Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 фев 2018, 9:46, 3027 прочитания

Музикалните платформи ще трябва да плащат повече на композиторите в САЩ

Съдебното решение удря Spotify преди листването ѝ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американски съд постанови, че създателите на музика трябва да получават по-големи приходи от стрийминг платформите като Spotify, съобщава Financial Times. Композиторите вече ще получават най-малко 15.1% от приходите от техните произведения в Spotify в САЩ, която е най-голямата музикална платформа в света. Това е значително увеличение в сравнение с възнагражденията, определени през 2012 г., когато те получаваха едва 10.5%.

Съдебното решение нанася тежък удар върху шведската компания, след като тя прекара голяма част от миналата година в преговори с музикални лейбъли за по-ниски цени на авторски права. Компанията, която регистрира загуби, се опитва да намали разходите си предвид намеренията си да излезе на борсата.


След като дигиталният стрийминг възроди индустрията, музикалните мениджъри работят в посока на реализиране на все по-големи печалби. Но докато звукозаписните компании преговарят директно с компании за стрийминг, за да договорят плащания, авторите на музика членуват в Copyright Royalty Board, който определя какъв процент ще получат на всеки пет години.

Революция в музикалната индустрия

Авторите на музика твърдят, че се "чувстват изоставени", откакто музикалната индустрия се преобърна през последните пет години. В рамките на няколко години платформите за онлайн стрийминг на музика изместиха по приходи физическата продажба на албуми, която в продължение на десетилетия крепеше музикалната индустрия, и се превърнаха в основен източник на приходи за звукозаписните компании.



Решението на американския съд ще "измине дълъг път, за да компенсира по справедлив начин авторите на песни за основния им принос към успеха на стрийминг платформите", казва Мартин Бандиер, главен изпълнителен директор на Sony, най-големият издател на музика, отбелязвайки увеличението от 44% на възнагражденията за артисти.

Новите тарифи ще бъдат прилагани до 2022 г. Организациите за композиране на песни - Nashville Songwriters Association International и Националната асоциация на издателите на музикални компании, са се произнесли срещу най-големите компании за стрийминг - Apple, Spotify, Amazon, Pandora и Google, миналия март.

Цифровият стрийминг е най-големият източник на музикални продажби в САЩ, а в световен мащаб приходите от стрийминг се увеличиха с 60% през 2016 г., което спомогна за ръста на продажбите на музика през годината с 5.9%.

Spotify регистрират загуби

Докато музиката е малка част от бизнеса на Apple, Amazon и Google, Spotify е по-уязвима. През 2016 г. компанията е увеличила приходите си с 50% до 2.9 млрд. eвро, но нетната й загуба се е увеличила повече от два пъти, тъй като таксите също са нараснали. Преди няколко седмици платените потребители на компанията достигнаха 70 млн., но въпреки приходите от милиарди, които те генерират, Spotify вече години работи на загуба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 830 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 900 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Месечен бюлетин: Възможности за еврофинансиране за бизнеса

"Капитал" събира информация за програмите, по които компании могат да кандидатстват, както и за средствата, които са разпределени към фирми

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10