С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 3 фев 2018, 11:50, 7980 прочитания

Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.

Приходите от местния пазар продължават да се увеличават, но темповете се забавят осезаемо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България са продължили да се увеличават и през 2017 г., но темповете на нарастване на бизнеса й в страната са се забавили значително спрямо година по-рано. Това показват данните от публикувания в края на януари финансов отчет за фискалната 2017 г., която обхваща периода от 1 декември 2016 г. до 30 ноември 2017 г.

За изминалата година приходите на H&M от българския пазар са били общо 697 млн. шведски крони, или около 139 млн. лв. В сравнение с предишните 12 месеца те са се увеличили с 9%, но преизчислено в левове нарастването е със 7%. Темпът е осезаемо по-слаб от отчетения за фискалната 2016 г. ръст с 25% (и в крони, и в левове).


Забавянето на продажбите в България е тенденция, която се оформи още в началото на годината – през предишните три тримесечия оборотът на местния пазар, преизчислен в левове, растеше с по 6-7%. Толкова показва и отчетът за последното тримесечие на фискалната година – ръст с 6% в крони и със 7% в левове.

Фактор за успокояването на темповете вероятно е и по-умерената експанзия на веригата в страната през последните години. H&M влезе на българския пазар през 2012 г. и към 30 ноември 2017 г. вече има 20 магазина в страната, но през последните две финансови години е отворила само по 1 нов обект тук – в Mall Rousse през март 2016 г. и в габровския Terra Mall на 1 декември 2016 г. Интернет продажбите в България започнаха през април 2015 г.

Въпреки че разширява онлайн присъствието си в глобален мащаб, веригата явно не успява да реагира достатъчно бързо и адекватно на разцвета на електронната търговия по света. Показват го и общите й резултати за изминалата година, които също забавят темповете си на нарастване – с 4% до 231.8 млрд. крони в сравнение с 6% годишен ръст през 2016 г., а през последното фискално тримесечие дори изненадващо отбелязаха спад с 4% спрямо последните три месеца на предходната година. Печалбата преди данъчно облагане за годината е 20.6 млрд. крони, което е с близо 14% по-малко в сравнение с 2016 г. Понижението само за последното тримесечие е с 34% до 4.9 млрд. крони.



При представянето на годишните си финансови резултати от компанията обявиха, че продажбите в началото на новата фискална година също са по-слаби от очакваното и че ще закрият повече обекти, в които броят на клиентите намалява, в резултат на което акциите й се понижиха до деветгодишно дъно, отбелязва Reuters.

В конферентен разговор с анализатори главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон призна, че спадът през четвъртото тримесечие отчасти се дължи и на бавната реакция на компанията при разработването на нови концепции за магазините й. "Това отразява пренасочването на пазара от офлайн към онлайн, а и трябва да кажем, че не успяхме да подобрим изживяването при пазаруването толкова бързо, колкото го изискват бързо увеличаващите се очаквания на клиентите", посочва мениджърът.

Пред агенцията той разкрива, че H&M планира представянето на по-привлекателна концепция за магазините си през 2019 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Nespresso отвори първия си магазин в България 3 Nespresso отвори първия си магазин в България

Производителят на кафе планира разрастване в страната

15 дек 2019, 3499 прочитания

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 1775 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon е с рекордна печалба благодарение на дaнъчната реформа

Тримесечният финансов резултат е близо 2 млрд. долора, от тях 789 млн. са благодарение на данъчните промени

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10