Големите производители на потребителски стоки, сред които P&G, Kimberly Clark и Mondelez International, намаляват цените на продуктите си в ключови сегменти в опит да запазят базата си от потребители в условията на голямата конкуренция в бранша.
Едва седмица след като инвеститорът активист Нелсън Пелц придоби дял на стойност 3.5 млрд. долара в американския производител на потребителски стоки Procter & Gamble (P&G), компанията поема по опасния път на ниските маржове на печалба с цел да запази клиентската си база. От P&G за първи път обявиха, че планират да намалят цените на емблематичните си ножчета за бръснене Gillette с до 20%, което от Barclays определиха като отчаян опит за запазването на пазарен дял, съобщава Financial Times.
Труден пазар
Апелът на Пелц към Procter & Gamble подчертава един сериозен проблем за производителите на потребитетелски стоки. През последното тримесечие на 2017 г. средната цена на продуктите, продавани от P&G, спря възходящото си движение и за първи път от 2011 г. отчете спад, който беше най-осезаем в сегмента с ножчета за бръснене и носни кърпички. P&G обаче не е единственият потребител, който сваля цените под натиска на конкуренцията.
Конкурентът на P&G - Kimberly Clark, която произвежда различни хигиенни материали и консумативи, обяви, че планира да съкрати над 5000 служители поради спад в цените на ключови за компанията продукти. В подобна ситуация се намира и Mondelez International. Компанията, произвеждаща бисквитите Oreo и крекерите Ritz, отчита средногодишен ръст на цените на стоките си от 1.5%, благодарение на азиатските и южноамериканските пазари, но съобщава за спад на вече утвърдените си пазари в Северна Америка и Европа.
По-ниски цени
А причината е, че лоялността на потребителите към марката е пострадала сериозно. Оборудвани с инструментите за незабавно сравнение на цените онлайн и бомбардирани с повече възможности, купувачите все по-често избират по-евтините продукти - особено в категории като перилни препарати и шампоани. За да спрат намаляването на пазарния си дял, известните производители се оказват принудени да приемат по-ниски цени.
Макар това да са добри новини за потребителите, свирепата конкуренция в сферата на потребителските стоки е свила печалбите на водещите компании в бранша. А причината е, че производителите на свой ред са "изстисквани" от търговците на дребно, в частност Amazon и Walmart, които заедно реализират продажби на стоки на стойност 600 млрд. долара годишно. Walmart от известно време оказва натиск върху производителите да намалят цените, докато самата компания се бори да задържи клиентите си в условията на нарастващо онлайн търсене. Другия сериозен смутител на производителите на потребителски стоки е Amazon. Компанията започна ценова война през миналата година с придобиването на Whole Foods през юни.
Големите производители на потребителски стоки, сред които P&G, Kimberly Clark и Mondelez International, намаляват цените на продуктите си в ключови сегменти в опит да запазят базата си от потребители в условията на голямата конкуренция в бранша.
Едва седмица след като инвеститорът активист Нелсън Пелц придоби дял на стойност 3.5 млрд. долара в американския производител на потребителски стоки Procter & Gamble (P&G), компанията поема по опасния път на ниските маржове на печалба с цел да запази клиентската си база. От P&G за първи път обявиха, че планират да намалят цените на емблематичните си ножчета за бръснене Gillette с до 20%, което от Barclays определиха като отчаян опит за запазването на пазарен дял, съобщава Financial Times.
1 коментар
Не са само цените.Качеството и униклността на продуктите е размита .Вече много постигат това което подават на по-добра цена.А да се говори за имиджов продукт в тези стоки си е смях, но до болка в задната най -ниска част... под гърба.