С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 фев 2018, 11:28, 3375 прочитания

Alibaba ще конкурира Amazon в Индия

Китайският технологичен гигант е инвестирал 1.7 млрд. долара в компании в страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Редица технологични компании виждат голям потенциал в онлайн пазара в Индия.
Най-голямата компания за онлайн търговия в Китай - Alibaba, увеличава инвестициите си в компании от сектора в Индия. Към момента технологичният гигант е вложил общо 1.7 млрд. долара в индийски стартъпи, като добрите резултати в Китай не го спират да инвестира в чуждестранни групи, пише Financial Times.

Кой попада под обсега на Alibaba


Преди седмица Alibaba придоби дял за 200 млн. долара в индийската компания за онлайн търговия BigBasket, като по този начин се превърна в най-големия акционер в групата. Освен това финансовото звено на китайската компания Ant Financial инвестира същата сума в индийската онлайн платформа за доставка на хранителни продукти и откриване на ресторанти Zomato. Инвестицията в логистичната група XpressBees на интернет компанията от последните дни също е ключова, тъй като по този начин тя утвърждава бизнес модела си, в чиято основа са пазаруването, доставките и разплащанията.

Големите инвестиции на Alibaba в пазара за онлайн търговия в Индия се разчитат от специалистите като опит на компанията да изпревари по приходи в страната основния си конкурент – американския технологичен гигант Amazon. Американската група е най-големият онлайн ритейлър в света, но не успява да се доближи до Alibaba в Китай по приходи и потребители. Преди време Amazon определи вътрешния пазар на Индия като "свой международен приоритет".

Alibaba насочи вниманието си към Индия за пръв път през 2015 г. Тогава в обсега ѝ попадна технологичната компания за финансови услуги Paytm, като впоследствие инжектира 680 млн. долара и придоби мажоритарен дял в дивизията за онлайн търговия на стартъпа.



Потенциалът на онлайн пазара в Индия

Инвестициите в индийските компании от различни сектори са добре обмислени от Alibaba. Освен че допринасят за развитието на бизнес модела, изборът им предвещава успехи. За сравнение - Paytm обяви намеренията си да създаде най-голямата дигитална банка в света с поне 500 млн. сметки, която да предоставя и разнообразни онлайн финансови услуги. Групата е най-популярният дигитален оператор за разплащания с над 200 млн. потребители. От друга страна, BigBasket се развива с бързи темпове и вече разполага с над 6 млн. потребители. Към момента групата оперира в 26 индийски града.

Повечето технологични компании се надяват пазарът за онлайн търговия в Индия да се разраства с темпове като в Китай, но към момента има няколко сериозни пречки пред целта. Много малък дял от жителите в Индия са се ориентирали към дигитални търговски услуги. Около 25% от населението в страната притежава смартфон, а една трета от тези устройства е с достъп до интернет, показват данни на финансовата компания Omidyar Network. В Китай близо 50% от населението притежават смартфон.

Годишните постъпления от онлайн продажби в Индия са на стойност 19.6 млрд. долара през 2017 г., което е ръст от 20% спрямо предходната година, сочи изследване на американската анализаторска група Forrester Research.

Очаквания

Бхавтош Вайпайе, анализатор в Bernstein, смята, че инвестициите и партньорствата с индийски групи ще се увеличават. Според него пазарът за онлайн търговия в Индия е като този в Китай, но отпреди 15 - 20 години. Той обясни, че това е едва началната фаза, но "страната има голям потенциал".

Междувременно най-голямата технологична компания в Азия - Tencent, и японската Softbank, която е акционер в Alibaba, обявиха, че ще осигурят финансиране на индийския стартъп Flipkart. Групата е най-големият онлайн магазин в Индия. Контролираната от Alibaba платформа за финансови услуги Paytm се стреми да задмине по приходи Flipkart, но засега е далеч от целта, твърдят близки с темата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 185 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 408 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Credit Suisse отчете нетна загуба от 1 млрд. долара

Основна причина за третата поредна година с отрицателен финансов резултат на швейцарската банка е данъчната реформа в САЩ

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10