Toyota повиши прогнозата си за печалбата през 2018 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota повиши прогнозата си за печалбата през 2018 г.

Reuters

Toyota повиши прогнозата си за печалбата през 2018 г.

Промяната е заради по-високите продажби на вътрешния пазар и най-добрия тримесечен финансов резултат от две години

2811 прочитания

Reuters

© Reuters


Японската автомобилна компания Toyota Motor повиши очакванията си за печалбата през тази година с 10%. В основата на по-добрата прогноза са по-големите продажби на вътрешния пазар, което доведе до най-високата тримесечна оперативна печалба за производителя от две години. Допълнително положително влияние оказва и слабата йена, съобщава Reuters.

Над 20 млрд. долара печалба

Най-големият производител на автомобили в Япония и втори в света очаква оперативната печалба през тази финансова година да се повиши с 10% до 2.2 трлн. йени (20.23 млрд. долара) от 1.99 трлн. йени през предходната. Предишните очаквания бяха за 2 трлн. йени.

За третото тримесечие компанията отчете висока оперативна печалба, като за октомври тя е 673 млрд. и е по-висока с 54% спрямо година по-рано. Тя е над очакванията на анализаторите за 527.2 млрд. йени и е най-висока от последното тримесечие на 2015 г.

По-добри резултати на вътрешния пазар

Оперативната печалба на компанията се увеличава на фона на по-добрите продажби в страната и на по-слабите в най-големия й пазар - Северна Америка, където автомобилните производители предлагат големи отстъпки, опитвайки се да произвеждат и продават повече автомобили.

Японският производител е продал 2.63 млн. автомобила в света през последното тримесечие при 2.28 млн. годна по-рано. Продажбите в Япония се повишават с 3%, а тези в Северна Америка спадат от 745 хил. на 735 хил. В Европа повишението е 1.7%.

Доброто представяне на американския пазар е от важно значение за Toyota, за да си осигурява нужните инвестиции в нови технологии. Тъй като американските шофьори продължават да бъдат силно привлечени от по-големите модели като SUV автомобили и пикапи, Toyota, най-известна със седаните си Camry и Corolla, се опитва да пренасочи производството от автомобили към пикапи.

Японската автомобилна компания Toyota Motor повиши очакванията си за печалбата през тази година с 10%. В основата на по-добрата прогноза са по-големите продажби на вътрешния пазар, което доведе до най-високата тримесечна оперативна печалба за производителя от две години. Допълнително положително влияние оказва и слабата йена, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK