С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 фев 2018, 12:23, 5067 прочитания

H&M се изправя срещу новата онлайн реалност

Потребителите на компанията намаляват заради появата на онлайн играчи в ритейл сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвеститорите са недоволни от политиката на мениджмънта.

Още по темата

H&M с ниска печалба и през второто тримесечие

Компанията предлага на ниски цени запасите си от дрехи, които не успя да продаде заради климатичните промени

19 юни 2018

Zara ще използва нови технологии, за да конкурира успешно онлайн търговци

Собственикът на Zara - Inditex, се стреми да доминира в променящата се ритейл индустрия

18 юни 2018

H&M в България е събрала 578 тона ненужни дрехи през 2017 г.

Инициативата е част от усилията на веригата да намали негативния отпечатък върху околната среда и да затвори производствения цикъл

19 апр 2018

H&M с най-ниска тримесечна печалба от 16 години

Приходите на шведската верига в България са нараснали с 8% през тримесечието

27 мар 2018

Продажбите на H&M в България растат до 139 млн. лв. през 2017 г.

Приходите от местния пазар продължават да се увеличават, но темповете се забавят осезаемо

3 фев 2018

H&M и Zara под натиска на онлайн търговията

Дигитализацията на търговията на дребно е засегнала бизнеса и на двете вериги

19 дек 2017

Собственикът на Zara отчете 12% ръст на продажбите си за полугодието

За периода февруари - юли печалбата на испанската група Inditex се повишава с 9%

25 сеп 2017

H&M отваря нов бранд магазини в опит да се справи с конкуренцията

Финансовите резултати на веригата през първото тримесечие са под очакванията на мениджмънта

31 мар 2017
Шведската верига H&M увеличава приходите и магазините си през последните години, но не успява да подобрява нивата на печалбата. Оперативната печалба на групата е спаднала с около 50% от 2007 г. насам. Компанията е изправена пред редица предизвикателства, като основната опасност за нея е да бъде изместена от онлайн ритейл играчи в Европа като германския конкурент Zalando или от английската група Asos, която предлага дрехи, разнообразни аксесоари и продукти за красота с безплатна доставка.

Влияние оказват и някои от преките конкуренти на H&M, които oтнемат пазарен дял. Сред тях са ирландската търговска верига Primark и контролираната от най-големия оператор на магазини за дрехи Idintex - веригата за облекла и аксесоари Zara. Продуктите на Primark са на по-ниски цени, което допринася за избора на потребителите, пише Financial Times.

Недоволство сред инвеститорите

H&M, която развива бизнес и в България, представи новата си стратегия в края на януари. Тя предвижда затварянето на 170 магазина в различни държави. Освен това мениджмънтът на групата обяви, че се отказва от поставената цел за ръст на продажби през 2018 г. заради намаляващия брой клиенти. Впоследствие инвеститорите изразиха недоволството си към решението и акциите на компанията спаднаха с 11% до най-ниското ниво от 10 години.

Изпълнителният директор на H&M Карл-Йохан Персон коментира, че са допуснати грешки от ръководството и определи миналата година като разочароваща за компанията. Вече голяма част от инвеститорите започват да се съмняват в управлението на Персон и го критикуват открито. От своя страна той отхвърля обвиненията с мотива, че е силно мотивиран и среща широко одобрение от управителния съвет. Три четвърти от представители на борда са под контрола на бащата на Персон.



Исканията

Според Йоким Олсон, председател на Асоциацията на шведските акционери, това е последният шанс на H&M да спечели отново доверието на акционерите. Те настояват да се изясни и ситуацията около дигитализацията на H&M. Според тях ръководството на компанията умишлено прикрива резултатите от онлайн бизнеса. Олсон е категоричен, че е необходимо да се представят подробности относно дигитализацията и конкретна стратегия с потенциалните рискове.

Ситуацията

Годишните продажби на H&M през 2017 г. са се повишили с 3%. Поради това компанията се е отказала от амбициите си те да нараснат с между 10 и 15% през 2018 г., смятат анализатори.

Шведската група планира да отвори 390 магазина тази година. На практика броят на магазините ще нарасне с 220, тъй като 170 преустановяват своята дейност. Това е най-ниският брой от 2010 г. Магазини ще бъдат открити в страни, в които виждат потенциал за растеж, обясниха от шведската верига. За сравнение, през 2017 г. шведската компания затвори 91 магазина и отвори 491.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Индустриален парк Шумен" се разширява с нова зона "Индустриален парк Шумен" се разширява с нова зона

Компанията ще инвестира 6 млн. лв. в проекта, който ще е готов догодина

21 авг 2018, 1353 прочитания

Най-големите софтуерни компании: Островът на оптимизма Най-големите софтуерни компании: Островът на оптимизма

Технологичният сектор в България продължава да расте, като огромната част от дружествата имат двуцифрен скок в приходите

21 авг 2018, 2798 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Отключете лидера в себе си

Няколко съвета за професионално развитие от Next Genеration финалиста Марин Трошанов

Стажове, стипендии, конкурси (30 юли – 5 август)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

В България кадърните и търсещи хора получават по-големи шансове и по-бързо, отколкото в развитите страни

Момчил Ковачев, заместник-директор по информационните въпроси в Inter Cars SA и част от Топ 3 финалистите в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation, пред "Кариери"

Стажове, стипендии, конкурси (23 - 29 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT сектора, търговията, човешките ресурси

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Мобилтел" отчете втора поредна година на растеж на приходите

Операторът има по-голям оборот от продажба на устройства и фиксирани услуги

Истинските правила за движение по българските пътища

Официалните закони в България по-често не важат, вместо тях има неформални, но строги правила

Растеж по инерция

Българската икономика забавя темпа си до 3.4%, а в данните за тримесечието светнаха сигнални лампички

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Лято в Пулия

Дългата сиеста е закон, часовниците не пазят реалното време, а духът на общността е заложен в миналото

20 въпроса: Ирена Иванова (Рене Карабаш)

Възможно е да я познавате в различни превъплъщения и под различни имена

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Държавата търси нов мениджър на мецанин фонд от 38 млн. евро, индустриалната зана в Шумен расте, кои са най-големите компании за софтуер

Емисия

DAILY @7AM // 22.08.2018 Прочетете