Да сглобиш империя

Как създателят на IKEA Ингвар Кампрад превърна малката си компания за каталожна търговия в глобален мебелен гигант

Най-голямата иновация на основаната от Ингвар Кампрад IKEA е откритието, че неудобството за потребителите може да бъде изключително печелившо
Най-голямата иновация на основаната от Ингвар Кампрад IKEA е откритието, че неудобството за потребителите може да бъде изключително печелившо
Най-голямата иновация на основаната от Ингвар Кампрад IKEA е откритието, че неудобството за потребителите може да бъде изключително печелившо    ©  Reuters
Най-голямата иновация на основаната от Ингвар Кампрад IKEA е откритието, че неудобството за потребителите може да бъде изключително печелившо    ©  Reuters

"Имам толкова работа за вършене и никакво време за умиране."

През последните няколко години репликата на създателя на IKEA Ингвар Кампрад, изречена пред швейцарското бизнес списание Bilanz през 2012 г., обикаля социалните мрежи като вдъхновяващ цитат и източник на мотивация. Поводът за нея тогава са спекулации в шведски медии, че един от най-известните предприемачи на изминалия век възнамерява да предаде щафетата на тримата си синове Петер, Йонас и Матиас.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • + 1

    Да сглобиш империя ... е малко по-лесно когато не плащаш данъци.

    Нередност?
  • 2
    ribardo avatar :-?
    ribardo
    • - 3
    • + 1

    Набива се на очи безкритичното отношение на статията към "продукта Икеа", кореспондиращо впрочем с телешкия възторг на широките народни маси, които си прекарват свободното време в контейнера на Околовръстното шосе. Не толкова политическите лутания на уважаемия милиардер би следвало да са във фокуса на вниманието, а например фактът, че е създал световната си империя с продаване на лайфстайл, внушавайки на съвременния масов човек (илюзорното) чувство за собствена изключителност. Все още чакаме някой да проучи и коментира развитието на този феномен в България. Но какво да се прави - редакцията на "Капитал" (често пъти) само на книга се опитва да предложи алтернативен поглед към феномените, с които се/ни занимава.

    Нередност?
Нов коментар