С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 яну 2018, 18:38, 4543 прочитания

Борсовите компании през 2017 г.: Силен ръст на печалбите и приходите

Увеличеното вътрешно търсене и износът са основните причини за добрите финансови резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Миналата година се е оказала поредната успешна за българските публични компании. Първите публикувани отчети до фондовата борса показват ръст на приходи и печалби, като последните при някои се удвояват. Повишеното вътрешно потребление и външно търсене са в основата на добрите резултати. Отчетите на борсово търгуваните дружества са първият индикатор за случващото се в икономиката на корпоративно ниво. Добрата новина е, че растеж има в разнообразни сектори като услуги, машиностроене и фармация.

От публикуваните дотук данни за по-големи борсови дружества се вижда, че преобладаващо растат печалбите, а при повечето - и приходите. Например при куриерската "Спиди" продажбите се вдигат със 7%, а печалбата с 19%.


Производителят на радиатори "Корадо - България" почти удвоява печалбата, а оборотът се вдига с 30%.

Европейските пазари увеличиха и приходите, и финансовия резултат на "Софарма", нагоре с двуцифрени проценти са и показателите на козметичната "Лавена".

Годината е била силна и за машиностроителите: приходите на "М+С хидравлик" - Казанлък, и ХЕС - Ямбол, растат с 1/5, показват данните на "Стара планина холд". И кабелният производител "Емка" влиза в групата на удвоили печалбата си и отчели силен ръст в продажбите.



Ръст на приходи и печалби има и при "Софарма трейдинг" и "ЧЕЗ разпределение", а "ЧЕЗ електро" излиза на внушителна печалба от над 35 млн. лв. Има и компании като "Алкомет", които продължават да растат, но заради увеличението в цените на суровините на световните пазари свиват маржовете си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 940 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 755 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Музикалните платформи ще трябва да плащат повече на композиторите в САЩ

Съдебното решение удря Spotify преди листването ѝ

Още от Капитал
Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10