С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2018, 15:01, 4988 прочитания

Amazon се готви да влезе и в куриерския бизнес

Компанията ще се конкурира директно с FedEx и UPS при доставката на пратки за търговците

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският технологичен гигант Amazon ще предлага нова услуга за доставки. Shipping with Amazon (SWA) се очаква да започне да стартира в Лос Анджелис, обслужвайки независимите търговци, които продават директно през собствените си сайтове. Предвижда се бизнесът да се разшири и в други американски градове до края на годината, съобщава The Wallstreet Journal.

Конкуренцията


Amazon има амбициите да се конкурира с FedEx и UPS, но онлайн гигантът е далеч от достигането на мащаба на американските спедиторски гиганти. Американската компания ще се изправи пред трудности, за да успее да изгради необходимата инфраструктура и персонал за надеждна мрежа за доставки.

Според анализатори този бизнес ще изисква десетки милиарди долари инвестиции. Освен това ще са необходими камиони, самолети и изграждането на центрове за сортиране, които да обработват милионите доставки дневно. Компанията на Джеф Безос е наела 40 самолета и разполага с около 300 склада в САЩ. FedEx разполага с около 650 самолета, 400 хил. служители и 4800 оперативни центъра и обработва около 12 млн. пратки дневно. United Parcel Service оперира в над 200 държави, притежава над 500 самолета и обработва повече от 20 млн. пратки дневно.

Amazon е обработила около 1.2 млрд. пратки миналата година в страната според MWPVL International. Повечето от тях обаче са били доставени чрез пощенската служба на САЩ, UPS и FedEx.



"Бизнесът е толкова голям, че ще се шокирам, ако FedEx или UPS се страхуват от новосъздадените операции на Аmazon", каза Пол Томпсън, представител на логистичната компания Hickory.

Amazon обяви, че планира да подбие цените на конкурентите си FedEx и United Parcel Service (UPS).
"Бизнесът е толкова голям, че ще се шокирам, ако FedEx или UPS се страхуват от новосъздадените операции на Аmazon."
Пол Томпсън от логистичната компания Hickory

Анализаторите са скептични

Анализаторите са скептични относно способността на Amazon да влезе успешно в куриерския бизнес. Компанията няма капацитет или оборудване да се справя с допълнителни доставки в толкова голям мащаб и не е ясно дали е готова да инвестира достатъчно, за да постигне такъв.

Говорител на UPS заяви, че компанията продължава да поддържа Amazon и други клиенти и не коментира бизнес стратегии и решенията на клиентите си относно използването на услугите им. През декември директорите на FedEx също бяха питани какво ще се случи, ако Amazon започне куриерски бизнес, но тогава отговориха, че те не коментират хипотетични ситуации. От компанията добавиха, че Amazon е дългогодишен клиент, но нито един клиент не представлява повече от 3% от приходите й.

Новите операции на Amazon отразяват нарастващите амбиции на компанията в широк кръг от бизнеси извън онлайн търговията. Компанията има доминиращ дял в облачните услуги, холивудско студио, бизнес с търговия на храни и други.

След обявяването на новината късно в петък акциите на UPS паднаха с 2.6% до 106.39 долара, а тези на FedEx - с 1.7% до 235.32 долара.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 2 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 445 прочитания

Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус Глобалните авиокомпании може да загубят почти 30 млрд. долара тази година заради коронавирус

Голяма част от загубите през 2020г. ще бъдат понесени от китайските превозвачи

24 фев 2020, 449 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Виена тества блокчейн базирани енергийни услуги

Разработката е на компанията Wien Energie

Още от Капитал
Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10