С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 фев 2018, 19:56, 4542 прочитания

Apple планират да купуват кобалт директно от миннните компании

Производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на метала

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара./strong>
Американският технологичен концерн Apple е в процес на преговори с минни компании за дългосрочни доставки на кобалт. Целта е по този начин да си подсигури достатъчно количество от ключовата суровина, нужна за литиево-йонните батерии, на фона на повишения интерес към метала от страна на производителите на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.

Повишен интерес


Производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на кобалт, но досега е оставял компаниите, които произвеждат батериите за телефоните, да набавят сами необходимите за бизнеса си количества.

Разговорите показват, че компанията иска да гарантира, че доставките на кобалт за iPhone и iPad ще бъдат достатъчни при увеличеното търсене на материала за електрически автомобили, заплашващи да създадат недостиг на суровината. Около една четвърт от световното производство на кобалт се използва в смартфоните.

Този ход означава, че Apple ще се конкурира с производителите на автомобили и производителите на батерии, за да си осигури доставките на кобалт. Компании като BMW и Volkswagen се конкурират за дългосрочни договори за кобалт, за да са сигурни, че ще разполагат с достатъчно количество от метала за постигане на амбициозни цели за производство на електрически автомобили.



Кобалтът е основна съставка в литиево-йонните батерии за смартфони. Докато тези устройства използват около 8 грама рафиниран кобалт, батерията за електрически автомобил изисква над 1000 пъти повече. Apple има около 1.3 млрд. съществуващи устройства, докато главният изпълнителен директор Тим Кук е
оптимист относно перспективите за развитие на електрически автомобили.

Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца
и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара. Две трети от доставките идват от Демократична република Конго, където никога не е имало мирен преход на властта, а детският труд все още се използва в някои части на минната промишленост.

Проблем с доставките

Политическата нестабилност и съмненията за използване на детски труд в мините карат някои минни компании да напускат страната и да се стараят да увеличат добива в други части на света като Канада и Австралия. През последните години Apple засили ангажираността си спрямо доставчиците на кобалт, след като произходът на метала във веригата му за доставки беше подложен на проверка от групи за защита на правата на човека.

В доклад в началото на 2016 г. Amnesty International твърди, че китайските доставчици на Apple и Samsung Electronics купуват кобалт от мини, които разчитат на детски труд. Това принуди Apple да прекрати отношенията си с една от компаниите, осигуряващи й метала - Zhejiang Huayou Cobalt.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Huawei призна, че американските санкции се отразяват на бизнеса й Huawei призна, че американските санкции се отразяват на бизнеса й

Компанията не се справя с намирането на заместител на услугите на Google

21 окт 2019, 205 прочитания

Българската "Ботрон" попада в тазгодишната класация Deloitte Fast 50 Българската "Ботрон" попада в тазгодишната класация Deloitte Fast 50

Приходите на софтуерната компания растат с 503% в рамките на три години

21 окт 2019, 466 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Vans и триумфът на класиката

Как двама дизайнери съживиха калифорнийския производител на кецове в компания за 2.3 млрд. долара

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10