С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 фев 2018, 16:36, 5072 прочитания

"Алкомет" увеличава продажбите си с 15%

Печалбата на компанията намалява след рекордния резултат през 2016 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шуменският производител на алуминиеви продукти "Алкомет" е увеличил продажбите си през миналата година с близо 15%. Печалбата обаче намалява значително след рекордния резултат през 2016 г., показва отчетът на публичното дружество. През 2017 г. компанията започна да продава нов продукт в Европа и успя да сключи първите си договори за износ в САЩ. До края на тази година се очаква компанията да приключи инвестиционен проект за 36 млн. евро, който ще увеличи капацитета за производство и ще й позволи да разшири портфейла си с продукти. Потенциал от "Алкомет" виждат на пазара на автомобилни компоненти и в опаковъчната индустрия. За 2018 г. от дружеството очакват леко увеличение на производството, както и на продажбите.

Финансови резултати


Увеличените нетни приходи от продажби (виж таблицата) през миналата година са резултат основно от по-високите нива на цената на алуминия на Лондонската борса за метали, както и от по-големите обеми продадена продукция. По-скъпият алуминий е причината и за ръста на разходите за материали (19%). Разходите за заплати са се повишили с 9.7%, като персоналът вече достига близо 1000 души (около 930 за 2016 г.). В същото време разходите за лихви са намалели с 21% заради по-добрите нива на рентабилност на компанията и съответно подобрените лихвени условия.

Нетната печалба намалява до малко под 16 млн. лв., което от компанията обясняват с пазарен натиск. Трябва да се отчете и фактът, че за 2016 г. "Алкомет" регистрира рекордна в историята си печалба, като утрои резултата си на годишна база.

През тази година частично ще се усети ефектът от инвестициите на компанията. "Очакваме оборотът да достигне от 219 млн. евро (приблизително 186 млн. евро за 2017 г.), а EBITDA да бъде 17 млн. евро", каза изпълнителният директор на "Алкомет" Хюсеин Йорюджю на конференция за иновациите в базовата индустрия преди ден.

Производство



От компанията отчитат лек ръст на производството през миналата година (около 2%), но като цяло от приватизацията му през 2000 г. заводът винаги е работел на максимален капацитет, така че по-големи промени не са възможни. Това е и една от причините за започнатата през 2016 г. инвестиция за разширение на мощностите.

През 2017 г. компанията е произвела малко над 67 хил. тона валцова и пресова продукция общо. Значителен ръст има на продажбите на специфични профили (20.6%), които са втори по обем като продуктова група. При стандартните профили (най-голямата група) ръстът е 0.7%, леко увеличение има и при другите продукти. "Направените инвестиции в оборудване за крайни довършителни обработки на профилите запазват възможността на фирмата за увеличаване дела на произвежданите специални профили и през 2018 г. и за разширяване гамата на клиентите и областите на приложение", става ясно от доклада на ръководството. "Крайната ни цел е свързана с подобряване на продуктовата гама, увеличаване на рентабилността и производството на по-завършени и високостойностни продукти", пише там.

При валцовите изделия има известно преразпределение на продуктовия микс, което от компанията обясняват с особеностите на пазара и със стремежа за започване на производство на нови продукти и навлизане на нови пазари. Ръст през миналата година има в продажбите на листа и ленти (съответно с 9.3% и 5.3%), но намаляват продажбите на обмазано и техническо фолио (съответно с 13.3% и 28.4%). Компанията е запазила обема на производството на основния си валцов продукт - домакинското фолио, където държи една пета от европeйския пазар. От доклада става ясно още, че ръстът на продажбите на листа и ленти е свързано с привличането на нови клиенти, които са основно от сферата на строителството, автомобилната индустрия и металообработването.

Основен пазар за продукцията е Германия с близо 25% от продажбите. Компанията изнася също в Полша, Италия, Испания, България, Франция, Австрия, Великобритания, Дания и Белгия.

Нови възможности

"Алкомет" продължава да разширява гамата си фолиа за опаковъчната индустрия, където според ръководството има потенциал за развитие. През миналата година компанията пусна нов продукт - алуминиева лента за топлообменници (финсток), с който навлезе на пазара на климатична и охладителна техника. Нов пазар за дружеството е и САЩ, където възможности има най-вече в опаковъчната, хранително-вкусовата и автомобилната индустрия. "През 2018 година перспективата да растем на този пазар е реална", посочват от ръководството. Прогнозите на компанията за годината са продажбите като обем да достигнат 71.4 хил. тона.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 678 прочитания

Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти Лидерът в минната индустрия BHP изплаща рекордни дивиденти

Компанията увеличава печалбата си след няколко трудни години

25 авг 2019, 890 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Чума отвъд прасетата

Африканската чума по свинете вече засяга и бизнеса в горите

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица