С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 15 фев 2018, 10:18, 3611 прочитания

Глобалните производители на потребителски стоки намаляват цените

Спадащата лоялност към брандовете създава сериозни проблеми на производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите производители на потребителски стоки, сред които P&G, Kimberly Clark и Mondelez International, намаляват цените на продуктите си в ключови сегменти в опит да запазят базата си от потребители в условията на голямата конкуренция в бранша.

Едва седмица след като инвеститорът активист Нелсън Пелц придоби дял на стойност 3.5 млрд. долара в американския производител на потребителски стоки Procter & Gamble (P&G), компанията поема по опасния път на ниските маржове на печалба с цел да запази клиентската си база. От P&G за първи път обявиха, че планират да намалят цените на емблематичните си ножчета за бръснене Gillette с до 20%, което от Barclays определиха като отчаян опит за запазването на пазарен дял, съобщава Financial Times.


Труден пазар

Апелът на Пелц към Procter & Gamble подчертава един сериозен проблем за производителите на потребитетелски стоки. През последното тримесечие на 2017 г. средната цена на продуктите, продавани от P&G, спря възходящото си движение и за първи път от 2011 г. отчете спад, който беше най-осезаем в сегмента с ножчета за бръснене и носни кърпички. P&G обаче не е единственият потребител, който сваля цените под натиска на конкуренцията.

Конкурентът на P&G - Kimberly Clark, която произвежда различни хигиенни материали и консумативи, обяви, че планира да съкрати над 5000 служители поради спад в цените на ключови за компанията продукти. В подобна ситуация се намира и Mondelez International. Компанията, произвеждаща бисквитите Oreo и крекерите Ritz, отчита средногодишен ръст на цените на стоките си от 1.5%, благодарение на азиатските и южноамериканските пазари, но съобщава за спад на вече утвърдените си пазари в Северна Америка и Европа.



По-ниски цени

А причината е, че лоялността на потребителите към марката е пострадала сериозно. Оборудвани с инструментите за незабавно сравнение на цените онлайн и бомбардирани с повече възможности, купувачите все по-често избират по-евтините продукти - особено в категории като перилни препарати и шампоани. За да спрат намаляването на пазарния си дял, известните производители се оказват принудени да приемат по-ниски цени.

Макар това да са добри новини за потребителите, свирепата конкуренция в сферата на потребителските стоки е свила печалбите на водещите компании в бранша. А причината е, че производителите на свой ред са "изстисквани" от търговците на дребно, в частност Amazon и Walmart, които заедно реализират продажби на стоки на стойност 600 млрд. долара годишно. Walmart от известно време оказва натиск върху производителите да намалят цените, докато самата компания се бори да задържи клиентите си в условията на нарастващо онлайн търсене. Другия сериозен смутител на производителите на потребителски стоки е Amazon. Компанията започна ценова война през миналата година с придобиването на Whole Foods през юни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Ускореният пулс на Ozone.bg Ускореният пулс на Ozone.bg

Компанията за онлайн търговия Ozone.bg закупи последната останала верига физически магазини за видеоигри Pulsar

13 сеп 2019, 5021 прочитания

Отгледано в България Отгледано в България

Биофермата "ТРЕЙС АНГЪС ФАРМ" доказва, че нейното висококачествено говеждо месо не отстъпва на вносните аналози

13 сеп 2019, 1184 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba ще конкурира Amazon в Индия

Китайският технологичен гигант е инвестирал 1.7 млрд. долара в компании в страната

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"