Facebook отново увеличава печалбата си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook отново увеличава печалбата си

Инвеститорите имаха съмнение колко устойчива ще бъде най-голямата социалнa мрежа в света, след като тя направи промени, за да ограничи фалшивите новини и езика на омразата.

Facebook отново увеличава печалбата си

Въпреки че потребителите прекарват по-малко време в социалната мрежа, приходите от реклами продължават да нарастват

2338 прочитания

Инвеститорите имаха съмнение колко устойчива ще бъде най-голямата социалнa мрежа в света, след като тя направи промени, за да ограничи фалшивите новини и езика на омразата.

© Reuters


20%

е нараснала нетната печалба през последното тримесечие на годишна база и е достигнала 4.26 млрд. долара

Макар че обяви големите промени в новинарския поток информация, Facebook продължава да увеличава печалбата си. За последното тримесечие приходите на компанията са скочили с 47% спрямо същия период за предходната година, а ръководителите на компанията заявиха, че виждат все повече възможности да печелят пари от платформата, макар че хората прекарват по-малко време в нея, съобщава Reuters.

Нетната печалба на социалната мрежа е нараснала с 20% през последното тримесечие и е била 4.26 млрд. долара. Ръстът се дължи на повечето реклами и на увеличаването на потребителската база на платформата. Приходите през третата четвърт на годината са се увеличили с 47% до близо 13 млрд. долара, като надминават прогнозата на анализаторите за 12.55 млрд. долара.

По-малко време в мрежата, но по-качествено

Инвеститорите имаха съмнение колко устойчива ще бъде най-голямата социална мрежа в света, след като тя направи промени, за да ограничи фалшивите новини и езика на омразата.

През изминалата година времето, прекарано от потребителите в нея, е намаляло с около 50 млн. часа на ден. Това се дължи на промените, които са намалили видеата с вирусно съдържание още преди компанията да обяви мащабните промени в нюзфийда, които могат да засегнат още повече ангажираността.

Мениджърите на Facebook изразиха оптимизъм по време на разговора с инвеститорите, заявявайки, че промените, които предприемат в отговор на критиките, биха били здравословни за бизнеса в дългосрочен план и дори не биха навредили много в краткосрочен план.

"Искам да бъда ясен: Най-важният двигател на нашия бизнес никога не е бил времето, отделено от хората, a качеството на разговорите и връзките ", заяви главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг.

Нови възможности

Главният оперативен директор Шерил Сандберг каза, че последните промени за намаляване на дезинформацията във Facebook могат да създадат "повече възможности за осигуряване на приходи". Тя добави, че е оптимист за потенциалните приходи от story реклами във Facebook и Instagram.

Главният финансов директор Дейвид Уенър обяви, че средната цена на реклама се е увеличила с 43% за тримесечието. Той заяви още, че разходите на компанията вероятно ще нараснат с между 45 и 80% през 2018 г. В това число влизат разходите за хора, които да ѝ помагат да проверява съдържанието, публикувано от потребителите.

"Те казаха, че средните приходи на рекламата са се увеличили драстично, качеството на рекламите се е подобрило и че спадът на ангажираността на потребителите не е съществен", каза анализаторът на Wedbush Майкъл Пачър.

Дневните потребители на социалната мрежа възлизат на 1.40 млрд. души, което е с 14% повече спрямо година по-рано. Анализаторите от FactSet са прогнозирали, че през четвъртото тримесечие на 2017 г. Facebook ще регистрира 1.41 млрд. дневни активни потребители. Броят на месечните потребители е достигнал 2.13 млрд.

Броят на активните потребители дневно в САЩ и Канада е намалял за първи път в историята на компанията, с което вътрешният й пазар се е свил със 700 хил. души спрямо предходното тримесечие до 184 млн.

20%

е нараснала нетната печалба през последното тримесечие на годишна база и е достигнала 4.26 млрд. долара

Макар че обяви големите промени в новинарския поток информация, Facebook продължава да увеличава печалбата си. За последното тримесечие приходите на компанията са скочили с 47% спрямо същия период за предходната година, а ръководителите на компанията заявиха, че виждат все повече възможности да печелят пари от платформата, макар че хората прекарват по-малко време в нея, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK