С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 15 фев 2018, 10:18, 3632 прочитания

Глобалните производители на потребителски стоки намаляват цените

Спадащата лоялност към брандовете създава сериозни проблеми на производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите производители на потребителски стоки, сред които P&G, Kimberly Clark и Mondelez International, намаляват цените на продуктите си в ключови сегменти в опит да запазят базата си от потребители в условията на голямата конкуренция в бранша.

Едва седмица след като инвеститорът активист Нелсън Пелц придоби дял на стойност 3.5 млрд. долара в американския производител на потребителски стоки Procter & Gamble (P&G), компанията поема по опасния път на ниските маржове на печалба с цел да запази клиентската си база. От P&G за първи път обявиха, че планират да намалят цените на емблематичните си ножчета за бръснене Gillette с до 20%, което от Barclays определиха като отчаян опит за запазването на пазарен дял, съобщава Financial Times.


Труден пазар

Апелът на Пелц към Procter & Gamble подчертава един сериозен проблем за производителите на потребитетелски стоки. През последното тримесечие на 2017 г. средната цена на продуктите, продавани от P&G, спря възходящото си движение и за първи път от 2011 г. отчете спад, който беше най-осезаем в сегмента с ножчета за бръснене и носни кърпички. P&G обаче не е единственият потребител, който сваля цените под натиска на конкуренцията.

Конкурентът на P&G - Kimberly Clark, която произвежда различни хигиенни материали и консумативи, обяви, че планира да съкрати над 5000 служители поради спад в цените на ключови за компанията продукти. В подобна ситуация се намира и Mondelez International. Компанията, произвеждаща бисквитите Oreo и крекерите Ritz, отчита средногодишен ръст на цените на стоките си от 1.5%, благодарение на азиатските и южноамериканските пазари, но съобщава за спад на вече утвърдените си пазари в Северна Америка и Европа.



По-ниски цени

А причината е, че лоялността на потребителите към марката е пострадала сериозно. Оборудвани с инструментите за незабавно сравнение на цените онлайн и бомбардирани с повече възможности, купувачите все по-често избират по-евтините продукти - особено в категории като перилни препарати и шампоани. За да спрат намаляването на пазарния си дял, известните производители се оказват принудени да приемат по-ниски цени.

Макар това да са добри новини за потребителите, свирепата конкуренция в сферата на потребителските стоки е свила печалбите на водещите компании в бранша. А причината е, че производителите на свой ред са "изстисквани" от търговците на дребно, в частност Amazon и Walmart, които заедно реализират продажби на стоки на стойност 600 млрд. долара годишно. Walmart от известно време оказва натиск върху производителите да намалят цените, докато самата компания се бори да задържи клиентите си в условията на нарастващо онлайн търсене. Другия сериозен смутител на производителите на потребителски стоки е Amazon. Компанията започна ценова война през миналата година с придобиването на Whole Foods през юни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 698 прочитания

Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро Екип на Евгени Ангелов и Елвин Гури ще управлява мецанин фонд за 55 млн. евро

Новата структура ще предоставя алтернатива на банковия кредит за малки и средни предприятия

21 окт 2019, 1050 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Alibaba ще конкурира Amazon в Индия

Китайският технологичен гигант е инвестирал 1.7 млрд. долара в компании в страната

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10