С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 фев 2018, 18:26, 10326 прочитания

Продажбите на кафе са се увеличили със 7% до 209 млн. лв. през 2017 г.

Lavazza и "Кока-Кола ХБК България" откриха обучителен център за кафе специалисти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza

Фотограф: Анелия Николова
Пазарът на дребно на кафе в България за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza. По думите й по-високият ръст в стойност е доказателство за все по-нарастващия интерес към "по-луксозни, изтънчени и скъпи напитки".

Кафе консумират над 95% от пълнолетните българи, като годишното потребление е 3.3 кг на глава от населението. Само 4% от пиещите напитката я предпочитат единствено вкъщи, а 2% - единствено навън, останалите 94% консумират кафе и в дома, и в офиса, и в заведения, като среднодневният прием е по 2.2 чаши, съобщи още Паола Аутиеро.


Най-предпочитани в България са еспресо или късо черно кафе, следвани от дълго черно и кафе с мляко. На четвърто и пето място по предпочитания са разтворимото кафе и капучиното. Най-масово се консумира кафе в офиса, посочи още Паола Аутиеро.

Номер 1 в хорека продажбите

Пазарният дял на Lavazza е 6% в стойност и приблизително 4.5% в обем от общия пазар на кафе в страната. В сегмента ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) Lavazza е номер едно по продажби, а при кафето на зърна е в топ 3, уточни за "Капитал" Паола Аутиеро. "Основната ни цел е да растем, като присъстваме във всички кафе сегменти", заяви тя.



Компанията Lavazza присъства в над 90 държави, като продава 27 млрд. чаши еспресо кафе годишно чрез дистрибутори, дъщерни компании или партньорски споразумения, както е в България.

Марката Lavazza е наложена в страната от "Софсток" - дружеството дистрибутор от 1993 г. до 1 октомври миналата година, когато италианската семейна фирма взе решение да възложи на "Кока-Кола ХБК" дистрибуцията на бранда на българския пазар. Споразумението за партньорство се отнася не само за България, но и за "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария.

След това решение "Софсток" пък стана официален представител на кафето Kimbo за България.
56-тият тренировъчен център на Lavazza в света

Lavazza откри обучителен център за кафе специалисти в България в партньорство със своя нов дистрибутор "Кока-Кола ХБК България".

Обучителният център в София е 56-тият за италианската компания. "Разположен е на 180 кв. метра площ и е снабден с най-модерни професионални кафе машини. Инвестицията в него е 70 000 евро. Годишно в центъра ще се обучават 2000 баристи, бармани и специалисти от хранителната индустрия", уточни за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България".

Учебната програма в центъра е по теми, свързани с отглеждане, обработка, дегустация, приготвяне, сервиране на кафе. "Крайната цел е разпространение на италианската кафе култура в България", обобщи Франческо Виарицо, мениджър на тренировъчните центрове на Lavazza по света, в които обучените през 2017 г. са над 39 000.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 281 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 1 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 613 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Новата лекарствена десетка

Увеличението на продажбите с 10% в стойност се дължи на новите онкологични продукти, медикаментите за лечение на хепатит С и диабет

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10