Gloria Jean's Coffees стъпи в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Gloria Jean's Coffees стъпи в България

Islander Investors

Gloria Jean's Coffees стъпи в България

Веригата планира за 5 години да открие 25 обекта в седем страни от региона

Мара Георгиева
7263 прочитания

Islander Investors

© Islander Investors


Световната верига кафетерии Gloria Jean's Coffees (GJC) планира за 5 години да открие 25 обекта в седем страни от региона. Седем от заведенията ще са в България, а останалите - в Сърбия, Черна гора, Македония, Словения, Хърватия и Грузия. Това съобщиха за "Капитал" от Islander Investors – компанията, която притежава франчайз правата за веригата и която разработва маркетинговата стратегия за страната.

Първото заведение е факт

Първото заведение Gloria Jean's Coffees в България беше открито през октомври миналата година в столичния Paradise center. Експертите на бранда контролират целия процес на приготвяне на кафето – от производството на зърната във водещи плантации до обучения и тренинги на баристите в кафетериите в цял свят.

"Кафе-културата и кафе-навиците на българския народ са на високо равнище. Има много силни местни марки кафе. Основната ни цел е да предоставим на потребителите тук първокласно кафе изживяване", коментираха от Islander Investors. И уточниха, че най-предпочитаният продукт в заведенията на веригата е еспресо, което дължи вкуса си на "специално селектираните висококачествени кафени зърна, от които се приготвя".

От САЩ през Австралия

Gloria Jean's Coffees са основани от Глория Джийн Кветко и съпруга й през 1979 г. в Чикаго. В началото това са малки магазинчета за кафе и подаръци, а днес веригата има обекти в над 110 места на територията на САЩ.

През 1995 г. австралийският бизнесмен и експерт по кафето Наби Салех заедно със своя партньор Питър Ирвайн купуват мастер франчайз правата върху Gloria Jean’s Coffees за Австралия, която става най-бързо развиващият се пазар на веригата.

По-късно Наби Салех и Питър Ирвайн придобиват и правата за производство, и международното име на Gloria Jean’s Coffees. Обектите на веригата продължават да работят в САЩ, като остават автономни в рамките на страната. През 2009 г. австралийските предприемачи купуват местните права в САЩ и стават собственици на марката в целия свят.

През 2014 г. GJC е придобита от Retail Food Group (RFG) - най-голямата франчайз компания в хранителната индустрия в Австралия. Днес обектите на Gloria Jean’s Coffees са над 900 в повече от 55 страни в света, където обслужват над 35 млн. посетители всяка година.

Глобален и местен пазар

По данни на Islander Investors глобалният пазар на кафе е оценяван на 8.8 млрд. долара. В България пазарът на дребно на кафе за 2017 г. се оценява на 209.3 млн. лв. и има ръст от 7.1% в сравнение с предходната година. Продадените количества са 10.37 млн. кг, което е с 2.9% повече в сравнение с 2016 г., съобщи в средата на февруари Паола Аутиеро, маркетинг директор за Източна Европа на Lavazza.

Кафе консумират над 95% от пълнолетните българи, като годишното потребление е 3.3 кг на човек от населението. Само 4% от пиещите напитката я предпочитат единствено вкъщи, а 2% - единствено навън, останалите 94% консумират кафе и в дома, и в офиса, и в заведения, като среднодневният прием е по 2.2 чаши.

Най-предпочитани в България са еспресо или късо черно кафе, следвани от дълго черно и кафе с мляко. На четвърто и пето място по предпочитания са разтворимото кафе и капучиното. Най-масово се консумира кафе в офиса, посочи още Паола Аутиеро.

Световната верига кафетерии Gloria Jean's Coffees (GJC) планира за 5 години да открие 25 обекта в седем страни от региона. Седем от заведенията ще са в България, а останалите - в Сърбия, Черна гора, Македония, Словения, Хърватия и Грузия. Това съобщиха за "Капитал" от Islander Investors – компанията, която притежава франчайз правата за веригата и която разработва маркетинговата стратегия за страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK