С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 фев 2018, 12:23, 7092 прочитания

H&M се изправя срещу новата онлайн реалност

Потребителите на компанията намаляват заради появата на онлайн играчи в ритейл сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвеститорите са недоволни от политиката на мениджмънта.
Шведската верига H&M увеличава приходите и магазините си през последните години, но не успява да подобрява нивата на печалбата. Оперативната печалба на групата е спаднала с около 50% от 2007 г. насам. Компанията е изправена пред редица предизвикателства, като основната опасност за нея е да бъде изместена от онлайн ритейл играчи в Европа като германския конкурент Zalando или от английската група Asos, която предлага дрехи, разнообразни аксесоари и продукти за красота с безплатна доставка.

Влияние оказват и някои от преките конкуренти на H&M, които oтнемат пазарен дял. Сред тях са ирландската търговска верига Primark и контролираната от най-големия оператор на магазини за дрехи Idintex - веригата за облекла и аксесоари Zara. Продуктите на Primark са на по-ниски цени, което допринася за избора на потребителите, пише Financial Times.


Недоволство сред инвеститорите

H&M, която развива бизнес и в България, представи новата си стратегия в края на януари. Тя предвижда затварянето на 170 магазина в различни държави. Освен това мениджмънтът на групата обяви, че се отказва от поставената цел за ръст на продажби през 2018 г. заради намаляващия брой клиенти. Впоследствие инвеститорите изразиха недоволството си към решението и акциите на компанията спаднаха с 11% до най-ниското ниво от 10 години.

Изпълнителният директор на H&M Карл-Йохан Персон коментира, че са допуснати грешки от ръководството и определи миналата година като разочароваща за компанията. Вече голяма част от инвеститорите започват да се съмняват в управлението на Персон и го критикуват открито. От своя страна той отхвърля обвиненията с мотива, че е силно мотивиран и среща широко одобрение от управителния съвет. Три четвърти от представители на борда са под контрола на бащата на Персон.



Исканията

Според Йоким Олсон, председател на Асоциацията на шведските акционери, това е последният шанс на H&M да спечели отново доверието на акционерите. Те настояват да се изясни и ситуацията около дигитализацията на H&M. Според тях ръководството на компанията умишлено прикрива резултатите от онлайн бизнеса. Олсон е категоричен, че е необходимо да се представят подробности относно дигитализацията и конкретна стратегия с потенциалните рискове.

Ситуацията

Годишните продажби на H&M през 2017 г. са се повишили с 3%. Поради това компанията се е отказала от амбициите си те да нараснат с между 10 и 15% през 2018 г., смятат анализатори.

Шведската група планира да отвори 390 магазина тази година. На практика броят на магазините ще нарасне с 220, тъй като 170 преустановяват своята дейност. Това е най-ниският брой от 2010 г. Магазини ще бъдат открити в страни, в които виждат потенциал за растеж, обясниха от шведската верига. За сравнение, през 2017 г. шведската компания затвори 91 магазина и отвори 491.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петролът падна с над 3% заради китайския вирус Петролът падна с над 3% заради китайския вирус

Опасенията за по-слабо търсене на суровината доведоха до понижение на цената на брента под 60 долара за барел

27 яну 2020, 644 прочитания

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 1136 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мобилтел" отчете втора поредна година на растеж на приходите

Операторът има по-голям оборот от продажба на устройства и фиксирани услуги

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10