
Пазарът на дребно на кафе в България за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza. По думите й по-високият ръст в стойност е доказателство за все по-нарастващия интерес към "по-луксозни, изтънчени и скъпи напитки".
Кафе консумират над 95% от пълнолетните българи, като годишното потребление е 3.3 кг на глава от населението. Само 4% от пиещите напитката я предпочитат единствено вкъщи, а 2% - единствено навън, останалите 94% консумират кафе и в дома, и в офиса, и в заведения, като среднодневният прием е по 2.2 чаши, съобщи още Паола Аутиеро.
Най-предпочитани в България са еспресо или късо черно кафе, следвани от дълго черно и кафе с мляко. На четвърто и пето място по предпочитания са разтворимото кафе и капучиното. Най-масово се консумира кафе в офиса, посочи още Паола Аутиеро.
Номер 1 в хорека продажбите
Пазарният дял на Lavazza е 6% в стойност и приблизително 4.5% в обем от общия пазар на кафе в страната. В сегмента ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) Lavazza е номер едно по продажби, а при кафето на зърна е в топ 3, уточни за "Капитал" Паола Аутиеро. "Основната ни цел е да растем, като присъстваме във всички кафе сегменти", заяви тя.
Компанията Lavazza присъства в над 90 държави, като продава 27 млрд. чаши еспресо кафе годишно чрез дистрибутори, дъщерни компании или партньорски споразумения, както е в България.
Марката Lavazza е наложена в страната от "Софсток" - дружеството дистрибутор от 1993 г. до 1 октомври миналата година, когато италианската семейна фирма взе решение да възложи на "Кока-Кола ХБК" дистрибуцията на бранда на българския пазар. Споразумението за партньорство се отнася не само за България, но и за "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария.
След това решение "Софсток" пък стана официален представител на кафето Kimbo за България.
56-тият тренировъчен център на Lavazza в света
Lavazza откри обучителен център за кафе специалисти в България в партньорство със своя нов дистрибутор "Кока-Кола ХБК България".Обучителният център в София е 56-тият за италианската компания. "Разположен е на 180 кв. метра площ и е снабден с най-модерни професионални кафе машини. Инвестицията в него е 70 000 евро. Годишно в центъра ще се обучават 2000 баристи, бармани и специалисти от хранителната индустрия", уточни за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България".
Учебната програма в центъра е по теми, свързани с отглеждане, обработка, дегустация, приготвяне, сервиране на кафе. "Крайната цел е разпространение на италианската кафе култура в България", обобщи Франческо Виарицо, мениджър на тренировъчните центрове на Lavazza по света, в които обучените през 2017 г. са над 39 000.

Пазарът на дребно на кафе в България за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza. По думите й по-високият ръст в стойност е доказателство за все по-нарастващия интерес към "по-луксозни, изтънчени и скъпи напитки".
2 коментара
Лаваца, каквото и да си говорят с средно качество кафе за масов вкус.
Нито е най-голямото и известно италианско кафе нищо особено ,не лошо но чак суперлативи моля Ви се.
Заглавието на материала предполага преглед на целия пазар на кафе, но се оказа промоция само на Lavazza и Кока Кола.