Лондон заплашва Uber с нови регулации

Транспортният регулатор иска да ограничи времето за работа на шофьорите

Компанията за споделени пътувания е подложена на интензивна проверка в Лондон, който е най-големият й европейски пазар, за начина, по който третира шофьорите
Компанията за споделени пътувания е подложена на интензивна проверка в Лондон, който е най-големият й европейски пазар, за начина, по който третира шофьорите    ©  Reuters
Компанията за споделени пътувания е подложена на интензивна проверка в Лондон, който е най-големият й европейски пазар, за начина, по който третира шофьорите
Компанията за споделени пътувания е подложена на интензивна проверка в Лондон, който е най-големият й европейски пазар, за начина, по който третира шофьорите    ©  Reuters

Лондонският транспортен регулатор поднови битката си с Uber, като обяви, че ще въведе регламенти, които биха могли да ограничат времето за работа на водачите и да ги задължи да предават данните за пътуванията на администрацията, съобщава Financial Times.

Реорганизация на пазара

Новите разпоредби ще обхващат всички частни компании, включително традиционните таксиметрови групи. Агенцията обаче заяви, че реорганизацията е насочена конкретно към "предлагането на много нови услуги" - ясна препратка към Uber, който е най-големият нов участник на транспортния пазар в британската столица.

"Пазарът за частно наемане не може да бъде разпознат от момента, в който беше въведено действащото законодателство", каза Елън Чапман, временно изпълняващ длъжността директор за лицензиране, регулиране и таксуване в Тransport for London (ТfL).

Съобщението идва шест месеца след като TfL реши да не подновява лиценза на Uber в Лондон, понеже смята, че не е "подходящ" оператор, тъй като компанията не е била способна да се справи с представянето на проблеми, свързани с обществената безопасност. Uber обжалва решението и успя да издейства разрешение да продължи дейността си преди изслушването, което се очаква през лятото.

Серия от проверки

Транспортната компания е подложена на интензивна проверка в Лондон, най-големия му европейски пазар, за начина, по който третира шофьорите.

Uber смята, че те са самонаети лица, а не служители и законно оспори опитите да го принудят да спазва трудовите разпоредби, но загуби ключовата битка през ноември, след като лондонският съд заяви, че компанията трябва да третира шофьорите като "работници", на които да се полагат минимална заплата, почивки и отпуски.

Uber също така е изправена пред трудности в целия ЕС, след като Върховният съд на блока реши през декември, че тя трябва да бъде определяна като традиционна таксиметрова компания, а не като технологична платформа.

Промените, обявени в документа за политиката на TfL, включват подобряване на "условията на водача", като например изискване за "разумно работно време, включително подходящи почивки по време на тяхната смяна". Новите правила ще включват още разпоредби за обмен на данни, за да се гарантира, че групите за частно наемане "споделят данни за пътуването" с TfL.

През последния месец Uber ограничи броя часове, които шофьорите могат да работят, преди да бъдат блокирани от приложението.

Предложенията могат да доведат до промени в начина, по който работи Uber в Лондон. Тя може да бъде принудена да разгърне своята програма Uber Movements за споделяне на данни за Обединеното кралство или да въведе скъпи програми за обучение на шофьори.

Под ръководството на Косровшахи

Новият главен изпълнителен директор Дара Косровшахи прекара първите месеци от мандата си в решаване на много от правните спорове, пред които е изправена компанията, включително уреждането на дело от компанията - майка на Google, която обвини Uber в кражбата на търговски тайни.

"Нашето ново лидерство променя начина, по който правим бизнес, а през идните седмици ще обявим редица други промени и подобрения", заяви говорител на Uber, след като TfL обяви плановете си.

TfL се озова под все по-голям натиск от страна на традиционните таксиметрови компании, за да ограничи дейността на Uber, но се изправи срещу съпротивата на лондончани, когато се опита да въведе по-строги частни правила за наемане през 2015 г.

Оттогава регулаторът отложи издаването на лицензи на технологични компании. Групите, включително Citymapper, мобилно приложение за лесно придвижване в градовете, са чакали месеци за разрешение за започване на дейността си в града.