"Теси" отчита близо 30% ръст на приходите от продажби през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Теси" отчита близо 30% ръст на приходите от продажби през 2017 г.

"Теси" отчита близо 30% ръст на приходите от продажби през 2017 г.

Компанията обяви, че всички отоплителни уреди с нейната марка отговарят на европейската директива за енергийна ефективност, която е в сила от 1 януари

Мара Георгиева
6593 прочитания

© Анелия Николова


Производителят на електрически бойлери, панелни конвектори и маслени радиатори "Теси" отчита 115 млн. лв. приходи от продажби за 2017 г., което представлява ръст от 27% спрямо 2016 г., съобщи Христо Славов, директор бизнес направление "Отопление" в компанията.

Христо Славов
Фотограф: Анелия Николова

"През миналата година сме продали над един милион уреда в над 55 пазара в света. Зад граница заминава 90% от произведеното. Очакваме над 20% ръст на продажбите за 2018 г.", съобщи още Христо Славов.

В съответствие с директивата

Маслените радиатори и електрическите конвектори с марката "Теси" отговарят на изискванията на европейската Директива 2009/125 за енергийна ефективност на отоплителните електрически уреди, декларираха от компанията на пресконференция.

Директивата влезе в сила от 1 януари тази година. Най-общо тя изисква всички отоплителни уреди (без тези на твърдо гориво) да имат терморегулатор и да бъдат придружени със специфична техническа документация. Уредите, които са пуснати на пазара преди тази дата и които не са в съответствие с директивата, ще могат да се продават до изчерпване на количествата.

Ангел Русев
Фотограф: Анелия Николова

"Едно от изискванията на директивата е свързано с най-важния показател, наречен сезонна ефективност при отоплението. Той зависи от вида на терморегулатора (електронен или механичен) и таймера, както и от наличието на допълнителни функции – възможност за самоизключване на уреда при рязко падане на температурата (отворен прозорец), за адаптивен старт, за дистанционен контрол, за управление през интернет. Всички те допринасят за по-висока енергийна ефективност на отоплителния уред. Ако уредът не е снабден с терморегулатор, не може да се произвежда и предлага на пазарите на ЕС след 1 януари. Друго изискване е, че преносимите конвектори с механичен терморегулатор трябва да имат допълнителни крачета за монтиране към пода", обобщи Ангел Русев, продуктов мениджър в бизнес направление "Отопление".

Контролът за спазване на директивата е възложен на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор, но основната отговорност за съответствието носят производителят или вносителят.

Очаквания

Месец след влизане на директивата в сила не се наблюдават драстични промени на пазара на отоплителни уреди. "Теси" държи 25% пазарен дял при продадените в страната отоплителни уреди и 30% при стенните конвектори", съобщи за "Капитал" Христо Славов.

Иван Христов
Фотограф: Анелия Николова

"В търговската мрежа се предлагат конвектори на промоция, които не отговарят на изискванията на директивата. Все още е нормално да има и от двата типа уреди, но те трябва да бъдат ясно обособени на щандовете, за да могат потребителите да направят информиран избор", коментира Емануил Тотев, търговски директор на "Теси" ООД.

През пролетта на 2017 г. фирмата започна продажби на електрически "умен бойлер" Modeco Cloud, който може да бъде управляван дистанционно чрез мобилно устройство. "Теси" е едната от двете компании в Европа, произвеждащи електрически бойлери, които стават част от "умния дом". Това беше вторият "умен уред", разработен от българското дружество, след електрическия конвектор с интернет управление, който е на пазара от няколко години.

"До няколко месеца всички умни продукти на "Теси" ще могат да се управляват и с глас. А до пет години всеки от уредите на компанията трябва да има възможност за управление през интернет", съобщи Иван Христов, ръководител R&D в бизнес направление "Отопление" в дружеството.

Производителят на електрически бойлери, панелни конвектори и маслени радиатори "Теси" отчита 115 млн. лв. приходи от продажби за 2017 г., което представлява ръст от 27% спрямо 2016 г., съобщи Христо Славов, директор бизнес направление "Отопление" в компанията.

Христо Славов
Фотограф: Анелия Николова

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    nafta1986 avatar :-|
    Neno Mihnev

    Здрасти!
    Можели да се управлява с Алекса?

  • 2
    pcm10550672 avatar :-|
    pcm10550672

    До коментар [#1] от "nafta1986":

    В плановете на TESY за 2018 е включено и имплементирането на тази възможност.

    Поздрави,

    Екипът на TESY

  • 3
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    До коментар [#2] от "pcm10550672":

    А,,, колко е увеличението на стандарта на работещите във фабриките на Теси? Некви цифри?
    Колко средно е платено за година на оператор в БГ? На среден шеф.. на маркетинг и продажби специалист?
    Гордят ли се фирмата...яйчарите от постиженията през последната година?..
    Линк към финансов отчет?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK