С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 8 фев 2018, 14:34, 8870 прочитания

Над 40 хил. души и 140 компании произвеждат автомобилни компоненти в България

Основната цел е привличането на голям автогигант в страната от "Аутомотив клъстер България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очакваните приходи на фирмите със заводи в България за 2017 г. надхвърлят 3.5 млрд. евро.
Около 85% от производителите на автомобилни компоненти в България очакват да продължат да разширяват производството си тук. Това показа последното проучване на "Аутомотив клъстер България" заедно с Colliers International и "PwC България", които представиха анализ на развитието на индустрията в страната. Изследването е сред около 140 компании, работещи в сектора. Заетите в индустрията са около 40 хил., а очакваните приходи на фирмите със заводи тук за 2017 г. надхвърлят 3.5 млрд. евро, заяви изпълнителният директор на автомобилния клъстер Любомир Станиславов. Над 90% от продукцията се изнасят за големите производители.

От тези 85% 53% предвиждат да се разширяват в сегашните си предприятия, а останалите 32% - в нови локации, показва изследването. Около 55% от фирмите в сектора ще наемат още хора, а 70% от всички в индустрията прогнозират да имат по-високи приходи. В България работят доставчици, ниво 1, 2 и 3 (в зависимост дали продуктите им отиват директно за заводите на големите производители или за други подизпълнители), като 40% от тях развиват R&D дейност тук.


Плюсове и минуси

Изследването показва, че според компаниите от сектора най-големите предимства на България са ниските данъци, облекченията при бизнес в области с висока безработица, специализираните училища и университети, ниските имотни разходи, конкурентната цена на труда, стратегическата локация на страната, ниските цени на електричеството и валутният борд. Минусите са в областта на бюрокрацията, баланса между търсене и предлагане на трудовия пазар, инфраструктурата и правната система.

Според Станиславов именно разширяването на развойната дейност е в основата на най-големите усилия на клъстера. Заедно с президента Росен Плевнелиев, който е в борда на "Аутомотив клъстер България", двамата обявиха план за строеж на нов R&D център за разработки в автомобилната индустрия. Сградата ще се намира в "София тех парк", като по план строителството й трябва да започне през лятото на 2018 г. В момента тече изборът на изпълнител, а проектът трябва да бъде завършен до септември 2020 г. Идеята е в нея да се намират лаборатории, които да разработват и тестват технологии за автомобилната индустрия.



"В момента в България се произвеждат компоненти и решения, които ще бъдат използвани в модели на големите производители от 2020 г. натам", заяви Плевнелиев. Компанията Visteon, която има голям развоен център в София с почти 1000 софтуерни и други инженери, представи системата Mercedes-Benz User Experience. Тя ще бъде внедрена в бъдещите модели на германския гигант, а голяма част от нея е правена в софийския офис.

А автопроизводител

Основната цел е привличането на голям автомобилен производител в България, заяви Станиславов. По тази причина от клъстера са предвидили световно роудшоу през тази година, на което пред потенциални инвеститори да бъдат представени възможностите за отварянето на такъв завод в България, допълни Плевнелиев. Според него ще бъдат обиколени страни с големи производители като Германия, Англия, Южна Корея, Индия и др. "Досега чакахме някой да дойде, за да му представим възможностите тук. Искаме да сме проактивни и ние да търсим такива инвеститори", заяви президентът на България от 2012 до 2017 г.
Растежът
2012 г.2013 г.2014 г.2015 г.2016 г.2017 г.
Източник: "Аутомотив клъстер България"
компании30406080100130
служители90001200020000250003500040000

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 900 прочитания

Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите Отварянето на достъпа до банковите данни не предизвика революция във финансите

Индустрията се модернизира на ниво бизнес процеси и платформи, споделиха участниците в конференцията "Банките и бизнесът"

14 ное 2019, 1315 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10