"Екопродукти.бг" се разраства с логистична база за био- и здравословни храни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Екопродукти.бг" се разраства с логистична база за био- и здравословни храни

“Екопродукти.бг”

"Екопродукти.бг" се разраства с логистична база за био- и здравословни храни

Собствениците на малки магазини могат да комбинират продукти от различни доставчици

Мара Георгиева
15677 прочитания

“Екопродукти.бг”

© “Екопродукти.бг”


Пловдивската фирма "Екопродукти.бг" инвестира над 200 хил. лева в изграждането на логистична база за био- и здравословни храни, напитки и козметика. Целта е да бъдат улеснени доставките за малките магазини за органични продукти в страната, съобщи за "Капитал" Кирил Георгиев, съдружник в компанията.

Малки магазини, големи трудности

"Магазинчетата за био- и здравословни продукти срещат сериозни трудности да си доставят необходимото от различни вносители, дистрибутори, сертифицирани производители. Това е така, защото големите търговци логично поставят изискване за минимална сума на заявените продукти (примерно 150 или 200 лева), ако магазинът иска безплатна доставка. Ако заявката е под този праг, се калкулират и транспортни разходи, при което цената на продуктите се вдига и те стават трудно продаваеми. Проблемът е много сериозен, особено в малките населени места, където тази ниша не е толкова добре развита и продажбите са свити", коментира Кирил Георгиев.

Логистичната база на "Екопродукти.бг" в Пловдив събира под един покрив предложенията на няколко големи доставчици на биопродукти: "Смарт органик", "Зоя", "Здравословен живот", "Биосвят". "Цената е еднаква, ако купиш директно от тях или от нашата складова база. Ние печелим от търговската отстъпка, която ни дават вносителите и дистрибуторите", уточнява Кирил Георгиев.

Ползите за малките търговци

Ако пазаруват от складовата база, собствениците на магазини имат не само голям избор на стоки под един покрив, но и възможност да комбинират предложения от различни доставчици. "Така минималната изисквана сума за безплатна доставка важи за едно място – логистичната база, а не за всяка от търговските фирми, от които досега се е снабдявал магазинът", обясни Георгиев. По думите му складови бази има всеки от големите вносители и дистрибутори на биопродукти в страната, но в тях може да се купи само от асортимента, който предлага конкретният доставчик.

"Екопродукти.бг" доставя и директно от сертифицирани биопроизводители, но проблем на голяма част от българските фермери е, че не могат да си набавят всички изисквани по закон документи за продажба на храни в търговски обекти, обясни още Георгиев.

Новият склад работи от средата на октомври миналата година, когато "Екопродукти.бг" получава сертификат за търговец на биостоки. "Вече имаме около 30 постоянни клиенти, които пазаруват от нас – от Пловдив, Нова Загора, Пазарджик, Сливен, Ямбол, Шумен и др.", уточни Кирил Георгиев.

Логистиката се извършва от фирмата или чрез куриерски услуги директно до мястото на заявката. С отварянето на логистичната база са разкрити и три работни места.

Източник: “Екопродукти.бг”

Продажбите растат

Съдружници в "Екопродукти.бг" са Кирил Георгиев и Павел Зарев. Фирмата притежава два магазина в Пловдив с марката BoutiqFoods, в които се предлагат над 4000 био- и екологично чисти храни, напитки, козметика.

Първият търговски обект е открит през май 2015 г., а вторият – година по-късно. "Продажбите растат. Все повече се търсят безглутенови продукти, веган храни, биокозметика. За 2017 г. приходите на компанията са около 500 хил. лв., което е ръст от близо 70% спрямо 2016", посочи Кирил Георгиев.

Пловдивската фирма "Екопродукти.бг" инвестира над 200 хил. лева в изграждането на логистична база за био- и здравословни храни, напитки и козметика. Целта е да бъдат улеснени доставките за малките магазини за органични продукти в страната, съобщи за "Капитал" Кирил Георгиев, съдружник в компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK