Airbnb отбелязва първата си годишна печалба през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Airbnb отбелязва първата си годишна печалба през 2017 г.

Десет години бяха нужни на главния изпълнителен директор и един от създателите на компанията Браян Чески да изведе платформата на печалба.

Airbnb отбелязва първата си годишна печалба през 2017 г.

Резервациите на компанията за краткосрочно отдаване на жилища под наем са нараснали със 150%

5918 прочитания

Десет години бяха нужни на главния изпълнителен директор и един от създателите на компанията Браян Чески да изведе платформата на печалба.

© Reuters


Компанията се сблъска с предизвикателства на някои пазари, но международната ѝ експанзия продължава.

Платформата за краткосрочно отдаване на жилища под наем без посредник Airbnb е реализирала печалба от около 100 млн. долара през 2017 г. Резервациите са се увеличили с около 150%, което контрастира със загубите на други компании за споделени услуги като Uber и Lyft, съобщава Financial Times. Така миналата година е първата пълна, в която американската компания, завършва с пeчалба. Тя реализира положителен финансов резултат и през втората половина на 2016 г.

Нови цели

"Третото тримесечие на 2017 г. беше най-силното в историята на компанията", коментира Лорънс Тоси, главен финансов директор на Airbnb.

Изпълнителният директор на Airbnb Браян Чески обяви нов набор от ценности за десетгодишната компания, които включват "безкрайния времеви хоризонт" и "обслужването на всички заинтересовани страни". В публично изявление Чески каза, че иска да изгради фирма, която да продължи да съществува не само през XXI век, но и след това, без да дава конкретни подробности как компанията ще направи това.

През последните 18 месеца компанията е разширила дейността си извън резервациите, като предлага и услуги за организация на екскурзии с екскурозовод и добави, че в бъдеще ще предлага и резервации на полети и коли под наем.

Основният източник на приходи за Airbnb е комисионнът, който получава от резервации за настаняване, вариращ от 9% до 15% на резервация. Приходите на компанията през миналата година са били над 3.5 млрд. долара, според изчисленията на Financial Times. Брутните резервации са нараснали с около 150%, според човек, близък до компанията. Инвеститори вложиха още 1 млрд. долара в стартъпа и благодарение на това оценката му достигна 31 млрд. долара.

Тежка конкуренция

Airbnb се опитва да засили международното си присъствие, като засилва операциите си на големи пазари като Китай и Русия. За да привлече китайските потребители, главният изпълнителен директор Браян Чески обеща удвояване на инвестициите там и ребрандиране на операциите, като избра ново име за страната - Aibiying. Според компанията този ход вече показва резултати. Airbnb коментира, че резервациите ѝ в Китай са нараснали със 180% спрямо миналата година до 1 млн. през третото тримесечие. Това прави Китай втория ѝ най-бързо растящ пазар след Куба.

Но в Китай компанията се сблъска със силна конкуренция от местните играчи - китайската платформа Xiaozhu набра 120 млн. долара финансиране в рамките на кръг, воден от Yunfeng Capital на Джак Ма. Tujia пък привлече 300 млн. долара инвестиции, като водещ инвеститор в нея е гигантът в онлайн туристическите услуги Ctrip. Други проблеми са тежките регулации на правителството и напускания на директори – през октроври ръководителят на китайското отделение на Airbnb напусна поста само след 4 месеца в длъжност.

Американската компания също така обяви, че Кен Чено, главен изпълнителен директор на American Express, ще се присъедини към борда като независим директор. Той ще бъде шестият член на борда на дружеството, присъединявайки се към тримата основатели и двама ранни инвеститори.

Компанията се сблъска с предизвикателства на някои пазари, но международната ѝ експанзия продължава.

Платформата за краткосрочно отдаване на жилища под наем без посредник Airbnb е реализирала печалба от около 100 млн. долара през 2017 г. Резервациите са се увеличили с около 150%, което контрастира със загубите на други компании за споделени услуги като Uber и Lyft, съобщава Financial Times. Така миналата година е първата пълна, в която американската компания, завършва с пeчалба. Тя реализира положителен финансов резултат и през втората половина на 2016 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK