Apple планират да купуват кобалт директно от миннните компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple планират да купуват кобалт директно от миннните компании

Главният изпълнителен директор на Apple Тик Кук е оптимист относно перспективите за развитие на електрически автомобили

Apple планират да купуват кобалт директно от миннните компании

Производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на метала

4976 прочитания

Главният изпълнителен директор на Apple Тик Кук е оптимист относно перспективите за развитие на електрически автомобили

© Reuters


Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара./strong>

Американският технологичен концерн Apple е в процес на преговори с минни компании за дългосрочни доставки на кобалт. Целта е по този начин да си подсигури достатъчно количество от ключовата суровина, нужна за литиево-йонните батерии, на фона на повишения интерес към метала от страна на производителите на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.

Повишен интерес

Производителят на iPhone е един от най-големите крайни потребители на кобалт, но досега е оставял компаниите, които произвеждат батериите за телефоните, да набавят сами необходимите за бизнеса си количества.

Разговорите показват, че компанията иска да гарантира, че доставките на кобалт за iPhone и iPad ще бъдат достатъчни при увеличеното търсене на материала за електрически автомобили, заплашващи да създадат недостиг на суровината. Около една четвърт от световното производство на кобалт се използва в смартфоните.

Този ход означава, че Apple ще се конкурира с производителите на автомобили и производителите на батерии, за да си осигури доставките на кобалт. Компании като BMW и Volkswagen се конкурират за дългосрочни договори за кобалт, за да са сигурни, че ще разполагат с достатъчно количество от метала за постигане на амбициозни цели за производство на електрически автомобили.

Кобалтът е основна съставка в литиево-йонните батерии за смартфони. Докато тези устройства използват около 8 грама рафиниран кобалт, батерията за електрически автомобил изисква над 1000 пъти повече. Apple има около 1.3 млрд. съществуващи устройства, докато главният изпълнителен директор Тим Кук е оптимист относно перспективите за развитие на електрически автомобили.

Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара. Две трети от доставките идват от Демократична република Конго, където никога не е имало мирен преход на властта, а детският труд все още се използва в някои части на минната промишленост.

Проблем с доставките

Политическата нестабилност и съмненията за използване на детски труд в мините карат някои минни компании да напускат страната и да се стараят да увеличат добива в други части на света като Канада и Австралия. През последните години Apple засили ангажираността си спрямо доставчиците на кобалт, след като произходът на метала във веригата му за доставки беше подложен на проверка от групи за защита на правата на човека.

В доклад в началото на 2016 г. Amnesty International твърди, че китайските доставчици на Apple и Samsung Electronics купуват кобалт от мини, които разчитат на детски труд. Това принуди Apple да прекрати отношенията си с една от компаниите, осигуряващи й метала - Zhejiang Huayou Cobalt.

Цената на кобалта се е увеличила повече от три пъти през последните 18 месеца и в момента един метричен тон се търгува за около 80 000 долара./strong>

Американският технологичен концерн Apple е в процес на преговори с минни компании за дългосрочни доставки на кобалт. Целта е по този начин да си подсигури достатъчно количество от ключовата суровина, нужна за литиево-йонните батерии, на фона на повишения интерес към метала от страна на производителите на електрически автомобили, съобщава Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK