Музикалните платформи ще трябва да плащат повече на композиторите в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Музикалните платформи ще трябва да плащат повече на композиторите в САЩ

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек

Музикалните платформи ще трябва да плащат повече на композиторите в САЩ

Съдебното решение удря Spotify преди листването ѝ

3136 прочитания

Главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек

© Reuters


Американски съд постанови, че създателите на музика трябва да получават по-големи приходи от стрийминг платформите като Spotify, съобщава Financial Times. Композиторите вече ще получават най-малко 15.1% от приходите от техните произведения в Spotify в САЩ, която е най-голямата музикална платформа в света. Това е значително увеличение в сравнение с възнагражденията, определени през 2012 г., когато те получаваха едва 10.5%.

Съдебното решение нанася тежък удар върху шведската компания, след като тя прекара голяма част от миналата година в преговори с музикални лейбъли за по-ниски цени на авторски права. Компанията, която регистрира загуби, се опитва да намали разходите си предвид намеренията си да излезе на борсата.

След като дигиталният стрийминг възроди индустрията, музикалните мениджъри работят в посока на реализиране на все по-големи печалби. Но докато звукозаписните компании преговарят директно с компании за стрийминг, за да договорят плащания, авторите на музика членуват в Copyright Royalty Board, който определя какъв процент ще получат на всеки пет години.

Революция в музикалната индустрия

Авторите на музика твърдят, че се "чувстват изоставени", откакто музикалната индустрия се преобърна през последните пет години. В рамките на няколко години платформите за онлайн стрийминг на музика изместиха по приходи физическата продажба на албуми, която в продължение на десетилетия крепеше музикалната индустрия, и се превърнаха в основен източник на приходи за звукозаписните компании.

Решението на американския съд ще "измине дълъг път, за да компенсира по справедлив начин авторите на песни за основния им принос към успеха на стрийминг платформите", казва Мартин Бандиер, главен изпълнителен директор на Sony, най-големият издател на музика, отбелязвайки увеличението от 44% на възнагражденията за артисти.

Новите тарифи ще бъдат прилагани до 2022 г. Организациите за композиране на песни - Nashville Songwriters Association International и Националната асоциация на издателите на музикални компании, са се произнесли срещу най-големите компании за стрийминг - Apple, Spotify, Amazon, Pandora и Google, миналия март.

Цифровият стрийминг е най-големият източник на музикални продажби в САЩ, а в световен мащаб приходите от стрийминг се увеличиха с 60% през 2016 г., което спомогна за ръста на продажбите на музика през годината с 5.9%.

Spotify регистрират загуби

Докато музиката е малка част от бизнеса на Apple, Amazon и Google, Spotify е по-уязвима. През 2016 г. компанията е увеличила приходите си с 50% до 2.9 млрд. eвро, но нетната й загуба се е увеличила повече от два пъти, тъй като таксите също са нараснали. Преди няколко седмици платените потребители на компанията достигнаха 70 млн., но въпреки приходите от милиарди, които те генерират, Spotify вече години работи на загуба.

Американски съд постанови, че създателите на музика трябва да получават по-големи приходи от стрийминг платформите като Spotify, съобщава Financial Times. Композиторите вече ще получават най-малко 15.1% от приходите от техните произведения в Spotify в САЩ, която е най-голямата музикална платформа в света. Това е значително увеличение в сравнение с възнагражденията, определени през 2012 г., когато те получаваха едва 10.5%.

Съдебното решение нанася тежък удар върху шведската компания, след като тя прекара голяма част от миналата година в преговори с музикални лейбъли за по-ниски цени на авторски права. Компанията, която регистрира загуби, се опитва да намали разходите си предвид намеренията си да излезе на борсата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK