Годишните приходи на компанията майка на Google за пръв път надскочиха 100 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Годишните приходи на компанията майка на Google за пръв път надскочиха 100 млрд. долара

Reuters

Годишните приходи на компанията майка на Google за пръв път надскочиха 100 млрд. долара

Въпреки това Alphabet тревожи инвеститорите с повишение на разходите

5810 прочитания

Reuters

© Reuters


По-високите разходи оставиха печалбата за четвъртото тримесечие на интернет гиганта под очакванията на анализаторите.

Компанията майка на Google регистрира приходи от над 100 мрлд. долара за 2017 г., което се случва за пръв път в 20-годишната й история. Но въпреки рекорда инвеститорите са разтревожени от големите разходи на компанията през последното тримесечие, съобщава Financial Times. Годишните постъпления са достигнали 110.9 млрд. долара и са нараснали с 23%.

Повече, но и по-малко

По-високите разходи оставиха печалбата за четвъртото тримесечие на интернет гиганта под очакванията на анализаторите. Приходите са в размер на 32.3 млрд. долара, като бележат ръст от 24% спрямо същия период на 2016 г. За периода компанията е регистрирала рекордни разходи – по-високи са били те за съдържание в Youtube и еднократен разход от 9.9 млрд. долара заради данъчната реформа в САЩ. Така брутната печалба за тримесечието достига 6.8 млрд. долара, малко под прогнозата на анализаторите за 7 млрд. долара. Като се прибавят и данъчните разходи, нетният финансов резултат е загуба от 3 млрд. долара за последното тримесечие.

Слeд пpeдcтaвянe нa oтчeтa цената на aĸциитe нa Аlрhаbеt нaмaля c 5%. Книжата по-късно възстановиха част от загубата, тъй като мениджърите на Google се опитаха да успокоят инвеститорите, че основният им бизнес - рекламиране в мобилни устройства, не се влошава и че компанията не се готви да започне нова етап на по-големи инвестиции.

По-високи разходи

Данните за четвъртото тримесечие потвърждават страховете, като разходите за придобиване на трафик - сумата, платена на компаниите, които разпространяват или пренасят рекламите на Google, се покачва с 33% и са достигнали до 24% от рекламните приходи.

Според анализатора от Bernstein Тони Саконаги Google плаща само на Apple 3 млрд. долара годишно, за да е търсачката по подразбиране в iPhone. През 2014 г. сумата е била само 1 млрд. долара. Разходите за маркетинг в холдинга са нараснали от 3.1 на 4.3 млрд. долара. Влизането на Google в хардуерния бизнес е част от причините. През четвъртото тримесечие бяха представени нови смартфони и друг хардуер.

Рут Пoрат, главен финансов директор на Google и Alphabet, заяви, че увеличаването на разходите за придобиване на трафик главно отразява непрекъснатото пренасочване към мобилни устройства и програмната реклама, а не основно влошаване на бизнеса на компанията. Въпреки това Порат добави, че новите условия, договорени с някои от партньорите на компанията, също са имали ефект, и намекна за още един голям скок в разходите за трафик през текущото тримесечие.

В същото време по-високите разходи - особено по отношение на съдържанието на услугата на компанията в YouTube и разходите за добавяне на нов капацитет на центровете за данни, доведоха до неочаквано влошаване на маржа на печалбата през четвъртото тримесечие. Директните разходи са се увеличили с 34%, което води до намаляване на брутната печалба на компанията с повече от три процентни пункта до марж от 55.9%.

Според Порат по-високите разходи за съдържание са отчасти сезонни, но отразяват "стратегическото решение за инвестиране" в YouTube, една от най-добрите перспективи за растеж на компанията.

Aplhabet също така назначи Джон Хенеси, бивш президент на Станфордския университет, за нов председател на борда на директорите на Alphabet, заменяйки Eрик Шмид.

Източник: Reuters
По-високите разходи оставиха печалбата за четвъртото тримесечие на интернет гиганта под очакванията на анализаторите.

Компанията майка на Google регистрира приходи от над 100 мрлд. долара за 2017 г., което се случва за пръв път в 20-годишната й история. Но въпреки рекорда инвеститорите са разтревожени от големите разходи на компанията през последното тримесечие, съобщава Financial Times. Годишните постъпления са достигнали 110.9 млрд. долара и са нараснали с 23%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK