Uber отчете по-ниска загуба и растеж на приходите

Финансовите резултати ще улеснят листването на компанията

Поради особения си бизнес и счетоводен модел приходите, отчетени от Uber, всъщност представляват общата сума на заявките през платформата на компанията, а оперативната й печалба реално са приходите за самата компания. За улеснение обаче са използвани показатели като приходи и оперативна печалба.

Uber стабилизира финансовите си резултати през четвъртото тримесечие на 2017 г., като отчете по-ниска загуба и растеж на приходите, съобщи Financial Times.

Добри сигнали

Нетната загуба на компанията се е свила до 741 млн. долара благодарение на по-малките данъчни и административни разходи. За сравнение - през третото тримесечие на годината тя е била 1.02 млрд. долара. Наред с това приходите и оперативната печалба на компанията са нараснали с 61% на годишна база, до съответно 11.1 млрд. долара и 2.2 млрд. долара - две рекордни нива за компанията.

Така годишният оборот на Uber достига 37 млрд. долара, а оперативната печалба - 7.5 млрд. долара.

Под ръководството на Косровшахи

Стабилните резултати за последните три месеци на годината ще улеснят плановете на новия изпълнителен директор Дара Косровшахи да листне компанията на борсата през 2019 г. През последните шест месеца той се бореше да укрепи компанията, която се забърка в няколко скандала. Най-сериозният от тях беше хакерска атака, след която от Uber платиха откуп за личните данни на потребителите и служителите си.

Изпълнителният директор инициира продажбата на лизинговия бизнес на компанията и назначи оперативен директор, чиято единствена цел беше да намали разходите на компанията и да стандартизира моделите между 80-те страни, в които Uber оперира. Тази стратегия очевидно дава резултат, след като за последното тримесечие оперативните разходи на компанията са се свили до 88% от приходите, докато през третото тримесечие на 2017 г. те са били 100%.

Положителна изглежда и тенденцията нетната загуба на компанията да намалява въпреки ръста на т.нар. стимулни плащания, които включват маркетингови мерки като промоции и отстъпки, както и бонуси за шофьорите. За последното тримесечие делът им е нараснал до 8.8% от общите приходи на компанията в сравнение с 8.6% за периода от юли до септември.

Като непублична компания Uber не е длъжна да публикува финансовите си резултати. Платформата обаче реши официално да ги обявява, след като в няколко поредни години изтича информация за тях. Наред с това общественият достъп до финансовите резултати, особено ако има подобрение под ръководството на Косровшахи, би повлияло положително на оценката на инвеститорите при бъдещо листване на борсата.