Над 40 хил. души и 140 компании произвеждат автомобилни компоненти в България
Основната цел е привличането на голям автогигант в страната от "Аутомотив клъстер България"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Около 85% от производителите на автомобилни компоненти в България очакват да продължат да разширяват производството си тук. Това показа последното проучване на "Аутомотив клъстер България" заедно с Colliers International и "PwC България", които представиха анализ на развитието на индустрията в страната. Изследването е сред около 140 компании, работещи в сектора. Заетите в индустрията са около 40 хил., а очакваните приходи на фирмите със заводи тук за 2017 г. надхвърлят 3.5 млрд. евро, заяви изпълнителният директор на автомобилния клъстер Любомир Станиславов. Над 90% от продукцията се изнасят за големите производители.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
10 коментара
Всичко това е много хубаво. Най-яркият лъч на надежда за родната икономика, заедно с ИТ сектора.
Е точно дадения - Visteon е в ИТ сектора ;)
"Около 85% от производителите на автомобилни компоненти в България очакват да продължат да разширяват производството си тук. Изследването е сред около 140 компании, работещи в сектора. Заетите в индустрията са около 40 хил., Според компаниите от сектора най-големите предимства на България са облекченията при бизнес в области с висока безработица, конкурентната цена на труда" .........................Да, бавно започвме да се превръщаме в China, заплатата на 98% от персонала на поточните линий е МИНИМАЛНА -510лв. работи се без прекъсване на 24ч. смени, работи се на национални празници, работи се по 10ч. /ден, Глоби за нейзпълнение на плана, еднотипна (безмислена) работа по слобяване на компоненти. т.е. Хората се третират като роботи. и т.н. Да живее продуктивния капитализъм и безсмисленият труд!!!!!!
Kапиталистите се стремят да генерират печалби, без да произвеждат нищо ценно. Индустриалната концентрация, известна още като олигопол, води до по-високи цени и по-малко икономическо производство. То може също така да увеличи неравенството и да прехвърли доходите от работниците към собствениците на дружества. Патентоването на софтуер, бизнес процеси и дизайн на продукти достигна абсурдни нива - през 1999 г…през 2012 г. Apple Inc. получи патент за идеята на правоъгълни преносими устройства със заоблени ъгли.. https://www.bloomberg.com/view/articles/2017-06-21 /the-wrong-kind-of-entrepreneurs-flourish-in-ameri ca
Радвам се, че плюенето се е прехвърлило от това, че няма работа към това каква точно работа искат хората да има.
До коментар [#3] от "pavel_p":
Финансов отчет на Вистеон Електроникс България ЕООД за 2016 година: 32,920,000 лв разходи за персонал / 620 служители средногодишно = 53,097 лв годишен разход средно на човек от персонала / 12 месеца = 4425 лв месечен разход (възнаграждения, социални разходи, социални осигуровки, доходи на персонала при пенсиониране) средно на човек от персонала
Да, ти май нечетеш че 98% от персонала е на заплата 600лв. нето на месец и другите 2% Шефове са със 60000 Евро/месец
До коментар [#7] от "pavel_p":
Къде мога да го прочета?
При счетоводителите на въпросните фирми в автомобилният бранш: 1. http://www.kostal.bg/ 2. http://www.areximengineering.bg/ 3.http://www.yazaki-bulgaria.com/ и т.н. и всички останли компании: http://automotive.bg/BG/
А ако и е трудно да се докопаш до "вътрешната" информация от счетоводителите ето и официалната статистика: "България има най-ниски средногодишни разходи за заплата в автомобилния сектор сред страните от Централна и Източна Европа- 5хил/год.. 700лв. средна заплата, която полуава работника" https://money.bg/investments/4000-dushi-sa-naeti-z a-godina-v-avtomobilnite-zavodi-v-balgariya.html
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.