С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 фев 2018, 12:11, 4805 прочитания

Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите

Търговецът на дребно се изправя срещу онлайн гиганта Аmazon и в този сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската верига супермаркети Walmart влиза в директна конкуренция с най-големия онлайн търговец Amazon и в сферата на облачните технологии. След като преди няколко години ритейл гигантът купи плаформата Jet.com, за да може да се противопостави на Amazon в онлайн търговията, сега компанията продължава да работи върху развитието си в тази област чрез влизането в бизнеса с облачни технологии, съобщава Reuters.
"Сега сме в състояние да изпълняваме промените по-бързо"
Джеръми Кинг, главен технологичен директор на Walmart

Нови възможности

Една от най-добрите възможности на Walmart в борбата с Amazon в електронна търговия е изграждането на шест сървърни ферми с огромни размери. Тези съоръжения, които струваха на Walmart милиони долари и бяха създавани в продължение на почти пет години, започват да се изплащат. Онлайн продажбите на търговеца на дребно се покачват за трето последователно тримесечие, далеч надхвърлящи иначе високите нива на растеж в индустрията.


Тласъкът на този ръст идва от хилядите собствени сървъри, които позволяват на компанията да "сдъвче" цялата информация за клиентите си. Повечето търговци на дребно нямат компютърния капацитет да съхраняват и управляват такава информация и наемат външна фирма за това. Но решението на Walmart да изгради собствена вътрешна облачна мрежа показва решимостта й да завоюва по-голям пазарен дял при онлайн пазаруването.

Усилията в тази област помагат на Walmart да остане конкурентна на Amazon при ценообразуването и да контролира ключови функции. Говорители на Walmart заявяват в интервю за Reuters, че това ще позволи на компанията да подобри платформата си за онлайн пазаруване, като насочва купувачите към по-персонализирани оферти.

"Инвестициите ни в облачни технологии са от голямо значение за това колко бързо можем да разширим бизнеса си за електронна търговия", каза Тим Кимет, ръководител на облачните операции за Walmart.



Бизнес в развитие

Мрежата помага на търговеца да подобри и операциите си във физическите си магазини. Използвайки данните, получени от милиони транзакции, компанията ускорява процеса, чрез който клиентите могат да връщат онлайн покупки в магазините, с 60%. Също така Walmart може да коригира цените на физическите си магазини почти незабавно в цели региони.

"Сега сме в състояние да изпълняваме промените по-бързо", каза Джеръми Кинг, главен технологичен директор на Walmart, пред Reuters. Той добави, че Walmart вече може да прави над 170 хил. месечни промени в софтуера, който поддържа уебсайтa, в сравнение с по-малко от 100 промени месечно преди това.

И все пак пазарният дял в онлайн търговията на Walmart, най-големия търговец на дребно в света, е едва 3.6%, докато този на Amazon e 43.5% по данни на eMarketer.

Приходите на Walmart от онлайн продажби се покачиха с 50% през третото тримесечие, като помогнаха за най-силния тримесечен ръст от 2009 г. насам.

"Битката между Walmart и Amazon се води на всички фронтове, а облачните технологии са най-новият терен", казва Кери Лиу, главен изпълнителен директор на Rubikloud Technologies, който предлага услуги за изкуствен интелект на търговците на дребно.

Инвестицията в облачни технологии е само една от няколкото стъпки, които Walmart предприе, за да засили своя бизнес в областта на електронната търговия. Компанията разшири онлайн селекцията си и придоби малки търговци на електронна търговия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-рентабилните динамични компании: Все още силно печеливши Най-рентабилните динамични компании: Все още силно печеливши

Нормата на печалба на растящите малки и средни предприятия продължава да се увеличава, но вече се забелязват признаци на забавяне

9 дек 2019, 351 прочитания

Repsol си постави за цел да стане въглеродно неутрална до 2050 г. Repsol си постави за цел да стане въглеродно неутрална до 2050 г.

Инвеститорите настояват и другите петролни компании да последват примера й

9 дек 2019, 141 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фармацевтичният конгломерат Roche купува Flatiron Health за 1.9 млрд. долара

Чрез сделката компанията цели да навлезе в производството на лекарства за ракови заболявания

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10