Печалбата на италианско-американския производител на автомобили Fiat Chrysler се очаква да надмине тази на конкурента Ford през тази година, след като последната не успя да постигне особено добри финансови резултати, съобщава Financial Times. През миналата година Fiat Chrysler удвои нетната си печалба до 3.5 млрд. евро, а маржът на печалбата беше 6.4% спрямо този на Ford - 6.1%. Компанията постигна този финансов резултат благодарение на по-добрите продажби на пикапи и спортни модели, въпреки че годишните й приходи се запазват на ниво 11 млрд. евро.
През последното тримесечие на 2017 г. Fiat Chrysler е регистрира оперативна печалба 1.89 млрд. евро, а Ford - 1.7 млрд. Прогнозите на италианско-американската компания са през тази година печалбата й да достигне 8.7 млрд. евро, а от Ford предвиждат печалбата им да се запази на нивото от миналата година – 7.6 млрд. долара.
Според изпълнителния директор на Fiat Chrysler Серджо Маркионе оптимистичните очаквания за компанията има голяма вероятност да се изпълнят. Положителните резултати идват след успешното изпълнение на приключващия петгодишен план за преструктуриране. През юни се предвижда да бъде приет нов план за развитие, който да осигури устойчивия растеж на компанията.
Един печели, друг губи
Fiat Chrysler ще се старае да продължи доброто си развитие и през тази година. Освен удвояването на печалбата компанията успя да намали дълга си до 2.4 млрд. евро, като през миналата година е погасила задължения на обща стойност 2.2 млрд. евро. Според вътрешна информация автомобилният гигант ще съумее да изплати целия си дълго до средата на 2018 г., като при това ще остане с 4 млрд. евро пари в брой. В допълнение анализаторът на Evercore ISI Джорд Галиърс твърди, че Fiat Chrysler е показала и забележително преструктуриране в материален и оперативен аспект.
Въпреки че основният й пазар е Северна Америка, който по принцип осигурява три четвърти от всички приходи, той не се оказа достатъчно рентабилен и продажбите на него са спаднали със 7% до 2.4 млн. броя. По-малкото продажби са довели и до намаление на пазарния й дял в страната с близо един пункт – до 11.7%. За сметка на това останалите пазари отбелязаха развитие, като общо печалбата от Европа, Близкия изток и Африка се покачи от 540 млн. на 735 млн. евро, а само в Южна Америка - от 5 млн. на 151 млн. евро за една година.
От своя страна Ford не може да се похвали с такива постижения, като финансовият директор на компанията Боб Шанкс коментира: "Изминалата година беше тежка за нас." Той допълни, че компанията му вижда затрудненията си и работи, за да ги разреши. Ford смята съществено да намали разходите си, като до 2022 г. 14 млрд . долара ще бъдат "орязани" от разноските за материали и инженерни дейности. Към момента обаче реалността е друга и компанията бележи загуби на повечето си ключови пазари и цената на акциите й падна рязко миналата седмица.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




0 коментара