Продажбите на кафе са се увеличили със 7% до 209 млн. лв. през 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на кафе са се увеличили със 7% до 209 млн. лв. през 2017 г.

Продажбите на кафе са се увеличили със 7% до 209 млн. лв. през 2017 г.

Lavazza и "Кока-Кола ХБК България" откриха обучителен център за кафе специалисти

Мара Георгиева
11783 прочитания

© Анелия Николова


Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza
Фотограф: Анелия Николова

Пазарът на дребно на кафе в България за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza. По думите й по-високият ръст в стойност е доказателство за все по-нарастващия интерес към "по-луксозни, изтънчени и скъпи напитки".

Кафе консумират над 95% от пълнолетните българи, като годишното потребление е 3.3 кг на глава от населението. Само 4% от пиещите напитката я предпочитат единствено вкъщи, а 2% - единствено навън, останалите 94% консумират кафе и в дома, и в офиса, и в заведения, като среднодневният прием е по 2.2 чаши, съобщи още Паола Аутиеро.

Най-предпочитани в България са еспресо или късо черно кафе, следвани от дълго черно и кафе с мляко. На четвърто и пето място по предпочитания са разтворимото кафе и капучиното. Най-масово се консумира кафе в офиса, посочи още Паола Аутиеро.

Номер 1 в хорека продажбите

Пазарният дял на Lavazza е 6% в стойност и приблизително 4.5% в обем от общия пазар на кафе в страната. В сегмента ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) Lavazza е номер едно по продажби, а при кафето на зърна е в топ 3, уточни за "Капитал" Паола Аутиеро. "Основната ни цел е да растем, като присъстваме във всички кафе сегменти", заяви тя.

Компанията Lavazza присъства в над 90 държави, като продава 27 млрд. чаши еспресо кафе годишно чрез дистрибутори, дъщерни компании или партньорски споразумения, както е в България.

Марката Lavazza е наложена в страната от "Софсток" - дружеството дистрибутор от 1993 г. до 1 октомври миналата година, когато италианската семейна фирма взе решение да възложи на "Кока-Кола ХБК" дистрибуцията на бранда на българския пазар. Споразумението за партньорство се отнася не само за България, но и за "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария.

След това решение "Софсток" пък стана официален представител на кафето Kimbo за България.

56-тият тренировъчен център на Lavazza в света

Lavazza откри обучителен център за кафе специалисти в България в партньорство със своя нов дистрибутор "Кока-Кола ХБК България".

Обучителният център в София е 56-тият за италианската компания. "Разположен е на 180 кв. метра площ и е снабден с най-модерни професионални кафе машини. Инвестицията в него е 70 000 евро. Годишно в центъра ще се обучават 2000 баристи, бармани и специалисти от хранителната индустрия", уточни за "Капитал" Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България".

Учебната програма в центъра е по теми, свързани с отглеждане, обработка, дегустация, приготвяне, сервиране на кафе. "Крайната цел е разпространение на италианската кафе култура в България", обобщи Франческо Виарицо, мениджър на тренировъчните центрове на Lavazza по света, в които обучените през 2017 г. са над 39 000.
Светослав Атанасов, изпълнителен директор на "Кока-Кола ХБК България"
Фотограф: Анелия Николова
Франческо Виарицо, мениджър на тренировъчните центрове на Lavazza по света
Фотограф: Анелия Николова
Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza
Фотограф: Анелия Николова

Пазарът на дребно на кафе в България за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza. По думите й по-високият ръст в стойност е доказателство за все по-нарастващия интерес към "по-луксозни, изтънчени и скъпи напитки".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234

    Лаваца, каквото и да си говорят с средно качество кафе за масов вкус.
    Нито е най-голямото и известно италианско кафе нищо особено ,не лошо но чак суперлативи моля Ви се.

  • 2
    brassway avatar :-|
    brassway

    Заглавието на материала предполага преглед на целия пазар на кафе, но се оказа промоция само на Lavazza и Кока Кола.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK