Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите

Приходите на Walmart от онлайн продажби се покачиха с 50% през третото тримесечие, като помогнаха за най-силния тримесечен ръст от 2009 г. насам

Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите

Търговецът на дребно се изправя срещу онлайн гиганта Аmazon и в този сектор

5100 прочитания

Приходите на Walmart от онлайн продажби се покачиха с 50% през третото тримесечие, като помогнаха за най-силния тримесечен ръст от 2009 г. насам

© Reuters


Американската верига супермаркети Walmart влиза в директна конкуренция с най-големия онлайн търговец Amazon и в сферата на облачните технологии. След като преди няколко години ритейл гигантът купи плаформата Jet.com, за да може да се противопостави на Amazon в онлайн търговията, сега компанията продължава да работи върху развитието си в тази област чрез влизането в бизнеса с облачни технологии, съобщава Reuters.

"Сега сме в състояние да изпълняваме промените по-бързо"

Джеръми Кинг, главен технологичен директор на Walmart

Нови възможности

Една от най-добрите възможности на Walmart в борбата с Amazon в електронна търговия е изграждането на шест сървърни ферми с огромни размери. Тези съоръжения, които струваха на Walmart милиони долари и бяха създавани в продължение на почти пет години, започват да се изплащат. Онлайн продажбите на търговеца на дребно се покачват за трето последователно тримесечие, далеч надхвърлящи иначе високите нива на растеж в индустрията.

Тласъкът на този ръст идва от хилядите собствени сървъри, които позволяват на компанията да "сдъвче" цялата информация за клиентите си. Повечето търговци на дребно нямат компютърния капацитет да съхраняват и управляват такава информация и наемат външна фирма за това. Но решението на Walmart да изгради собствена вътрешна облачна мрежа показва решимостта й да завоюва по-голям пазарен дял при онлайн пазаруването.

Усилията в тази област помагат на Walmart да остане конкурентна на Amazon при ценообразуването и да контролира ключови функции. Говорители на Walmart заявяват в интервю за Reuters, че това ще позволи на компанията да подобри платформата си за онлайн пазаруване, като насочва купувачите към по-персонализирани оферти.

"Инвестициите ни в облачни технологии са от голямо значение за това колко бързо можем да разширим бизнеса си за електронна търговия", каза Тим Кимет, ръководител на облачните операции за Walmart.

Бизнес в развитие

Мрежата помага на търговеца да подобри и операциите си във физическите си магазини. Използвайки данните, получени от милиони транзакции, компанията ускорява процеса, чрез който клиентите могат да връщат онлайн покупки в магазините, с 60%. Също така Walmart може да коригира цените на физическите си магазини почти незабавно в цели региони.

"Сега сме в състояние да изпълняваме промените по-бързо", каза Джеръми Кинг, главен технологичен директор на Walmart, пред Reuters. Той добави, че Walmart вече може да прави над 170 хил. месечни промени в софтуера, който поддържа уебсайтa, в сравнение с по-малко от 100 промени месечно преди това.

И все пак пазарният дял в онлайн търговията на Walmart, най-големия търговец на дребно в света, е едва 3.6%, докато този на Amazon e 43.5% по данни на eMarketer.

Приходите на Walmart от онлайн продажби се покачиха с 50% през третото тримесечие, като помогнаха за най-силния тримесечен ръст от 2009 г. насам.

"Битката между Walmart и Amazon се води на всички фронтове, а облачните технологии са най-новият терен", казва Кери Лиу, главен изпълнителен директор на Rubikloud Technologies, който предлага услуги за изкуствен интелект на търговците на дребно.

Инвестицията в облачни технологии е само една от няколкото стъпки, които Walmart предприе, за да засили своя бизнес в областта на електронната търговия. Компанията разшири онлайн селекцията си и придоби малки търговци на електронна търговия.

Американската верига супермаркети Walmart влиза в директна конкуренция с най-големия онлайн търговец Amazon и в сферата на облачните технологии. След като преди няколко години ритейл гигантът купи плаформата Jet.com, за да може да се противопостави на Amazon в онлайн търговията, сега компанията продължава да работи върху развитието си в тази област чрез влизането в бизнеса с облачни технологии, съобщава Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    rcs20503603 avatar :-|
    Kamen Iliev

    Чел съм книга за Уолмарт и това как са променили търговията на дребно, но предвид новите технологии трябва да те да се променят, за да бъдат в крак с времето и да не загубят пазарни позиции.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK