Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.

Reuters

Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.

Приходите от местния пазар продължават да се увеличават, но темповете се забавят осезаемо

Мария Иванова
8323 прочитания

Reuters

© Reuters


Продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България са продължили да се увеличават и през 2017 г., но темповете на нарастване на бизнеса й в страната са се забавили значително спрямо година по-рано. Това показват данните от публикувания в края на януари финансов отчет за фискалната 2017 г., която обхваща периода от 1 декември 2016 г. до 30 ноември 2017 г.

За изминалата година приходите на H&M от българския пазар са били общо 697 млн. шведски крони, или около 139 млн. лв. В сравнение с предишните 12 месеца те са се увеличили с 9%, но преизчислено в левове нарастването е със 7%. Темпът е осезаемо по-слаб от отчетения за фискалната 2016 г. ръст с 25% (и в крони, и в левове).

Забавянето на продажбите в България е тенденция, която се оформи още в началото на годината – през предишните три тримесечия оборотът на местния пазар, преизчислен в левове, растеше с по 6-7%. Толкова показва и отчетът за последното тримесечие на фискалната година – ръст с 6% в крони и със 7% в левове.

Фактор за успокояването на темповете вероятно е и по-умерената експанзия на веригата в страната през последните години. H&M влезе на българския пазар през 2012 г. и към 30 ноември 2017 г. вече има 20 магазина в страната, но през последните две финансови години е отворила само по 1 нов обект тук – в Mall Rousse през март 2016 г. и в габровския Terra Mall на 1 декември 2016 г. Интернет продажбите в България започнаха през април 2015 г.

Въпреки че разширява онлайн присъствието си в глобален мащаб, веригата явно не успява да реагира достатъчно бързо и адекватно на разцвета на електронната търговия по света. Показват го и общите й резултати за изминалата година, които също забавят темповете си на нарастване – с 4% до 231.8 млрд. крони в сравнение с 6% годишен ръст през 2016 г., а през последното фискално тримесечие дори изненадващо отбелязаха спад с 4% спрямо последните три месеца на предходната година. Печалбата преди данъчно облагане за годината е 20.6 млрд. крони, което е с близо 14% по-малко в сравнение с 2016 г. Понижението само за последното тримесечие е с 34% до 4.9 млрд. крони.

При представянето на годишните си финансови резултати от компанията обявиха, че продажбите в началото на новата фискална година също са по-слаби от очакваното и че ще закрият повече обекти, в които броят на клиентите намалява, в резултат на което акциите й се понижиха до деветгодишно дъно, отбелязва Reuters.

В конферентен разговор с анализатори главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон призна, че спадът през четвъртото тримесечие отчасти се дължи и на бавната реакция на компанията при разработването на нови концепции за магазините й. "Това отразява пренасочването на пазара от офлайн към онлайн, а и трябва да кажем, че не успяхме да подобрим изживяването при пазаруването толкова бързо, колкото го изискват бързо увеличаващите се очаквания на клиентите", посочва мениджърът.

Пред агенцията той разкрива, че H&M планира представянето на по-привлекателна концепция за магазините си през 2019 г.

Продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България са продължили да се увеличават и през 2017 г., но темповете на нарастване на бизнеса й в страната са се забавили значително спрямо година по-рано. Това показват данните от публикувания в края на януари финансов отчет за фискалната 2017 г., която обхваща периода от 1 декември 2016 г. до 30 ноември 2017 г.

За изминалата година приходите на H&M от българския пазар са били общо 697 млн. шведски крони, или около 139 млн. лв. В сравнение с предишните 12 месеца те са се увеличили с 9%, но преизчислено в левове нарастването е със 7%. Темпът е осезаемо по-слаб от отчетения за фискалната 2016 г. ръст с 25% (и в крони, и в левове).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    fcs1432069766431253 avatar :-|
    Antoaneta PETROVA Ardashes

    Направеният анализ в началото на статията не дава ясната картина. Съпоставяне на последното тримесечие на миналата година с първото на тази 2018г не е показателно за настъпващи изменения на пазара. Заключителната част доказва това.Заделяне на средства за развитие са също оборот и трябва да се отчитат като такъв. Правилно е виждането,че за да има ръст в продажбите, трябва да има нова програма за развитие, която да осигури и допълнително приходи. Промяна в структурата на оборота също е от значение, както и повишаване изискванията за качество на стоки и услуги.

  • 2
    sinergy avatar :-?
    Sinergy

    Кой купува тези парцали???

  • 3
    skyfighter avatar :-|
    skyfighter

    Също щеше да е от полза да сложат една графика с цената на акциите, която е доста надолу. Паднало е нивото на марката доста, поне в частта за мъже. Но няма страшно, това е много конкурентен сектор и постоянно се създават нови брандове.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK