С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 фев 2018, 10:18, 3750 прочитания

Глобалните производители на потребителски стоки намаляват цените

Спадащата лоялност към брандовете създава сериозни проблеми на производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите производители на потребителски стоки, сред които P&G, Kimberly Clark и Mondelez International, намаляват цените на продуктите си в ключови сегменти в опит да запазят базата си от потребители в условията на голямата конкуренция в бранша.

Едва седмица след като инвеститорът активист Нелсън Пелц придоби дял на стойност 3.5 млрд. долара в американския производител на потребителски стоки Procter & Gamble (P&G), компанията поема по опасния път на ниските маржове на печалба с цел да запази клиентската си база. От P&G за първи път обявиха, че планират да намалят цените на емблематичните си ножчета за бръснене Gillette с до 20%, което от Barclays определиха като отчаян опит за запазването на пазарен дял, съобщава Financial Times.


Труден пазар

Апелът на Пелц към Procter & Gamble подчертава един сериозен проблем за производителите на потребитетелски стоки. През последното тримесечие на 2017 г. средната цена на продуктите, продавани от P&G, спря възходящото си движение и за първи път от 2011 г. отчете спад, който беше най-осезаем в сегмента с ножчета за бръснене и носни кърпички. P&G обаче не е единственият потребител, който сваля цените под натиска на конкуренцията.

Конкурентът на P&G - Kimberly Clark, която произвежда различни хигиенни материали и консумативи, обяви, че планира да съкрати над 5000 служители поради спад в цените на ключови за компанията продукти. В подобна ситуация се намира и Mondelez International. Компанията, произвеждаща бисквитите Oreo и крекерите Ritz, отчита средногодишен ръст на цените на стоките си от 1.5%, благодарение на азиатските и южноамериканските пазари, но съобщава за спад на вече утвърдените си пазари в Северна Америка и Европа.



По-ниски цени

А причината е, че лоялността на потребителите към марката е пострадала сериозно. Оборудвани с инструментите за незабавно сравнение на цените онлайн и бомбардирани с повече възможности, купувачите все по-често избират по-евтините продукти - особено в категории като перилни препарати и шампоани. За да спрат намаляването на пазарния си дял, известните производители се оказват принудени да приемат по-ниски цени.

Макар това да са добри новини за потребителите, свирепата конкуренция в сферата на потребителските стоки е свила печалбите на водещите компании в бранша. А причината е, че производителите на свой ред са "изстисквани" от търговците на дребно, в частност Amazon и Walmart, които заедно реализират продажби на стоки на стойност 600 млрд. долара годишно. Walmart от известно време оказва натиск върху производителите да намалят цените, докато самата компания се бори да задържи клиентите си в условията на нарастващо онлайн търсене. Другия сериозен смутител на производителите на потребителски стоки е Amazon. Компанията започна ценова война през миналата година с придобиването на Whole Foods през юни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 598 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 515 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba ще конкурира Amazon в Индия

Китайският технологичен гигант е инвестирал 1.7 млрд. долара в компании в страната

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10