С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 фев 2018, 13:00, 4473 прочитания

Употребата на лични данни от Facebook е незаконна, отсъди германски съд

Компанията не си е осигурила изричното съгласие на потребителите си при предоставянето на личните им данни

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Берлинският районен съд отсъди, че употребата на лични данни от Facebook е отчасти незаконна, съобщава информационна агенция Reuters, като се позовава на изявление на Федерацията на германските потребителски организации (ФГПО).

В битка за личните данни


Според съдебното решение незаконните действия на Facebook при боравенето с личните данни на потребителите са по две незаконни направления – от една страна, социалната мрежа продължава да предоставя лични данни на производители на приложения, без да получава изрично и добре информирано съгласие от потребителите, а от друга, компанията използва същите тези лични данни за целите на т.нар. микроориентиран маркетинг отново без да е получила изричното съгласие на потребителите си.

Решението, което беше публикувано на страницата на ФГПО, идва във важен момент, в който големите технологични компании все по-често стават обект на проверка от страна на антимонополни комисии и различни комисии за защита на личните данни. Обвиненията на Федерацията на германските потребителски организации се състоят в това, че зададените по подразбиране настройки на Facebook и от условията за ползване на социалната мрежа са в нарушение на потребителското право, а според съдебното решение някои части от съгласието за използване на потребителски данни са невалидни.

"Facebook прикрива настройките по подразбиране, които не са съобразени с неприкосновеността на личните данни, в раздела си за поверителност и не предоставя достатъчно информация за това, когато потребителите се регистрират", обяснява Хайко Дюнкел, специалист по съдебни спорове към ФГПО. "Това не отговаря на изискванията за информирано съгласие", допълва той.



Facebook ще обжалва

От Facebook заявиха, че ще обжалват съдебното решение, въпреки че някои от клаузите му са в полза на интернет гиганта. В свое изявление от компанията обясниха, че са внесли сериозни промени в условията си за употреба и в насоките си за защита на данните на потребителите от 2015 г., когато бяха внесени за пръв път обвиненията на ФГПО, досега.

"Работим усилено, за да гарантираме, че нашите указания са ясни и лесни за разбиране и че услугите, предлагани от Facebook, са в пълно съответствие със закона", заявиха от технологичния гигант.

На компанията обаче тепърва й предстои да осъвремени условията си за ползване и насоките си за защита на личните данни, така че да отговарят на новите европейски регулации, които влизат в сила от юни. Междувременно Facebook е обект на проверка и от страна на германската Федералната картелна служба отново по въпроса за личните данни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3787 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1171 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BHP отчита еднократна загуба от 1.8 млрд. долара заради данъчната реформа в САЩ

Новината ще увеличи натиска за преструктуриране от инвеститорите активисти

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма