С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 17 фев 2018, 12:11, 4760 прочитания

Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите

Търговецът на дребно се изправя срещу онлайн гиганта Аmazon и в този сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската верига супермаркети Walmart влиза в директна конкуренция с най-големия онлайн търговец Amazon и в сферата на облачните технологии. След като преди няколко години ритейл гигантът купи плаформата Jet.com, за да може да се противопостави на Amazon в онлайн търговията, сега компанията продължава да работи върху развитието си в тази област чрез влизането в бизнеса с облачни технологии, съобщава Reuters.
"Сега сме в състояние да изпълняваме промените по-бързо"
Джеръми Кинг, главен технологичен директор на Walmart

Нови възможности

Една от най-добрите възможности на Walmart в борбата с Amazon в електронна търговия е изграждането на шест сървърни ферми с огромни размери. Тези съоръжения, които струваха на Walmart милиони долари и бяха създавани в продължение на почти пет години, започват да се изплащат. Онлайн продажбите на търговеца на дребно се покачват за трето последователно тримесечие, далеч надхвърлящи иначе високите нива на растеж в индустрията.


Тласъкът на този ръст идва от хилядите собствени сървъри, които позволяват на компанията да "сдъвче" цялата информация за клиентите си. Повечето търговци на дребно нямат компютърния капацитет да съхраняват и управляват такава информация и наемат външна фирма за това. Но решението на Walmart да изгради собствена вътрешна облачна мрежа показва решимостта й да завоюва по-голям пазарен дял при онлайн пазаруването.

Усилията в тази област помагат на Walmart да остане конкурентна на Amazon при ценообразуването и да контролира ключови функции. Говорители на Walmart заявяват в интервю за Reuters, че това ще позволи на компанията да подобри платформата си за онлайн пазаруване, като насочва купувачите към по-персонализирани оферти.

"Инвестициите ни в облачни технологии са от голямо значение за това колко бързо можем да разширим бизнеса си за електронна търговия", каза Тим Кимет, ръководител на облачните операции за Walmart.



Бизнес в развитие

Мрежата помага на търговеца да подобри и операциите си във физическите си магазини. Използвайки данните, получени от милиони транзакции, компанията ускорява процеса, чрез който клиентите могат да връщат онлайн покупки в магазините, с 60%. Също така Walmart може да коригира цените на физическите си магазини почти незабавно в цели региони.

"Сега сме в състояние да изпълняваме промените по-бързо", каза Джеръми Кинг, главен технологичен директор на Walmart, пред Reuters. Той добави, че Walmart вече може да прави над 170 хил. месечни промени в софтуера, който поддържа уебсайтa, в сравнение с по-малко от 100 промени месечно преди това.

И все пак пазарният дял в онлайн търговията на Walmart, най-големия търговец на дребно в света, е едва 3.6%, докато този на Amazon e 43.5% по данни на eMarketer.

Приходите на Walmart от онлайн продажби се покачиха с 50% през третото тримесечие, като помогнаха за най-силния тримесечен ръст от 2009 г. насам.

"Битката между Walmart и Amazon се води на всички фронтове, а облачните технологии са най-новият терен", казва Кери Лиу, главен изпълнителен директор на Rubikloud Technologies, който предлага услуги за изкуствен интелект на търговците на дребно.

Инвестицията в облачни технологии е само една от няколкото стъпки, които Walmart предприе, за да засили своя бизнес в областта на електронната търговия. Компанията разшири онлайн селекцията си и придоби малки търговци на електронна търговия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек" Японската Ricoh придобива 20% от "Немечек"

Сделката става през покупка на досегашния собственик на пакета - германската DocuWare

15 окт 2019, 1088 прочитания

Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям Калин Пенчев: Ударът върху сиренарската индустрия ще бъде голям

Създателят и собственик на сайта malincho.com за ефекта от решението на САЩ да въведе мита върху някои европейски стоки

15 окт 2019, 869 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фармацевтичният конгломерат Roche купува Flatiron Health за 1.9 млрд. долара

Чрез сделката компанията цели да навлезе в производството на лекарства за ракови заболявания

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие