С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 фев 2018, 11:50, 8097 прочитания

Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.

Приходите от местния пазар продължават да се увеличават, но темповете се забавят осезаемо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България са продължили да се увеличават и през 2017 г., но темповете на нарастване на бизнеса й в страната са се забавили значително спрямо година по-рано. Това показват данните от публикувания в края на януари финансов отчет за фискалната 2017 г., която обхваща периода от 1 декември 2016 г. до 30 ноември 2017 г.

За изминалата година приходите на H&M от българския пазар са били общо 697 млн. шведски крони, или около 139 млн. лв. В сравнение с предишните 12 месеца те са се увеличили с 9%, но преизчислено в левове нарастването е със 7%. Темпът е осезаемо по-слаб от отчетения за фискалната 2016 г. ръст с 25% (и в крони, и в левове).


Забавянето на продажбите в България е тенденция, която се оформи още в началото на годината – през предишните три тримесечия оборотът на местния пазар, преизчислен в левове, растеше с по 6-7%. Толкова показва и отчетът за последното тримесечие на фискалната година – ръст с 6% в крони и със 7% в левове.

Фактор за успокояването на темповете вероятно е и по-умерената експанзия на веригата в страната през последните години. H&M влезе на българския пазар през 2012 г. и към 30 ноември 2017 г. вече има 20 магазина в страната, но през последните две финансови години е отворила само по 1 нов обект тук – в Mall Rousse през март 2016 г. и в габровския Terra Mall на 1 декември 2016 г. Интернет продажбите в България започнаха през април 2015 г.

Въпреки че разширява онлайн присъствието си в глобален мащаб, веригата явно не успява да реагира достатъчно бързо и адекватно на разцвета на електронната търговия по света. Показват го и общите й резултати за изминалата година, които също забавят темповете си на нарастване – с 4% до 231.8 млрд. крони в сравнение с 6% годишен ръст през 2016 г., а през последното фискално тримесечие дори изненадващо отбелязаха спад с 4% спрямо последните три месеца на предходната година. Печалбата преди данъчно облагане за годината е 20.6 млрд. крони, което е с близо 14% по-малко в сравнение с 2016 г. Понижението само за последното тримесечие е с 34% до 4.9 млрд. крони.



При представянето на годишните си финансови резултати от компанията обявиха, че продажбите в началото на новата фискална година също са по-слаби от очакваното и че ще закрият повече обекти, в които броят на клиентите намалява, в резултат на което акциите й се понижиха до деветгодишно дъно, отбелязва Reuters.

В конферентен разговор с анализатори главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон призна, че спадът през четвъртото тримесечие отчасти се дължи и на бавната реакция на компанията при разработването на нови концепции за магазините й. "Това отразява пренасочването на пазара от офлайн към онлайн, а и трябва да кажем, че не успяхме да подобрим изживяването при пазаруването толкова бързо, колкото го изискват бързо увеличаващите се очаквания на клиентите", посочва мениджърът.

Пред агенцията той разкрива, че H&M планира представянето на по-привлекателна концепция за магазините си през 2019 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 254 прочитания

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 3 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 634 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon е с рекордна печалба благодарение на дaнъчната реформа

Тримесечният финансов резултат е близо 2 млрд. долора, от тях 789 млн. са благодарение на данъчните промени

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10