С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 14 фев 2018, 15:49, 4891 прочитания

"Мобилтел" отчете втора поредна година на растеж на приходите

Операторът има по-голям оборот от продажба на устройства и фиксирани услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Изминалата година е донесла на "Мобилтел" повишение на оборота и печалбата, но по-малко мобилни абонати. Това показва отчетът на компанията майка Telekom Austria за четвъртото тримесечие и цялата 2017 г.

Със съдържание към успех


Операторът отчита втора поредна година на растеж на оборота си, след като приходите за 2017 г. бележат увеличение от 4.7% до 431.2 млн. евро (843.3 млн. лв.). Скокът за последните три месеца е с 3.1% до 112.1 млн. евро. Повишението идва не толкова от мобилните услуги, колкото от фиксираните и от продажбата на устройства. Последните са нараснали с 22.6% за цялата година до 59.4 млн. евро поради засиления интерес към смартфони и таблети. В същото време фиксираният сегмент расте със 7.6% до 93.8 млн. евро през 2017 г. Според оператора причина за доброто представяне е предоставянето на съдържание като собствените спортни канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2. Приходите от мобилни услуги са спаднали с 1.8% до 267 млн. евро за годината.

Повишава се и печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която е нараснала с 3.6% през 2017 г. до 130.1 млн. евро, или 30.2% от общите приходи. Средният приход от абонат (ARPU) остава непроменен на ниво от 5.5 евро (10.75 лв.). Покачва се средният приход от фиксирана линия (ARPL) - с 5.9% до 11.4 евро.

Спад в мобилните абонати



Клиентите на мобилни услуги намаляват с 3.2% до 3.977 млн. Според Telekom Austria основната причина е промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. Спад има и в общия брой на клиентите на фиксирани услуги - с 1.4% до 1.005 млн. Той се дължи основно на по-малкото абонати на фиксирани гласови линии. За сметка на тях клиентите на телевизия и домашен интернет нарастват спрямо 2016 г.

От Telekom Austria уточняват, че българският пазар остава изключително конкурентен, особено в бизнес сегмента. "В мобилния бизнес по-високите роуминг приходи от посетители в България не успяха да компенсират спада в корпоративния оборот, както и в приходите от роуминг на абонатите ни", заявиха от групата.

"Мобилтел" е вторият български телеком, който обявява резултатите си. В края на януари това стори и "Теленор", който отчете спад на приходите си за последното тримесечие на 2017 г., но растеж за цялата година от 1.5% до 675 млн. лв. EBITDA за 12-месечния период е намаляла с 1.6% до 247 млн. лв., или 36.6% от общия оборот. "Теленор" е операторът с най-висок среден приход от абонат (ARPU) в България - 14 лв. за последното тримесечие и 13.6 лв. за цялата година. Той има и най-високите приходи от мобилен бизнес, тъй като предлага основно такива и няма фиксирани услуги. "Мобилтел" пък е лидер по мобилни абонати. Третият голям оператор - БТК, ще обяви резултатите си на 21 март.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Тенденции при онлайн пазаруването и нови бизнес модели в ерата на онлайн търговията
  • Иновативни услуги и ритейл стратегии
  • Бъдещето на физическите магазини и кои са най-добрите магазини в Европа
  • Как компаниите да предоставят най-доброто дигитално и физическо преживяване на своите клиенти
  • Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
  • Нови форми на електронни разплащания
  • Иновации в логистиката при електронната търговия
  • Нарастващата значимост на маркетплейс платформите и какво следва за тях

Към регистрацията

Прочетете и това

Глобалният лидер при обявите Глобалният лидер при обявите

Интернет гигантът Naspers купи руската платформа за обяви Avito в сделка за 1.16 млрд. долара, с която ще засили онлайн трансформацията си

22 фев 2019, 551 прочитания

Как Brexit направи британската Tick42 българска компания Как Brexit направи британската Tick42 българска компания

Софтуерният разработчик ще премести шапката на групата в страната и ще увеличи значително екипа си

22 фев 2019, 929 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Глобалните производители на потребителски стоки намаляват цените

Спадащата лоялност към брандовете създава сериозни проблеми на производителите

Седмият завод на Teklas в България

Турската компания ще изгради ново предприятие за авточасти във Враца с инвестиция за 30 млн. лв.

Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата

Собственикът на веригата магазини за играчки и детски стоки пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Защо Домусчиев купува "Нова"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.02.2019 Прочетете