Alibaba ще конкурира Amazon в Индия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alibaba ще конкурира Amazon в Индия

Alibaba придоби дял в индийската компания за онлайн търговия BigBasket преди седмица

Alibaba ще конкурира Amazon в Индия

Китайският технологичен гигант е инвестирал 1.7 млрд. долара в компании в страната

3698 прочитания

Alibaba придоби дял в индийската компания за онлайн търговия BigBasket преди седмица

© Reuters


Редица технологични компании виждат голям потенциал в онлайн пазара в Индия.

Най-голямата компания за онлайн търговия в Китай - Alibaba, увеличава инвестициите си в компании от сектора в Индия. Към момента технологичният гигант е вложил общо 1.7 млрд. долара в индийски стартъпи, като добрите резултати в Китай не го спират да инвестира в чуждестранни групи, пише Financial Times.

Кой попада под обсега на Alibaba

Преди седмица Alibaba придоби дял за 200 млн. долара в индийската компания за онлайн търговия BigBasket, като по този начин се превърна в най-големия акционер в групата. Освен това финансовото звено на китайската компания Ant Financial инвестира същата сума в индийската онлайн платформа за доставка на хранителни продукти и откриване на ресторанти Zomato. Инвестицията в логистичната група XpressBees на интернет компанията от последните дни също е ключова, тъй като по този начин тя утвърждава бизнес модела си, в чиято основа са пазаруването, доставките и разплащанията.

Големите инвестиции на Alibaba в пазара за онлайн търговия в Индия се разчитат от специалистите като опит на компанията да изпревари по приходи в страната основния си конкурент – американския технологичен гигант Amazon. Американската група е най-големият онлайн ритейлър в света, но не успява да се доближи до Alibaba в Китай по приходи и потребители. Преди време Amazon определи вътрешния пазар на Индия като "свой международен приоритет".

Alibaba насочи вниманието си към Индия за пръв път през 2015 г. Тогава в обсега ѝ попадна технологичната компания за финансови услуги Paytm, като впоследствие инжектира 680 млн. долара и придоби мажоритарен дял в дивизията за онлайн търговия на стартъпа.

Потенциалът на онлайн пазара в Индия

Инвестициите в индийските компании от различни сектори са добре обмислени от Alibaba. Освен че допринасят за развитието на бизнес модела, изборът им предвещава успехи. За сравнение - Paytm обяви намеренията си да създаде най-голямата дигитална банка в света с поне 500 млн. сметки, която да предоставя и разнообразни онлайн финансови услуги. Групата е най-популярният дигитален оператор за разплащания с над 200 млн. потребители. От друга страна, BigBasket се развива с бързи темпове и вече разполага с над 6 млн. потребители. Към момента групата оперира в 26 индийски града.

Повечето технологични компании се надяват пазарът за онлайн търговия в Индия да се разраства с темпове като в Китай, но към момента има няколко сериозни пречки пред целта. Много малък дял от жителите в Индия са се ориентирали към дигитални търговски услуги. Около 25% от населението в страната притежава смартфон, а една трета от тези устройства е с достъп до интернет, показват данни на финансовата компания Omidyar Network. В Китай близо 50% от населението притежават смартфон.

Годишните постъпления от онлайн продажби в Индия са на стойност 19.6 млрд. долара през 2017 г., което е ръст от 20% спрямо предходната година, сочи изследване на американската анализаторска група Forrester Research.

Очаквания

Бхавтош Вайпайе, анализатор в Bernstein, смята, че инвестициите и партньорствата с индийски групи ще се увеличават. Според него пазарът за онлайн търговия в Индия е като този в Китай, но отпреди 15 - 20 години. Той обясни, че това е едва началната фаза, но "страната има голям потенциал".

Междувременно най-голямата технологична компания в Азия - Tencent, и японската Softbank, която е акционер в Alibaba, обявиха, че ще осигурят финансиране на индийския стартъп Flipkart. Групата е най-големият онлайн магазин в Индия. Контролираната от Alibaba платформа за финансови услуги Paytm се стреми да задмине по приходи Flipkart, но засега е далеч от целта, твърдят близки с темата.

Редица технологични компании виждат голям потенциал в онлайн пазара в Индия.

Най-голямата компания за онлайн търговия в Китай - Alibaba, увеличава инвестициите си в компании от сектора в Индия. Към момента технологичният гигант е вложил общо 1.7 млрд. долара в индийски стартъпи, като добрите резултати в Китай не го спират да инвестира в чуждестранни групи, пише Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK