Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 фев 2018, 13:19, 3748 прочитания

Медийните гиганти в САЩ са изправени пред избора: "Изяж или бъди изяден"

Излизането на Мърдок от Fox сигнализира нуждата на индустрията да се бори с промените

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Натискът на технологични гиганти като Amazon, Apple и Netflix и перспективата на медийния пазар големите да стават още по-големи – Disney купуват по-голямата част от 21st Century Fox, а телекомуникационният гигант AT&T се слива с Time Warner, показват задълбочаващите се проблеми на медийния и развлекателния бизнес в САЩ, пише Financial Times.

Намерението на Мърдок да напусне развлекателния бизнес поражда притеснение сред по-малките медийни компании – включително CBS и Viacom, които миналата седмица решиха да преосмислят сливането, от което и двете се оттеглиха преди повече от година.


"Ясно е, че посланието, което изпращат Disney и Fox, е въпросът за мащаба", каза Лоуел Макадам, главен изпълнителен директор на Verizon.

Новите играчи

Но не само мащабът е това, което оформя един от най-натоварените цикли на медийни сделки в историята. Разрастването на стрийминг индустрията от пионери като Netflix и Amazon намалява телевизионната аудитория и отнема рекламни приходи.



Тъй като индустрията се настройва към променящите се зрителски навици, големите дистрибутори консолидират и придобиват собственици на съдържание, оставяйки телевизионни оператори като CBS и Viacom застрашени.

"Средноголемите компании рискуват да бъдат смачкани от големите в сектора, освен ако не намерят предимството си пред тях", казват анализаторите.

Цялостна промяна на сектора

От известно време медийната индустрия е в процес на основни промени. Комуникационната компания AT&T заяви амбициите си да се разшири, закупувайки сателитния оператор DirecTV за 48.5 млрд. долара. Две години по-късно телекомът се договори да купи Time Warner за 85.4 млрд. долара. Американските регулатори поискаха от съда да блокира сделката, като делото е насрочено за март.

Други по-малки играчи също предприеха подобни ходове - Discovery Communications купи Scripps Networks Interactive за 14.6 млрд. долара, а филмовото студио Lionsgate придоби кабелния канал Starz за 4.4 млрд. долара.
Redstone, която държи контролния дял в CBS и Viacom, призова двете компании да обмислят сливане, за да "реагират по-агресивно и ефективно на предизвикателствата на медийния пазар". Съобщението от миналата седмица, че двете компании отново обмислят да се слеят, се отрази неблагоприятно на акциите им – тези на CBS паднаха с 6%, а на Viacom – с 3%.

Медийните анализатори твърдят, че всички бъдещи сделки ще зависят от одобрението от регулаторните органи за придобиване на Time Warner oт AT&T.

"Ние вярваме, че резултатът от сделката ще послужи като индикатор за останалата част от бранша и би могъл да стимулира и ускори допълнителни сделки, ако бъде одобрен от съда", пишат анализатори от UBS.

Ако сделката с AT&T се разпадне, Verizon, която досега се е съсредоточила върху придобиването на по-малки дигитални медийни активи като Yahoo и AOL, може отново да опита да придобие Time Warner, твърдят консултанти.

Но въпреки че медийните компании и телекомите се коалират, те не могат да игнорират "слона в стаята". Amazon и Netflix харчат много, за да произвеждат повече съдържание и да крадат зрители от традиционната телевизия. А Google и Аpple разполагат с финансовите ресурси и технологичните възможности, за да "смажат" дори и най-големите медийни гиганти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 2095 прочитания

БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв. 1 БДЖ търси да наеме 10 локомотива за 3 години за 25.6 млн. лв.

Компанията хронично изпитва недостиг на подвижен състав, като при предишната поръчка успя да наеме само един

6 апр 2020, 1540 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Спарки Елтос" увеличава приходите си и свива загубата наполовина

Русенският завод на групата обаче влошава резултатите си през 2017 г.

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10