Мобилната музикална революция

Как платформите за стрийминг вдъхнаха нов живот на една залязваща индустрия

В рамките на няколко години платформите за онлайн стрийминг на музика изместиха по приходи физическата продажба на албуми, която в продължение на десетилетия крепеше музикалната индустрия, за да се превърнат от страничен в основен източник на приходи за звукозаписните компании.

Когато секторът достига своя апогей през далечната 1999 г., приходите в световен мащаб са 23.8 млрд. долара и са почти изцяло съставени от физическата продажба на дискове, показват данни на световната федерация на звукозаписната индустрия. Блажените дни на музиката обаче останаха в миналото след години на спад, препъвани от дигиталното пиратство и видеоплатформите. Днес оборотът в сектора достига около 15.8 млрд. долара, а причината е, че физическите албуми са скъпи и ограничени обикновено до 10-ина песни. Допълнително усложнение за феновете представлява и фактът, че обикновено по-старите албуми са трудно откриваеми.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    id_1 avatar :-|
    Виктор Флоров
    • - 2
    • + 1

    Слабичка ви е статията опита да се гледа на взаимоотношенията с потребителя само през парите дава изкривенна представа.
    И тенденциите които описвате са зависими и от други фактори.Но
    Вие ще намерите начин да се развиете аз само помагамда се събудите и откриете истински и интригуващи детайли.
    Ей най-малко си пуснете малко музика и почовъркате ...та да разберете.

    Нередност?
Нов коментар