Медийните гиганти в САЩ са изправени пред избора: "Изяж или бъди изяден"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Медийните гиганти в САЩ са изправени пред избора: "Изяж или бъди изяден"

Американските регулатори поискаха от съда да блокира сделката между AT&T и Time Warner, като делото е насрочено за март.

Медийните гиганти в САЩ са изправени пред избора: "Изяж или бъди изяден"

Излизането на Мърдок от Fox сигнализира нуждата на индустрията да се бори с промените

3901 прочитания

Американските регулатори поискаха от съда да блокира сделката между AT&T и Time Warner, като делото е насрочено за март.

© Reuters


Натискът на технологични гиганти като Amazon, Apple и Netflix и перспективата на медийния пазар големите да стават още по-големи – Disney купуват по-голямата част от 21st Century Fox, а телекомуникационният гигант AT&T се слива с Time Warner, показват задълбочаващите се проблеми на медийния и развлекателния бизнес в САЩ, пише Financial Times.

Намерението на Мърдок да напусне развлекателния бизнес поражда притеснение сред по-малките медийни компании – включително CBS и Viacom, които миналата седмица решиха да преосмислят сливането, от което и двете се оттеглиха преди повече от година.

"Ясно е, че посланието, което изпращат Disney и Fox, е въпросът за мащаба", каза Лоуел Макадам, главен изпълнителен директор на Verizon.

Новите играчи

Но не само мащабът е това, което оформя един от най-натоварените цикли на медийни сделки в историята. Разрастването на стрийминг индустрията от пионери като Netflix и Amazon намалява телевизионната аудитория и отнема рекламни приходи.

Тъй като индустрията се настройва към променящите се зрителски навици, големите дистрибутори консолидират и придобиват собственици на съдържание, оставяйки телевизионни оператори като CBS и Viacom застрашени.

"Средноголемите компании рискуват да бъдат смачкани от големите в сектора, освен ако не намерят предимството си пред тях", казват анализаторите.

Цялостна промяна на сектора

От известно време медийната индустрия е в процес на основни промени. Комуникационната компания AT&T заяви амбициите си да се разшири, закупувайки сателитния оператор DirecTV за 48.5 млрд. долара. Две години по-късно телекомът се договори да купи Time Warner за 85.4 млрд. долара. Американските регулатори поискаха от съда да блокира сделката, като делото е насрочено за март.

Други по-малки играчи също предприеха подобни ходове - Discovery Communications купи Scripps Networks Interactive за 14.6 млрд. долара, а филмовото студио Lionsgate придоби кабелния канал Starz за 4.4 млрд. долара.

Redstone, която държи контролния дял в CBS и Viacom, призова двете компании да обмислят сливане, за да "реагират по-агресивно и ефективно на предизвикателствата на медийния пазар". Съобщението от миналата седмица, че двете компании отново обмислят да се слеят, се отрази неблагоприятно на акциите им – тези на CBS паднаха с 6%, а на Viacom – с 3%.

Медийните анализатори твърдят, че всички бъдещи сделки ще зависят от одобрението от регулаторните органи за придобиване на Time Warner oт AT&T.

"Ние вярваме, че резултатът от сделката ще послужи като индикатор за останалата част от бранша и би могъл да стимулира и ускори допълнителни сделки, ако бъде одобрен от съда", пишат анализатори от UBS.

Ако сделката с AT&T се разпадне, Verizon, която досега се е съсредоточила върху придобиването на по-малки дигитални медийни активи като Yahoo и AOL, може отново да опита да придобие Time Warner, твърдят консултанти.

Но въпреки че медийните компании и телекомите се коалират, те не могат да игнорират "слона в стаята". Amazon и Netflix харчат много, за да произвеждат повече съдържание и да крадат зрители от традиционната телевизия. А Google и Аpple разполагат с финансовите ресурси и технологичните възможности, за да "смажат" дори и най-големите медийни гиганти.

Натискът на технологични гиганти като Amazon, Apple и Netflix и перспективата на медийния пазар големите да стават още по-големи – Disney купуват по-голямата част от 21st Century Fox, а телекомуникационният гигант AT&T се слива с Time Warner, показват задълбочаващите се проблеми на медийния и развлекателния бизнес в САЩ, пише Financial Times.

Намерението на Мърдок да напусне развлекателния бизнес поражда притеснение сред по-малките медийни компании – включително CBS и Viacom, които миналата седмица решиха да преосмислят сливането, от което и двете се оттеглиха преди повече от година.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK