Ocado се трансформира от онлайн търговец на храни в доставчик на технологии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ocado се трансформира от онлайн търговец на храни в доставчик на технологии

Център за обслужване на клиенти на компанията в Хатфийлд, близо до Лондон

Ocado се трансформира от онлайн търговец на храни в доставчик на технологии

Британската компания си е поставила за цел да продава автоматизираните си складови системи на други търговци

5018 прочитания

Център за обслужване на клиенти на компанията в Хатфийлд, близо до Лондон

© Reuters


Печалбата на Ocado през тази година може да пострада, тъй като компанията се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно, съобщава Financial Times.

Компанията съобщи, че върху резултатите й тази година влияние ще окажат разходите за развитието на логистични центрове във Великобритания, включително голямо съоръжение в Андовър, което използва стотици захранвани от батерии роботи за операциите си. Ocado също така ще намали инвестициите си за "ускоряване на развитието на платформата" и очаква брутната печалба да се "подобри значително" през финансовата 2019 г.

Резултатите

През изминалата година приходите oт ритейл бизнеса на Ocado, които са най-големият онлайн доставчик на храна в света и осигуряват продукти на британските вериги супермаркети Waitrose и WM Morrison, са се повишили с 12.4% до 1.3 млрд. паунда. Групата също за пръв път предостави отделни резултати за своето технологично подразделение, където продажбите са се увеличили с 16.2% до 118 млн. паунда. Компанията регистрира загуба преди данъчно облагане от половин милион паунда при печалба от 12 млн. паунда през 2016 г.

Общият обем на поръчките в ритейл търговията е нараснал с 14.3% до средно 263 хил. поръчки на седмица. Клиентите харчат по-малко с Ocado, а средната стойност на покупка се равнява на 107.20 паунда, което е по-ниско в сравнение с миналогодишния резултат. Според компанията това отчасти се дължи на факта, че повече клиенти поръчват хранителни стоки през своите мобилни телефони, което означава, че те пазаруват по-често и по-малко на брой стоки.

Възстановяването

В продължение на няколко години нито една голяма компания не използва технологичните услуги на Ocado. Миналият месец компанията обяви партньорство с канадската Sobeys, което повиши цената на акциите ѝ. Това се случи и след подобна сделка с френскaта Groupe Casino през ноември.

Главният изпълнителен директор на Ocado Тим Щайнер заяви: "Направихме своя технологичен бизнес за растеж и получихме важно потвърждение на бизнес модела си чрез най-новите ни партньорства с Groupe Casino и Sobeys. Гледайки в бъдещето, ние сме уверени, че ще можем да направим по-нататъшни сделки."

Печалбата на Ocado през тази година може да пострада, тъй като компанията се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно, съобщава Financial Times.

Компанията съобщи, че върху резултатите й тази година влияние ще окажат разходите за развитието на логистични центрове във Великобритания, включително голямо съоръжение в Андовър, което използва стотици захранвани от батерии роботи за операциите си. Ocado също така ще намали инвестициите си за "ускоряване на развитието на платформата" и очаква брутната печалба да се "подобри значително" през финансовата 2019 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    stoyan_hristov avatar :-|
    Stoyan Hristov

    В България имат развоен център и служителите сякаш са доволни...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK