Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 фев 2018, 19:56, 4699 прочитания

Apple планират да купуват кобалт директно от миннните компании

Производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на метала

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара./strong>
Американският технологичен концерн Apple е в процес на преговори с минни компании за дългосрочни доставки на кобалт. Целта е по този начин да си подсигури достатъчно количество от ключовата суровина, нужна за литиево-йонните батерии, на фона на повишения интерес към метала от страна на производителите на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.

Повишен интерес


Производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на кобалт, но досега е оставял компаниите, които произвеждат батериите за телефоните, да набавят сами необходимите за бизнеса си количества.

Разговорите показват, че компанията иска да гарантира, че доставките на кобалт за iPhone и iPad ще бъдат достатъчни при увеличеното търсене на материала за електрически автомобили, заплашващи да създадат недостиг на суровината. Около една четвърт от световното производство на кобалт се използва в смартфоните.

Този ход означава, че Apple ще се конкурира с производителите на автомобили и производителите на батерии, за да си осигури доставките на кобалт. Компании като BMW и Volkswagen се конкурират за дългосрочни договори за кобалт, за да са сигурни, че ще разполагат с достатъчно количество от метала за постигане на амбициозни цели за производство на електрически автомобили.



Кобалтът е основна съставка в литиево-йонните батерии за смартфони. Докато тези устройства използват около 8 грама рафиниран кобалт, батерията за електрически автомобил изисква над 1000 пъти повече. Apple има около 1.3 млрд. съществуващи устройства, докато главният изпълнителен директор Тим Кук е
оптимист относно перспективите за развитие на електрически автомобили.

Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца
и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара. Две трети от доставките идват от Демократична република Конго, където никога не е имало мирен преход на властта, а детският труд все още се използва в някои части на минната промишленост.

Проблем с доставките

Политическата нестабилност и съмненията за използване на детски труд в мините карат някои минни компании да напускат страната и да се стараят да увеличат добива в други части на света като Канада и Австралия. През последните години Apple засили ангажираността си спрямо доставчиците на кобалт, след като произходът на метала във веригата му за доставки беше подложен на проверка от групи за защита на правата на човека.

В доклад в началото на 2016 г. Amnesty International твърди, че китайските доставчици на Apple и Samsung Electronics купуват кобалт от мини, които разчитат на детски труд. Това принуди Apple да прекрати отношенията си с една от компаниите, осигуряващи й метала - Zhejiang Huayou Cobalt.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

eBay отложи с месец таксите за търговци заради пандемията eBay отложи с месец таксите за търговци заради пандемията

Онлайн платформата няма да снижава рейтинги на търговци в затруднение заради COVID-19

31 мар 2020, 324 прочитания

Кризата в развитие: Въпроси и отговори за работодатели 6 Кризата в развитие: Въпроси и отговори за работодатели

Какви мерки и действия може да предприеме бизнесът в условията на извънредно положение

31 мар 2020, 10124 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Vans и триумфът на класиката

Как двама дизайнери съживиха калифорнийския производител на кецове в компания за 2.3 млрд. долара

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10