С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 фев 2018, 13:17, 4296 прочитания

Държавата дава 31 млн. лв. на БДЖ

Сумата ще трябва да се върне до края на 2020 г. А се дава, за да се плати частично по просрочените облигации на жп дружеството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Правителството реши да даде 30.9 млн. лв. на БДЖ. Сумата не е планирана в бюджета и ще трябва да бъде върната от държавното дружество до 28 декември 2020 г. От прессъобщението на правителството не става ясно дали заемът ще бъде върнат накуп и каква е лихвата по него.

Средствата се предоставят на жп холдинга за погасяване на задължения по втория облигационен заем. Той беше сключен през 2007 г. с основната цел погасяване на стари задължения. Оставащата сума за изплащане по емисията е около 140 млн. лв., като последният падеж е бил през миналия ноември. И според изначалните условия на заема те трябваше да си получат всичко през 2017 г., и то в пълния му размер. Така сумата от 31 млн. лв. ще погаси само частично задълженията и ще останат над 100 млн. лв. за доплащане. Списък на облигационерите няма, но се знае, че основно са германски финансови институции.


Преди години обаче държавното дружество започна да изпитва затруднения при покриването на плащанията си към кредиторите и се стигна до големи просрочия. Компанията дълго време не успя да се договори с кредиторите за разсрочване на задълженията и през годините на няколко пъти отношенията между страните се изостряха.

През 2014 г. превозвачът имаше предложение да се отпише 30% от главницата по заема, която към онзи момент беше 85-86 млн. евро, и всичко да се изплати до 2020 г. Офертата логично не се хареса на кредиторите на база началните условия по заема.

В края на 2014 г. сумата по кредита бе обявена за предсрочно изискуема, а от лятото на 2015 г. банката довереник - Българската банка за развитие, започна продажбата на вагони, които са обезпечение по заема. Предлагаха се и малки имоти.



Брюксел разреши още преди повече от три години държавата да предостави държавна помощ от над 170 млн. лв., с които да се покрият дългове към кредитори. Но въпреки това сега управляващите не отпускат цялата сума.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 783 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 761 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2599 прочитания

17 яну 2020, 1699 прочитания

17 яну 2020, 1623 прочитания

17 яну 2020, 1464 прочитания

17 яну 2020, 1463 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Toyota повиши прогнозата си за печалбата през 2018 г.

Промяната е заради по-високите продажби на вътрешния пазар и най-добрия тримесечен финансов резултат от две години

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10