Пет компании опитват да пуснат нов мобилен виртуален оператор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пет компании опитват да пуснат нов мобилен виртуален оператор

"Мобилни алтернативни комуникации"

Пет компании опитват да пуснат нов мобилен виртуален оператор

В сдружението влизат "Нет 1", "Нетера", "СКАТ", "Телекабел" и "Телесим"

11522 прочитания

"Мобилни алтернативни комуникации"

© "Мобилни алтернативни комуникации"


Пет компании - доставчици на интернет и телевизия, обявиха проекта си за създаване на виртуален мобилен оператор. "Нет 1", "Нетера", "СКАТ", "Телекабел" и "Телесим" искат да пуснат до края на годината тъй наречения MVNO (от mobile virtual network operator), който използва мрежите на големите мобилни оператори. Не е ясно дали този срок ще бъде спазен, тъй като все още се водят преговори с "Мобилтел", "Теленор" и БТК. "С някои разговорите са по-напреднали, с други - не толкова", заяви изпълнителният директор на "Нет 1" Петър Ризов пред "Капитал".

В новото дружество "Мобилни алтернативни комуникации" всяка от петте компании държи по 20%. Създателите му заявиха, че преди да се осъществи проектът им, е нужно да има разбиране както от държавата, така и от телекомите. В момента проникването на пазара на мобилни услуги е над 140%, тоест конкуренцията е повече от жестока, и не е ясно какви ефекти може да има навлизането на нов играч (или играчи). Фиксираните мрежи на петте компании покриват 15 области и над 30% от българското население. Но нищо не може да задължи някой от големите телекоми да предостави мрежата си, както признаха и на пресконференцията.

"Смятаме, че в страна като България няма място за повече от три припокриващи се мобилни мрежи с национално покритие. Стартирането на виртуален мобилен оператор носи полза за всички участници на пазара. За мобилните оператори ще доведе до ефективно използване на капацитета на мрежите им. За крайния потребител – иновативни и гъвкави услуги, за държавата – възможност за устойчиво развитие на икономиката", заяви Невен Дилков, управител на "Нетера".

Според Петър Ризов по света действат над 1200 виртуални мобилни оператори и България е една от малкото, която няма такъв. Въпреки че на пресконферeнцията беше обявено, че това е първият MNVO в страната, през 2008 г. веригата бензиностанции "Петрол" пусна такъв - Petrol Mobile, но не постигна успех. Той ползваше мрежата на "Мобилтел".

Ако преговорите с мобилните оператори завършат успешно, всяка от петте компании ще може да предлага отделни услуги под собствения си бранд, което означава, че ще действат на географски принцип. На пресконференцията участниците в сдружението заявиха, че основно ще таргетират собствените си клиенти на фиксирани услуги.

"Всяка от петте компании е спечелила доверието на клиентите си в региона, в който оперира. Добавянето на мобилна услуга към настоящите ни пакети ще повиши още повече нашата конкурентоспособност", обяви Петьо Георгиев, собственик и управител на СКАТ.

Пет компании - доставчици на интернет и телевизия, обявиха проекта си за създаване на виртуален мобилен оператор. "Нет 1", "Нетера", "СКАТ", "Телекабел" и "Телесим" искат да пуснат до края на годината тъй наречения MVNO (от mobile virtual network operator), който използва мрежите на големите мобилни оператори. Не е ясно дали този срок ще бъде спазен, тъй като все още се водят преговори с "Мобилтел", "Теленор" и БТК. "С някои разговорите са по-напреднали, с други - не толкова", заяви изпълнителният директор на "Нет 1" Петър Ризов пред "Капитал".

В новото дружество "Мобилни алтернативни комуникации" всяка от петте компании държи по 20%. Създателите му заявиха, че преди да се осъществи проектът им, е нужно да има разбиране както от държавата, така и от телекомите. В момента проникването на пазара на мобилни услуги е над 140%, тоест конкуренцията е повече от жестока, и не е ясно какви ефекти може да има навлизането на нов играч (или играчи). Фиксираните мрежи на петте компании покриват 15 области и над 30% от българското население. Но нищо не може да задължи някой от големите телекоми да предостави мрежата си, както признаха и на пресконференцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Ех, голям зор да станеш телеком. Колко здрави дружества се самофалираха така?

    ОК, сега няма да има големи инвестиции в мрежа и т.н., обаче пак ще се набатачат с разходи, които не са им по силите...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK