Amazon се готви да влезе и в куриерския бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon се готви да влезе и в куриерския бизнес

Новите операции на Amazon отразяват нарастващите амбиции на компанията в широк кръг от бизнеси извън онлайн търговията на дребно

Amazon се готви да влезе и в куриерския бизнес

Компанията ще се конкурира директно с FedEx и UPS при доставката на пратки за търговците

5370 прочитания

Новите операции на Amazon отразяват нарастващите амбиции на компанията в широк кръг от бизнеси извън онлайн търговията на дребно

© Reuters


Американският технологичен гигант Amazon ще предлага нова услуга за доставки. Shipping with Amazon (SWA) се очаква да започне да стартира в Лос Анджелис, обслужвайки независимите търговци, които продават директно през собствените си сайтове. Предвижда се бизнесът да се разшири и в други американски градове до края на годината, съобщава The Wallstreet Journal.

Конкуренцията

Amazon има амбициите да се конкурира с FedEx и UPS, но онлайн гигантът е далеч от достигането на мащаба на американските спедиторски гиганти. Американската компания ще се изправи пред трудности, за да успее да изгради необходимата инфраструктура и персонал за надеждна мрежа за доставки.

Според анализатори този бизнес ще изисква десетки милиарди долари инвестиции. Освен това ще са необходими камиони, самолети и изграждането на центрове за сортиране, които да обработват милионите доставки дневно. Компанията на Джеф Безос е наела 40 самолета и разполага с около 300 склада в САЩ. FedEx разполага с около 650 самолета, 400 хил. служители и 4800 оперативни центъра и обработва около 12 млн. пратки дневно. United Parcel Service оперира в над 200 държави, притежава над 500 самолета и обработва повече от 20 млн. пратки дневно.

Amazon е обработила около 1.2 млрд. пратки миналата година в страната според MWPVL International. Повечето от тях обаче са били доставени чрез пощенската служба на САЩ, UPS и FedEx.

"Бизнесът е толкова голям, че ще се шокирам, ако FedEx или UPS се страхуват от новосъздадените операции на Аmazon", каза Пол Томпсън, представител на логистичната компания Hickory.

Amazon обяви, че планира да подбие цените на конкурентите си FedEx и United Parcel Service (UPS).

"Бизнесът е толкова голям, че ще се шокирам, ако FedEx или UPS се страхуват от новосъздадените операции на Аmazon."

Пол Томпсън от логистичната компания Hickory

Анализаторите са скептични

Анализаторите са скептични относно способността на Amazon да влезе успешно в куриерския бизнес. Компанията няма капацитет или оборудване да се справя с допълнителни доставки в толкова голям мащаб и не е ясно дали е готова да инвестира достатъчно, за да постигне такъв.

Говорител на UPS заяви, че компанията продължава да поддържа Amazon и други клиенти и не коментира бизнес стратегии и решенията на клиентите си относно използването на услугите им. През декември директорите на FedEx също бяха питани какво ще се случи, ако Amazon започне куриерски бизнес, но тогава отговориха, че те не коментират хипотетични ситуации. От компанията добавиха, че Amazon е дългогодишен клиент, но нито един клиент не представлява повече от 3% от приходите й.

Новите операции на Amazon отразяват нарастващите амбиции на компанията в широк кръг от бизнеси извън онлайн търговията. Компанията има доминиращ дял в облачните услуги, холивудско студио, бизнес с търговия на храни и други.

След обявяването на новината късно в петък акциите на UPS паднаха с 2.6% до 106.39 долара, а тези на FedEx - с 1.7% до 235.32 долара.

Американският технологичен гигант Amazon ще предлага нова услуга за доставки. Shipping with Amazon (SWA) се очаква да започне да стартира в Лос Анджелис, обслужвайки независимите търговци, които продават директно през собствените си сайтове. Предвижда се бизнесът да се разшири и в други американски градове до края на годината, съобщава The Wallstreet Journal.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK