С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 фев 2018, 13:30, 6963 прочитания

Gloria Jean's Coffees стъпи в България

Веригата планира за 5 години да открие 25 обекта в седем страни от региона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световната верига кафетерии Gloria Jean's Coffees (GJC) планира за 5 години да открие 25 обекта в седем страни от региона. Седем от заведенията ще са в България, а останалите - в Сърбия, Черна гора, Македония, Словения, Хърватия и Грузия. Това съобщиха за "Капитал" от Islander Investors – компанията, която притежава франчайз правата за веригата и която разработва маркетинговата стратегия за страната.

Първото заведение е факт


Първото заведение Gloria Jean's Coffees в България беше открито през октомври миналата година в столичния Paradise center. Експертите на бранда контролират целия процес на приготвяне на кафето – от производството на зърната във водещи плантации до обучения и тренинги на баристите в кафетериите в цял свят.

"Кафе-културата и кафе-навиците на българския народ са на високо равнище. Има много силни местни марки кафе. Основната ни цел е да предоставим на потребителите тук първокласно кафе изживяване", коментираха от Islander Investors. И уточниха, че най-предпочитаният продукт в заведенията на веригата е еспресо, което дължи вкуса си на "специално селектираните висококачествени кафени зърна, от които се приготвя".

От САЩ през Австралия



Gloria Jean's Coffees са основани от Глория Джийн Кветко и съпруга й през 1979 г. в Чикаго. В началото това са малки магазинчета за кафе и подаръци, а днес веригата има обекти в над 110 места на територията на САЩ.

През 1995 г. австралийският бизнесмен и експерт по кафето Наби Салех заедно със своя партньор Питър Ирвайн купуват мастер франчайз правата върху Gloria Jean’s Coffees за Австралия, която става най-бързо развиващият се пазар на веригата.

По-късно Наби Салех и Питър Ирвайн придобиват и правата за производство, и международното име на Gloria Jean’s Coffees. Обектите на веригата продължават да работят в САЩ, като остават автономни в рамките на страната. През 2009 г. австралийските предприемачи купуват местните права в САЩ и стават собственици на марката в целия свят.

През 2014 г. GJC е придобита от Retail Food Group (RFG) - най-голямата франчайз компания в хранителната индустрия в Австралия. Днес обектите на Gloria Jean’s Coffees са над 900 в повече от 55 страни в света, където обслужват над 35 млн. посетители всяка година.

Глобален и местен пазар

По данни на Islander Investors глобалният пазар на кафе е оценяван на 8.8 млрд. долара. В България пазарът на дребно на кафе за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи в средата на февруари Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza.

Кафе консумират над 95% от пълнолетните българи, като годишното потребление е 3.3 кг на човек от населението. Само 4% от пиещите напитката я предпочитат единствено вкъщи, а 2% - единствено навън, останалите 94% консумират кафе и в дома, и в офиса, и в заведения, като среднодневният прием е по 2.2 чаши.

Най-предпочитани в България са еспресо или късо черно кафе, следвани от дълго черно и кафе с мляко. На четвърто и пето място по предпочитания са разтворимото кафе и капучиното. Най-масово се консумира кафе в офиса, посочи още Паола Аутиеро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1023 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 814 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската Geely вече притежава близо 10% от Daimler

Собственикът на Volvo ще се опита да изгради алианс за разработване на автономни коли

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10