Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 фев 2018, 13:27, 9357 прочитания

Tesco подготвя нова верига с отстъпки, за да се конкурира с Aldi и Lidl

Британският ритейлър опитва да намали влиянието на германските си конкуренти на Острова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата търговска верига във Великобритания Tesco е в процес на разработване на отделна верига магазини с отстъпки в опит да се пребори със сериозната конкуренция от страна на германските Aldi и Lidl. Това съобщава Reuters, позовавайки се на информация от Sunday Times. Според запознати Tesco ще се фокусира върху модел, който да предлага по-изгодна крайна цена за потребителите с цел ограничаване ръста на чуждестранните си конкуренти.

Данните на компанията за проучвания Kantar Worldpanel сочат, че само за последните 12 седмици четирите най-големи вериги супермаркети на Острова са намалили пазарния си дял за сметка на германските компании. Към момента от Tesco все още няма официално изявление по случая, допълват от агенцията.


За Tesco последните години се оказаха, меко казано, тежки, като след счетоводния скандал от 2014 г. компанията трябва да се бори с намаляващи приходи от продажби и прави опити да възстанови репутацията си. В допълнение към вече съществуващите проблеми изминалите месеци добавиха и нови в лицето на все по-голямата конкуренция от чуждите вериги на местния пазар и отказа на Комисията за защита на конкуренцията компанията да придобие дистрибутора Booker.

Германското влияние

Успехът на Aldi и Lidl е видим и тази тенденция е повече от обезпокояваща за местните търговци, които продължават да губят позиции. Възползващи се от промяната в потребителското поведение и покупателните навици, германските представители следват политика на повсеместно и постоянно разширение, като започнаха и ценова война с четирите най-големи британски вериги - Tesco, Sainsbury’s, Asda и Morrisons, известни още като Big Four (бел.ред. - Голямата четворка). По данни на Management Today от 2013 г. до днес общият пазарен дял на Aldi и Lidl във Великобритания е нараснал с почти 80%.



Едно от най-важните решения на Aldi и Lidl е да предлагат по-малък избор от продукти на по-изгодна цена. В днешно време мисленето на потребителите се ръководи от максимата "удобство пред обхват", що се отнася до предлаганите стоки, а етикетът "евтино" пък винаги е привличал повече хора.
Друга част от уравнението включва адекватното разчитане на промяната в покупателните навици на хората, като те увеличават пазаруването онлайн и се насочват към малки, локални магазини. Точно поради тази причина Aldi и Lidl не инвестират в големи помещения, а по-компактните магазини им спестяват разноски от поддръжка и правят работата по-ефикасна. Не на последно място се нарежда и всестранната им експанзия по отношение на създаването на нови локации и завземане на всички ниши, които останалите търговци освобождават. За сравнение - през 2014 г. Aldi обяви план за увеличаване броя на магазините си от 450 на 1000 до 2022 г., а Lidl от своя страна тогава заяви, че ще инвестира 1.5 млрд. паунда за три години за откриване на 40-50 магазина годишно.

Случаят Tesco

Към момента политиката на Tesco се свежда до това да затвърди позицията си на националния пазар във Великобритания, където засега държи дял от 28%. След серията проблеми и несполуки, а сега срещайки и една нова опасност за бъдещето си, компанията се стреми да преосмисли курса си и да се върне отново към предишните нива на успех. За сравнение - още в първата година от управлението си изпълнителният директор Дейв Люис положи усилия да възстанови името на компанията, като тогава фокусът се насочи по направлението обслужване на клиенти. Крайната цел беше клиентите да се чувстват доволни, че са получили най-доброто за парите си, като се провеждаха мащабни рекламни кампании.

Люис също така полага усилия да разреши проблемите със спадащите продажби и големите, но полупразни магазини. Той свали цените и намали разходите, като затвори физически магазини и премахна нерентабилни щандове с продукти. Редуциране на броя на предлаганите стоки също беше на дневния ред, като според изданието Supply Management през 2015 г. Люис обещава да съкрати продаваните видове артикули с 30 хил.

Миналата година компанията направи различна стратегическа стъпка – опита се да купи дистрибутора Booker и така да влезе в нишата доставки по домовете. Мотивът за това решение е фактът, че потребителите харчат за покупки толкова, колкото и за готова храна от ресторанти, посочва Supply Management въз основа на правителствени статистически данни. Въпреки това обаче желанието за експанзия на компанията не беше одобрено от регулаторите и през новата година ръководството на Tesco ще пробва пореден ход.

Според The Sun ритейлърът продължава с постепенното премахване на работни места, като се очаква 1700 позиции да бъдат заличени с цел "опростяване" на операциите. Тази тенденция е повсеместна в сектора, като и останалите големи играчи в бранша предприемат подобни съкращения.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа Цената на борсовия ток в България е най-ниска в цяла Европа

Днес тарифата е почти 12 евро/мВтч, а вчера беше три пъти по-ниска

5 апр 2020, 872 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 848 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбата на ЧЕЗ на "Инерком" ще се решава в края на февруари

Надзорният съвет на чешкото дружество иска допълнителни проучвания на процедурата и финансирането на покупката

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10