Пловдив е 11 млн. евро и включва изграждане и оборудване на предприятието, което се очаква да заработи до края на март. Основният клиент на продукцията ще бъде самолетният гигант Airbus.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    adon avatar :-|
    RUSE

    Няма лошо. Ама ние само ръце ли имаме. Докога тук ще се случват само ишлемета търсещи евтина работна ръки и евтини пари за инвестиции, като за предпочитане са грантовете - пари дето трябвяше да се използват от българските фирми за модернизация, че да настигнат западните си конкуренти? Аз знам, че българските инженери барем една врата могат да конструират.

  • 2
    adon avatar :-|
    RUSE

    "Повечето от средствата са за научно-развойна дейност и иновации, но пари са предвидени и за новите производства в България и френския град Тулуза...Проектът включва също изграждането на високо дигитализиран "завод на бъдещето" от поколение 4.0 в Тулуза, както и предприятие за производство на компоненти в Пловдив."

  • 3
    adon avatar :-|
    RUSE

    Коментарът просто е излишен. Такива инвестиции няма да ни измъкнат от блатото. Няма лошо - все пак това не са пари предназначени за България, а усвоени от някой защото инвестира в България. Ние трябва да използваме парите по програма "Иновации и Конкурентоспособност" единствено за подпомагане на местни фирми във връзка и по повод производството и продажбата на крайни продукти под своя собствена марка. Никакви последници и специалисти по пилеенето на пари - банки, всякакви фодове, измислени технологични паркове и обединения на членове. Досега ГЕРБ доказа, че може единствено да пилее чужди пари. Да си направят един анализ какво промениха тези пари в българската икономика и какво родиха получилите европейски пари. Дали ако фондовете изчезнат ще има местна икономика.

  • 4
    crusible avatar :-?
    crusible

    Интересно с работната ръка как се оправят. Отвсякъде чувам/чета, че в Пловдивската метрополия безработица няма. Ще трябва навярно да се "дръпват" кадри от други компании.

  • 5
    b0b069 avatar :-|
    b0b069

    Да кажат заплатите какви са :) защото минах на интервю и не ми се мисли изобщо


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK